CP Offline

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Dit probleem hebben we inderdaad gister ondervonden, we zijn op koen aan het wachten tot die met de mededeling komt waardoor het komt.


    wij de leden van de crew bieden onze excuses aan dat we er gister uitlagen.


    Ik wil jullie vragen wachten op de mededeling van Koen.

  • Hey,


    Sorry dat ik geen mededeling had geplaatst, maar ik had gehoopt dat jullie allemaal lang zouden uitslapen op zaterdag en dat bijna niemand iets had gemerkt :cheer:


    Gisteren avond was er een Ddos aanval op onze server vanaf verschillende ip's, botnet. De server bleef ip's bannen, maar had geen zin want er kwamen er meer bij dan dat er geband werden...
    De server zat continu met zeer hoge load en uiteindelijk is de kernel dan gecrashed. Mag normaal niet gebeuren, maar is eerder ook al eens gebeurd na een ddos.
    Probleem is dat het enige dat ik hier tegen kan doen is een volledige herinstallatie van de server, maar dat is iets dat ik wil vermeiden.
    Er heeft al iemand met veel kennis naar gekeken samen met mij, maar we vinden niet in de logs terug wat er juist de kernel doet crashen, is een naald in een hooiberg.


    Als we verder groeien koop ik gewoon een 2de server bij, met load balancing, maar daar zijn we voorlopig nog een beetje te klein voor met 22.000 bezoekers.
    Is ook een redelijk dure investering ;)


    In de nacht kreeg ik een smsje dat de server offline was, maar ik ging er vanuit dat jullie vannacht de site niet hard zouden missen en heb dus gewoon verder geslapen, in 40% van de gevallen is zo'n smsje immers verkeerd, gewoon even een piek in de load.
    Deze ochtend ben ik dan opgestaan (toen ik eindelijk uit mijn bed geraakte) en heb ik met behulp van de powerswitch de server gereset. Hierna startte hij netjes terug op en werkte alles weer correct.


    Zonde, maar zonder grote tijdsinvesteringen of echte investeringen is er niets aan te doen.
    Ik vermoed dat deze server dit wel altijd zal blijven hebben, 1 keer per 3-4 maanden.


    Noot: onze klanten hebben hier geen last van ondervonden, deze zitten op andere servers en deze hebben al 2 jaar 100% uptime (L)


    Bedankt voor jullie begrip,
    Koen & DiMoWeb team

  • Dus als ik het even goed lees vind jij je slaap belangrijker dan je server van criminalspoint. Eigenlijk ben ik het met je eens:). Beter dat er een 2de server komt

  • Even ter informatie naar jgdonleach toe.


    *** heeft hier niets mee te maken, eigenaar heeft de kennis en de spullen niet eens voor.
    Dos aanvallen misschien wel maar Ddos gaat te ver, vind het ook zwaar onder de riem dat *** hiervan wordt beschuldigt.


    Indien Koen IP informatie wenst van bezoekers zullen wij zonder problemen kijken welk lid van ons hierachter zit.
    Kan je alleen verzekeren dat wij hier NIETS mee te maken hebben.

  • az
    Wij zijn het een beetje zat om elke keer het pispaaltje te worden voor problemen die hier gebeuren.
    Wij hebben allang de strijdbijl neer gegooid en verlagen ons niet meer tot dat niveau.


    Vind het uitermate vervelend dat elke keer weer onze richting in gekeken wordt.
    Voor elke aanval die wij ontvangen gaan wij ook niet cp de schuld geven, wij zoeken eerst uit wie het was!

  • @brokenTrack

    Citaat van jgdonleach

    Ja er zullen wel wat aanvallen op cp komen door de concurrentie vermoed ik.


    Deze reactie slaat dus op ons, uitermate irritant dus wij verdedigen ons zelf zodat ons onschuld duidelijk blijft.

  • @BrokenTrack
    Minder vingers wijzen en meer uitzoeken, maar dit is onbegonnen werk.
    2e server wordt zoals gezegd te duur, Ddos kan je alleen monitoren echt beschermen kost je nog meer en zelfs dat lukt niet.


    Vind het gewoon een kwalijke zaak dat cp continu onder vuur licht, wanneer houd het op?

  • Dan bijdeze de valse beschuldigingen stoppen. Indien dit doorgaat dan ga ik persoonlijk straffen uitdelen.


    1.6 Het (al dan niet opzettelijk) zwartmaken van personen, websites of bedrijven is niet toegestaan.


    En dus worden die bestraft.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!