• Wij snappen elkaar. Voor 29 euro heb je al een licentie. Illegaal kan ook natuurlijk.. Maar hiermee help ik niet.

• wup wup:

External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

had ik nog liggen van een ver verleden :x zo ziet de interface er dus en kan je bepaalde handelingen zien met phpdesigner

• Er worden hier eigenlijk twee soorten programma's door elkaar gehaald. Ten eerste heb je de gewone editors als Notepad++ en Editplus. Deze bieden code highlighting, line numbers, soms FTP support en daar blijft het meestal wel bij.

Een andere categorie programma's zijn de IDE's (Integrated Development Environment). Deze programma's bieden naast een standaard editor nog veel meer, zoals ingebouwde syntax controle, FTP en SVN support, werken met projecten i.p.v. losse bestanden, kunnen automatisch code als getters en setters maar ook unittests genereren, hebben ondersteuning voor XDebug en PHPUnit, en zo vaak nog veel meer handige functionaliteit. Voorbeelden van IDE's voor PHP zijn Netbeans, PHP Designer en Eclipse for PHP.

Als je echt een groot geheel wilt maken (project), is het verstandig voor een IDE te kiezen, mijn voorkeur gaat uit naar Netbeans, mede doordat er ook Java ondersteuning in zit, en het gewoon een prettige en uitgebreide IDE is.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!