Afspraak veranderen.. mag dit???!

  • Mag dit als je je eigen website verkoopt aan iemand?


    Hier gaat het over:


    A.Bijlsma zette zijn websites te koop..


    http://www.criminalspoint.com/…topic/13201/Verkocht.html


    (osbanditi.nl voor 5 euro nou ik was de eerste die reageerde en ik wou hem wel kopen.. maar het was zondag dus de winkels waren dicht en hij wou graag een wallie card ervoor.. dus hadde we afgesproke dat ik morgen.. (vandaag dus..) een wallie card haalde.. en omdat ze geen wallie cards van 5 euro verkopen.. moest ik er eentje van 10 nemen.. dus dacht ik hij krijgt dat wel als extraatje.. omdat ik zo opgewonden ben lol :$ dus ik geef hem de wallie card opwaardeercode.. en vertel hem mijn details om zijn site te pushen naar mijn versio account.. en toen wat later.. kreeg ik een bericht van hem:


    Heey,


    Na overleg met collega’s Hebben we besloten om het te verkopen voor 25 euro aangezien de source geld kosten voor het unbuggen mijn excuus hiervoor.!


    maar mijn vraag is dus .. mag dit?? terwel we een afspraak hadden.. zomaar de bedrag verhogen.. en ik heb zelfs all betaald hij heeft het geld van mijn wallie card afgehaald.. en ik heb gezegt.. dat ik all betaald had.. en dat we een afspraak hadden? maar daar heb ik nog geen antwoord op gekregen.. dus nu maak ik me een beetje zorgen :(


    mja ik hoop dat ik meer van hem hoor.. en als alles goed gaat laat ik het wel weten...



    Mvg,(a)


    OPGELICHT << pass op met wie je zaken doet.. er zitten dus ook zulke mensen bij :hmm:

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Even mijn reactie:


    Dit is geen oplichting -.-' al lijkt het zo.
    Ik was even vergeten over de unbug kosten.
    Verder heb ik hem ook verteld dat waneer hij hiermee niet akkoord gaat dat hij een nieuwe wallie tegoed van mij heeft.


    Verder ga ik hier niet meer verder in discussie:)


    Met vriendelijke groet,

  • Ach gewoon geen afspraken maken met mensen zonder enige referentie. En een tip zorg ervoor dat je een afspraak maakt met een meerderjarige want die zijn consequenter.


    En iets ruilen voor een wallie kaart misschien niet meer doen? Factuur laten opsturen en overmaken. Zo gaat dat in de grote mensen wereld. Als hij zijn diensten niet levert kun je er nog aangifte tegen doen.

  • Het mag duidelijk zijn dat de koop in eerste instantie rond was, en behoort de verkopende partij hieraan gehoor te geven, gezien de advertentie tekst (niet gelezen) niks zegt over evt. wijzigingen in het verkoops proces (ondervoorbehoudt enz.enz.). Dat de verkopende partij het in deze oplost door de koper vrij te stellen doormiddel van het terug betalen van de kosten, is coulant, echter niet de juiste gang van zakendoen.


    Just my 2 ct's....

  • Nillas.. hij verkoopt me wel de domein.. host en de source.. ik wou gewoon die website hebben.. kijk hier heb ik bevoorbeeld een berichtje ..(nog lang niet alles) mja daar staat all bij.. met webhosting tog ??


    Citaat van "A.Bijlsma"

    Die source is nog niet af en word niet verkocht het domein wel.


    De webhosting krijg je erbij!



    mja ik wil die website wel graag dus ik geef hem zijn zin .. ik haal nu even een wallie card op zodat hij 20euro heeft.. want dat mag gelukkig nog wel anders had ik niet eens genoeg om me vader terug te betalen met andere zaken.. :S hopelijk wordt het zometeen sirieus afgehandelt

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Dit mag.


    Er is geen sprake van een afspraak tenzij dit te bewijzen valt. Msn is geen bewijs en bij de mail moet naam + adres en bedrijf gegevens zitten. Zolang dit dus niet het geval is samen met dat er niks op papier staat is er geen afspraak. Hij kan dan ook de afspraak niet verwaarlozen aangezien er geen afspraak is.


    Netjes, vriendelijk en vertrouwelijk is iets anders.

  • Ik heb nu net de extra 10 euro betaald dat betekent dat hij nu ?20,- van mij heeft ontvangen.. en nu wacht ik af tot ik mijn website in beschikking heb. en hopelijk geen verdere discussie moet aangaan.. want dit was als afgesproken zoals hier all staat bv. ;



    Citaat van A.Bijlsma

    Ik gaf hem 2 keuzes.


    A) 20 euro betalen en de website overnemen met source.
    B) Niet akkoord gaan en 10 euro wallie terug krijgen.


    Hij koos voor A



    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 30.05.11 18:48:40:
    hij stuurde mij weer een berichtje terug na de betaling.. en ik heb er op geantwoord.. en ik hoop dat hij een grapje maakte.. want anders begin ik het erg irritand te vinden:


    Citaat van "A.Bijlsma"

    Lol haha
    ikbedoelde nog 20 euro xD?


    ik heb nu betaald volgens afspraak ik wil nu ook graag dat je gewoon doet zoals je afspreekt... het was eerst 5 euro.. dat bleek niet door te gaan terwel ik je all 10 had gegeven.. toen wou je inplaats van de 5 euro ... 20 euro extra.. dus 25.. maar vanwege de slechte handelings acties en andere problemen.. mocht het toch voor de 20 euro.. dus heb ik je de 10 euro extra betaald zodat onze afspraak/discussie nu eindelijk be?indigt kan worden.


    Mvg,(a)



    ---------------------------------------------------


    Ik haal voor de laatste keer een wallie card op.. ik geef hem waardoor hij 30 euro heeft.. wat dus is begonnen met 5 > 25 > 20 > 30


    en ik weet nu niet of ik het verkeerd heb begrepen of niet.. maarja ik geef hem zijn zin .. misschien kan hij straks een goeie uitleg geven ofzo?

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Wat heb je hiervan geleerd?
    Leg eerst alles vast op papier voordat je tot een betaling over gaat,
    of als verkoper, voordat je gegevens doorgeeft.


    Aangezien met alleen een mondelinge afspraak kom je niet zo ver.
    Gewoon even snel een contractje opstellen. dan sta je altijd sterker.


    Maar dan idd voor 10 euro ga je geen rechtelijke stappen zetten.

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

  • Citaat van weide43

    http://www.sitedeals.nl/websit…/154570-osbanditi-nl.html


    Beste,
    ik heb de site al overgekocht incl. domein.


    Is teruggekocht door A.Bijlsma


    en wordt nu verkocht aan mij.


    Citaat van Tieske

    Wat heb je hiervan geleerd?
    Leg eerst alles vast op papier voordat je tot een betaling over gaat,
    of als verkoper, voordat je gegevens doorgeeft.


    Aangezien met alleen een mondelinge afspraak kom je niet zo ver.
    Gewoon even snel een contractje opstellen. dan sta je altijd sterker.


    Maar dan idd voor 10 euro ga je geen rechtelijke stappen zetten.


    het is 30euro dat is wel even wat meer.. en ik heb het all betaald ik wacht nu tot hij alles regelt..

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.


  • Raar,
    Alles staat nog bij mij.
    Nog geen geld gezien, hij heeft mij nog niet eens gesproken

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!