Ik zoek een script of website waarmee ik een eigen radiozender kan beginnen.
Iemand die mij hierbij kan helpen?
Groeten
Ik zoek een script of website waarmee ik een eigen radiozender kan beginnen.
Iemand die mij hierbij kan helpen?
Groeten
Kunt u meer informatie geven met wat u precies wilt? Want voor een radiozender heeft u een licentie nodig.
Deze kan je zo ergens kopen, zal als ik tijd heb even voor je zoeken op het web.
Maar denk wel aan alle bijkomende kosten, zoals buma/stemra.
Dit was toen de reden om zelf nooit een dergelijke website te beginnen.
Specifiek een radiozender die je zelf kan runnen of bedoel je zo'n pagina waar je verschillende zenders kan laten luisteren aan bezoekers?
Iets zoals radionomy.com zoek ik.
Ik krijg die radionomy niet geinstalleerd dus zoek ik iets anders
Groeten
Meer zijn er niet, u kunt wel zelf een shoutcast stream aanschaffen en buma stemra betalen, kost je wel 100 p/m minimaal
Citaat van jgdonleachMeer zijn er niet, u kunt wel zelf een shoutcast stream aanschaffen en buma stemra betalen, kost je wel 100 p/m minimaal
Bumra alleen al kost denk ik zo'n 100 p/m. Maar indien je dus ook voor anderen wilt streamen zal er denk ik bwel 500 erbij op moeten tellen per maand ivm de bandbreedte en uploadsnelheid.
hmm , moet ik toch maar eens zien om radionomy aan de praat te krijgen
En je moet ook nog geld betalen per luisteraar als ik het goed heb.
Je zou ook Flatcast kunnen proberen.
Is Flatcast makkelijk te gebruiken?
Groet
http://www.idfnv.com/streaming.php hier hoeft u geen licentie te gebruiken.
Ja heel erg, geen setup niks, allemaal webbased. Het komt niet heel professioneel over alleen. Maar voor een beginnend radio station is het prima. Als je meer erover wilt weten moet je even een pm met je MSN sturen. Heb hier veel ervaring mee
Je kan ook bij shoutcast.com een internet radiozender kopen,
Deze zet je op je website,
Je kan bvb via winamp, virtualdj ets, daar je shoutcast in zetten, en je hebt radio:)
Blijf dromen jongens met E100 pj, hieronder de offici?le prijzen:
CitaatEr dient voor ieder radiostation een minimum bedrag van E780,- per jaar per stream aan Buma/Stemra betaald te worden. Dit geldt tot een omzet van E6000,- per jaar.
Bij een omzet hoger dan E6000,- per jaar dient 13% van de omzet betaald te worden aan Buma/Stemra. U kunt de kosten van een muzieklicentie bij Buma/Stemra laten berekenen door de Buma/Stemra muzieklicentiecalculator.
CitaatE312 bij 1 kanaal
E585 bij 2-25 kanalen
E1.112 bij 26-50 kanalen
E1.585 bij 51-100 kanalen
Bron: http://www.navigad.com/dutch/Calculator/Calculator.html
Misschien handig, maar je moet rechten betalen om te streamen...
Bij deze website: http://listen2myradio.com/ betalen hun dat voor jouw en hoef je alleen nog maar een muziek programma te hebben zoals SAM BROADCASTER of Virtual DJ
Gr Mick
zwpgangster
Dat is voor een maximum van 100 luisteraars.
MJorritsma,
Ze hadden het niet over per jaar, maar over per maand. :')
Dan komt het alsnog niet uit.
Totaal 100 p/m is 1200 p/j.
Dat zou betekenen dat je nog niet eens 2 radiostations kan uitzenden.
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!