preg match

• hallo cp'ers,

ben nu bezig met een website scripten
    en ik snap het preg match gedeelte van php niet

ik wil checken of het alleen letters bevat (voornaam en achternaam check)

uitleg over pregmatch of een stuk code van alleen letters check is welkom

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Citaat van RDMNL2010

Dit checkt of HET alleen cijfers bevat..

En als je niks toe te voegen hebt aan topic reageer dan ook gewoon niet;)

Waar hij dus ook niks aan heeft. Hij vraagt om letters, geen cijfers.

Je brengt hem op een verkeerde spoor, wat zeer gevaarlijk kan zijn in de wereld van programmeurs.

Voor de TS:
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=252699

• @brokentrack

als je informatica student bent en je gaat het nu zeggen dat het fout is zou ik toch wat beter gaan opletten in de les aangezien jij er in dit geval aardig naast zit.

quote van php.net:

Citaat

Checks if all of the characters in the provided string, text, are numerical.

en dat is ctype_digit wanneer je dus een ! ervoor zet dan is het dus de functie omgekeerd.

Though kan je hier echter beter ctype_alpha voor gebruiken om zo te controleren of net als een preg_match [a-zA-Z] wordt gecontroleerd.

aka een preg_match is aardig onnodig voor deze functionaliteit zorgt er alleen maar voor dat de load van de website vertraagd wordt (het zal niks uitmaken maar toch, altijd zo snel mogelijk houden! :))

• PHP
    if(!ctype_digit('test123')) {
    echo 'Dit voert hij uit';
    }

Is dus niet enkel letters.

Correct me if I'm wrong

• Citaat van Patrick

jou code gaat sowieso niet werken mist een t en een ) dus dat zal al wel fout gaan maar anyways, dan snap ik nog niet waarom je een preg_match voor zo iets zou moeten gebruiken als je de functie al standaard in php hebt ingebouwd zitten >_>?

Had dit al verbeterd voordat je poste.

Waarom preg_match gebruiken?
    ctype_alpha laat geen spaties toe.

Achternamen kunnen spaties bevatten.

Hoezo geen informatica student?:cheer:

• Citaat van Patrick

Het gaan op dat hij een non numerieke string wilt controleren, een achternaam is maar 1 naam "van der veek" bijvoorbeeld is "van der" toch echt een tussenvoegsel en is "veek" de achternaam :)

"van der Veek" is toch echt de volledige achternaam. Ik zie meestal mijn volledige achternaam verschijnen i.p.v. enkel mijn achternaam exclusief de tussenvoegsels.

Bovendien is het "zwaarder" om er 2 velden voor te maken aangezien je dan ook 2 velden moet controleren.

Verder weet je niet of hij de tussenvoegsels apart wou doen en of hij hier wel aan gedacht had.

Dus... zou u de volgende keer als u zegt dat mijn beweringen fout zijn ook even willen nakijken of dit ook echt zo is?

• Niemand gaat je verbeteren. (dit is gebiedende wijs voor iedereen die dat wel van plan was)
    Een uitroepteken maakt van TRUE FALSE en vice versa.
    'test123' bestaat NIET uit alleen maar cijfers: FALSE.
    Met een uitroepteken wordt het dus TRUE, dus zolang er maar een niet-cijfer in staan zal het TRUE zijn, wat iets heel anders is dan alleen letters.

ctype_alpha() laat trouwens alleen a-z en A-Z toe, dus geen spaties als de TS spaties wilt kan hij preg_match('/^[a-zA-Z ]+$/D', $bla) gebruiken.

EDIT:
    woow, ik heb lang over deze post gedaan...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!