• Beste,

@Sloosmedia, indien een ontvangen persoon het berichtje opvat als spam, er geen afmeld link in staat oid. kan het gezien worden als SPAM.

brentvdh,
    In het vervolg het hele verhaal vertellen:
    Ik kreeg vandaag en gisteren e-mail van brent mbt 5 websites waar hij reclame voor maakt, stuurt hij naar +- 150 mensen, waarop een aantal van die mensen de hele lijst kopieert, en weer doorstuurt met hun eigen links.

Oftewel, ik heb die klacht gemaakt, maar niks naar OPTA, indien ik nogmaals zo'n absurde mail krijg die ongewenst is, vooral een reclame mail die vanaf je eigen mailprogramma is verstuurd, komt zeker over als SPAM, indien dit ongewenst is, dan zou ik een klacht indgediend hebben.

Maar waar mij het om gaat is dat je onzin verstuurd om je websites te promoten, en dan vooral dat je dit naar enkele bedrijven doet, vooral enkelen van sitedeals, deze leden vinden dit ook uitermate vervelend.

Met vriendelijke groet,
    Kevin
    Er is geen melding naar OPTA gegaan, ik was degene die ging klagen tegen iemand die ineens iedereen ook weer ging e-mailen,

• Wees gerust, iedereen die de opta een mail stuurt, krijgt netjes een reply met de mededeling dat de opta hierin NIKS doet, gezien de opta een orgaan is, die pas in aktie komt, als er via spamklacht of spamcop een melding gemaakt wordt van spam.
    Daarna krijgt je host een mail met wat info over hoe of wat, je host MOET (is bij de wet verplicht) aktie ondernemen, en jouw als eerste op de hoogte stellen van het feit dat je spam verstuurd heb, 9 van de 10 keer zal je account FF ge-suspend worden.

Let wel, na een 2de aktie (richting je host) zijn die verplicht je IP nummer voor 30 dagen te blokken, ga je gewoon door, wordt je IP in quarantene gezet, en dan ben je hem voor altijd kwijt, daarnaast krijg je al gelukkigewinnaar een boete van (min.) 10.000 en dat kan oplopen tot een (max.) van 250.000.

Hoop dat het een en ander duidelijk geworden is, zeg er wel bij pas altijd op, met het versturen van dat soort contact/vrienden mails. je hebt er altijd mensen bij zitten die er NIET van gedient zijn.

cu6, en happy mails... (h)

• MoBSter

Wat praat jij onzin?
    Indien iemand een klacht indient bij OPTA, is deze zeker weten geldig, en wordt hier ook zeker wat mee gedaan.

En dan heb ik het niet over of het via opta gaat of via ergens anders, maar een klacht kan ingediend worden bij OPTA ;)

@ Brent,

Nee natuurlijk niet, gewoon laten rusten nu.

Groet,.

• proxmedia MobSter heeft toch echt gedeeltelijk gelijk.

Ik heb zelf al 10 tallen mensen gewaarschuwd, kreeg na 100 geregistreerde mails een melding naar de opta dat er wordt gespamd vanuit mijn server.

Ik als webhosting bedrijf krijg netjes een mail met een compleet overzicht van spammers.

En na de 2e keer mogen we een boete uitdelen.

En na 5 keer een waarschuwing wordt het ip adres geblokeerd.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!