Wie gebruikt er al...

  • Citaat van MrMees

    Even vraagje tussendoor:
    Is het beter om OOP te leren door middel van een framework, of kan je beter normaal beginnen?
    Ik heb OOP namelijk wel eens gebruikt, maar wil het nu toch verder leren.


    Ik zou zelf denk ik eerder de basis kennis van OOP leren.
    Waarom static? Waarom private public (of bijv. bij Java protected). Hoeveel methodes per klasse? Wanneer een klasse maken voor iets? Is de methode niet te groot? Misschien verdelen onder twee methodes.


    Denk dat het handiger is om zulke dingen eerst te leren. En dan pas een framework. Ikzelf heb overigens nog nooit met een framework gewerkt. Ben er op het moment mee bezig.

  • OOP is een denkwijze die jezelf moet aanleren wat niet voor iedereen is weg gelegd om te doen aangezien het een heel erg anders programmeren is als wanneer je "normaal" programmeerd, daarin tegen kan je OOP op vele manieren toepassen in websites.


    Daarbij komt ook nog is dat zoals al gezegd via framework het kan leren of gewoon zelf van uit PHP. Mijn mening daar echter is over dat je het eerst beter via PHP zelf kan leren aangezien je dan echt OOP leert programmeren die PHP te bieden heeft.


    Wanneer je dit via een framework doet heb je meestal al extra dingen zoals $kohana->CreateForm(); en zulke dingen. Daardoor wordt je een beetje verwend met programmeren en als je dan bij een bedrijf aankomt dat je OOP kan programmeren maar bijvoorbeeld niet in het framework waar jij altijd in werkt kom je van een koude kermis thuis.


    Dat is mijn mening er echter over, though wil ik wel eens een battle houden met iemand om mijn OOP skills ook weer op te schroeven want heb het een hele tijd laten hangen!

  • Voor PHP maak ik gebruik van een MVC , model view controller en deze in combinatie met een klein gemaakte framework met me zelf gemaakte cms, via de OOP denkwijze . ;)


    Daarnaast heb ik nog niet veel ervaring met java, maar dit zal ik volgend jaar leren op me studie hbo informatica op het hoge school rotterdam. Ik heb in een kleine tutorial gemerkt dat het niet veel scheelt van php wanneer je aardig gevorderd in de OOP denkwijze zit.

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!