Synology DS211J download station cron

  • Beste,


    Ik heb voor m'n examen een Synology DS211J NAS gekregen met 2 1TB schijven die ik in RAID 1 heb gezet.
    Nu wil ik van mijn web FTP server (is een andere server, daar host ik m'n sites op) een bepaalde map (admin_backups) downloaden naar de NAS en in de map van die datum zetten (bijv. 17 juni 2011, 18 juni 2011 etc.). Dit is me allemaal gelukt, echter wil ik het dagelijks automatisch laten uitvoeren. Dus zegmaar de NAS gaat om 07:00 aan en om 10:00 moet de backup gedownload worden naar de map van die datum.


    Ik hoop dat iemand met wat NAS ervaring me hier verder mee kan helpen.


    Met vriendelijke groeten,


    Lars Groot

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Robin,
    Daar had ik nog niet aan gedacht inderdaad ;). Even kijken of dat hem gaat worden, alvast bedankt!

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 17.06.11 14:05:05:
    Het is me gelukt en dan sla ik het per weekdag op (ma-zo) echter staat er bij DirectAdmin dat je de weekdagen 0-7 kan invoeren. Dit klopt niet want dan kom ik op 8 weekdagen. Nu heb ik dan maar 0-6 gedaan, is dat dan goed? Ook ben ik begonnen als 0 bij zondag en 6 bij zaterdag.


    Alvast bedankt.

  • Als het goed is staat er ook dat of 0 of 7 de zondag is, afhankelijk van dat wat je gebruikt ;),
    Dit meen ik mij te herinneren van het instellen van Cron-Jobs,
    dus nog even goed Lezen, maar als het goed is zou hij nu dus gewoon moeten backuppen.

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

  • Ok, ik zie het morgen wel ;). Als er mappen op de NAS staan is het geregeld.
    Ik heb nu alleen een probleem dat ik hem niet via het Windows Netwerk kan bereiken. Post vanaf Synology - Forum:

    Citaat

    Ook heb ik een klein probleempje met het netwerk, als ik in Windows Netwerk dubbelklik op de NAS krijg ik de foutmelding "Netwerk fout - Geen toegang tot \\NAS-LARS. Controleer de spelling van de naam. Er is anders mogelijk een probleem met het netwerk.". Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!