knip
Opgelicht (2x)
-
-
Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
-
Ik ben niet zo bekend met Opgelicht, maar ik gok dat dat een prima oplossing is. Hoewel de zaken die daar spelen vaak over duizend euro of meer gaan. Maar elke oplichting is oplichting, natuurlijk.
Vraag bij jezelf af of je wel degelijk bent opgelicht, of dat er mogelijk nog factoren bij spelen die het voor de andere partij moeilijk maken om aan de eisen te voldoen. Heb je een contract opgesteld bij deze deal? Daarmee sta je veel sterker.
Verder: dit topic mag open blijven met als voorwaarde dat de regels van CP worden gehonoreerd. Geen namen dus! Hou het algemeen, dan kan dit wel eens een prima topic zijn waar andere mensen die opgelicht zijn eerst terecht kunnen.
-
Je kan gewoon een forum bericht schrijven bij tros opgelicht ja,
dat mag gewoon. :cheer: -
Heb je geen adres of iets dergelijks ?
een officieel uitziende brief waarin je dreigt met juridische stappen/incasso bureau wil nog wel eens helpen.
als dat niet werkt ip adres uit emails vissen.
zoveel mogelijk informatie over de persoon vinden en proberen aangifte te doen, proberen aangezien de politie dit soort zaken vaak op de plank legt.als dat niet werkt zou ik beginnen met modder smijten via opgelicht en dat soort platforms meestal gebruiken ze toch niet eigen naam dus helpt het niet zoveel.
Succes !
ps: misschien heb je hier wat aan http://www.wwohn.nl/update-je-ip-adres-opzoeken/
-
knip
-
Die naam is waarschijnlijk fake anders is de persoon wel erg dom bezig.
email adres heb je niet zo heel veel aan.
maar de website
al een whois check gedaan, op sidn.nl ?
en de emails kun je z'n ip uit vissen.
en z'n provider ook als het goed is.even bellen misschien dat zijn provider je verder kan helpen.
mijn advies is:
Voordat je een deal doet, altijd maar dan ook altijd een volledig adres en volledige naam vragen.
je mag me ook wel een pm sturen met de naam zijn naam en ip misschien dat ik nog wat voor je uit google kan vissen.
gr
-
knip
-
Je kunt wel opgelicht contacteren maar helpt niet. Je kunt het beste een brief schijven naar de persoon en anders een icasso bureau op hem/haar af sturen. Als je bewijs hebt dat je echt dit geld moet krijgen
-
knip
-
Nou, als je het doet zorg je ervoor dat hij niet meer verder gaat met het oplichten...
-
Via wat heb je betaald?
Paypal vraag het terug via paypal, bank ga naar de bank
-
knip
-
Nee, een derde gaat niet zomaar geld beginnen terug te geven uit andere klanten hun gegevens.:S
-
Paypal, dien een claim in via paypal
Moet je ff kijken bij paypal. -
Je kunt gewoon bij Paypal je geld terug vragen, volgens mij tot 2 maanden na de betaling (correct me if i'm wrong). Zij hebben hier een speciaal systeem voor om zulke oplichters te straffen.
Neem contact met ze op en zorg ervoor dat je voldoende bewijs levert, dan krijg je je geld teruggestort (en waarschijnlijk ook nog wel als het langer geleden is).
-
knip
-
Kijk eens op de website http://www.opgelichtopinternet.nl
Deze site wordt gesteund door de stichting 'stop internetoplichting'.
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!