Beste,
Op dit moment ben ik voor een klant bezig met het bouwen van een webshop, maar vanuit de winkelwagen de order aanmaken gaat het mis.
Ik gebruik deze code:
PHP
mysql_query("INSERT INTO orders (klant_id, prijs)
VALUES ('".$uid."', '".$_SESSION['winkelwagen']."')") or die(Mysql_error());
$sql1 = mysql_query("SELECT * FROM winkelwagen Where klant = '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'"); // Query starten voor alles uit de db halen
while($show1 = mysql_fetch_object($sql1)) {
$product = $show1->product; // Klant id uit de db halen
$aantal = $show1->aantal; // Aantal uit de db halen
$id = $show1->id; // ID uit de db halen
$sql13 = mysql_query("SELECT * FROM orders Where klant_id = '".$uid."' Desc Limit 1"); // Query starten voor alles uit de db halen
while($show13 = mysql_fetch_object($sql13)) {
$orderid = $show13->id; // ID uit de db halen
mysql_query("INSERT INTO orders_producten (product, aantal, orderid)
VALUES ('".$product."', '".$aantal."', '".$orderid."')") or die(Mysql_error());
}
}
$query2 = "DELETE FROM winkelwagen WHERE klant = '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'";
mysql_query( $query2 ) or die( mysql_error() ); // Alle producten uit de categorie verwijderen
session_start();
$_SESSION['order'] = $orderid;
header("Location: winkelwagen/stap2/".$orderid."/");
}else{
// hieronder komt dan de output van de winkelwagen + een knop om "verder" te gaan welke bij isset($_POST word gevalideerd.
Toon Meer
De database ziet er zo uit:
orders | id, klantid, prijs, afgehandeld, betaald, betaaldmet
orders_producten | id, orderid, product, prijs, aantal
order_gegevens | id, voornaam, tussenvoegsel, achternaam, straat, huisnummer, postcode, email, plaats, orderid
Nu is het de bedoeling dat in "orders" de order word aangemaakt, en de producten + het bijhorend orderid in "orders_producten" worden geplaatst.
Verder worden de gegevens van de klant al geplaatst in "order_gegevens" enkel gaat het orderid nog niet mee.
Wie weet hoe ik dit het beste kan oplossen?
Alvast bedankt,
Robin