Maken van een map

• Beste,

Voor een nieuw spel heb ik bedacht een map te maken.
    Dit houd in dat er een pagina op het spel komt waar je zonder elke keer opnieuw te loaden een getekende worldmap ziet (behorende bij het spel) en je d.m.v. de muis (slepen) de map verder door kan bekijken.

Op die map komen dan plaatjes waarop je kan klikken, daar komt dan een hoverbox waar je uit een aantal opties kan kiezen.

Hoe moet ik zoiets maken?
    Een heel groot plaatje laden lijkt me niet echt handig.. Het zou ook leuk zijn dat er ook wat random plaatjes op de map komen (zoals een riviertje etc.).

Met welke packages van het liefste jQuery kan ik dit maken?

Een voorbeeld van wat ik bedoel is op Grepolis te vinden: http://grepolis.nl

Als ik op Google ernaar zoek krijg ik voornamelijk echte world maps, of een map waar je de hele overview ziet en dan door kan klikken naar een details overzicht. Dit wil ik echter niet, ik wil dat de map al helemaal ingezoomd is en dat ik coördinaten kan opgeven (bij het laden van het script) welke plaats hij dan moet laden. Vervolgens kan je dus door te slepen met de muis door de map navigeren.

Alvast heel erg bedankt!

• Werkt die van jou met ajax (dus zonder reload van PHP)?
    Als dat zo is dan is zoiets uiteraard ook prima, hoeft niet super uitgebreid te zijn.
    Dan zou ik dus eigenlijk een default field moeten hebben (gewoon gras zegmaar) en fields met iets erop (zoals een boom etc.) en die dan in de database zetten met hun coordinaten. En dan vervolgens in het PHP script standaard 10x/10y coordinaten weergeven en controleren of binnen die coordinaten een apparte image is en dan die laden. Dit zou ik dan ook met jQuery kunnen doen (om het bandwidth gebruik te reduceren).
    Is dit een goede denkweg of zouden jullie het anders doen?

@BrokenTrack
    Kan niet, want als er een nieuwe user gecreate word komen er een aantal nieuwe images op bepaalde coördinaten op de kaart.
    Tevens moet het een stuk of 999X / 999Y hebben, en als één coordinaat (1x /1y) bijvoorbeeld 90*90 pixels bevat, dan ben je dus 999*999*90=89820090*89820090 pixels kwijt, beetje veel qua bandwidth. Komt neer op 10TB per load, kan dus niet :p.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!