Online DJ

  • Dag CP'ers! :cheer:


    Ik heb al verschillende websites gezien die een eigen "radio" hebben op hun website.
    Deze mensen besturen hun radio achter hun pc; al diegenen die de radio openen kunnen live luisteren naar de muziek die ze dan draaien.
    Ik zou graag willen weten hoe dit precies in zijn werk gaat; en als die dan niet meer draaien; of er dan ook automatisch muziek draait?
    Ik heb totaal geen ervaring met scripts en ben dus een noob, ik geef dat toe! :p
    Heeft iemand zo'n script liggen en wilt hij me dit uitleggen in dit topic?
    Meerdere mensen zullen dit zich wellicht al afgevraagt hebben, liefst on-topic bijven hé!
    Maak ruzie via prive-berichten ;)



    Alvast bedankt,
    DeWilde

  • Meestal moet je daarvoor betalen, per maand of jaar.
    Waar weet ik niet, maar je gaat het in ieder geval niet zo direct gratis vinden. Het is trouwens geen script, maar iets wat je moet bestellen via ... en denk ook aan BUMA / STEMRA die zullen via jou ook geld afsluizen ;).

  • Je moet hoe dan ook betalen. Je kunt inderdaad via WINAMP met de shoutcast plugin uitzenden vanaf je PC. Je moet hiervoor wel een linux vps hebben om shoutcast op te draaien.


    Daarnaast moet je betalen aan de BUMRA STEMRA / SENA voor de muziekrechten. Doe je dit niet loop je kans een zeer grote boete tegemoet te zien komen. Natuurlijk mag je wel je eigengemaakte muziek uitzenden en rechtenvrij muziek (ouder dan 25? jaar)

  • Citaat

    Daarnaast moet je betalen aan de BUMRA STEMRA / SENA voor de muziekrechten. Doe je dit niet loop je kans een zeer grote boete tegemoet te zien komen. Natuurlijk mag je wel je eigengemaakte muziek uitzenden en rechtenvrij muziek (ouder dan 25? jaar)


    Neen, 12 :$


    Ik zou graag willen weten of het gratis kan; het is zonder comerciele doeleinden maar gwn om bevoorbeeld vrienden dit linkje te geven en zo te kunnen draaien, is dit mogelijk?

  • Ik vind hierbij;



    Dit is te vinden op http://www.bumastemra.nl



    Je moet dus betalen om muziek uit te zenden (wat ik heel dom vind; je luistert toch naar de muziek die je wilt maargoed).
    Zei hebben naar het schijnt meer te zeggen ...


    Heel erg bedankt voor de moeite; maar ik ga het toch maar niet doen ;)


    DeWilde


  • Jammer :p
    anders hadden we misschien een CP dj radio ;)

  • Bij dah hosting kan je ook een Internet Radio Station kopen, alleen dan betaal je per maan geloof ik 60 euro, kan ook veranderd zijn. Want een kennis van mij heeft een Radio ( Crazy FM en Energy FM Alleen kweet niet meer of Energy FM bestaat )

  • Als je wilt dat hij door blijft draaien als er geen dj is dan heb je ondemand nodig. Dit staat altijd wel bij de stream.

  • Ja dit is niet gratis je moet betalen aan Bumrastumra.


    Natuurlijk kan je ook illegaal doen en dan kan je het via


    http://www.listen2myradio.com


    Welk programma heb je nodig


    Sam Broadcaster
    of
    Winamp

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 02.06.09 22:33:07:
    Oja via Listen2myradio draaien heelveel mensen weet niet of hun de licentie hebben maar draaien ook heelveel mensen die geen muziek licentie hebben

  • Op restaurants enz. is er toch ook vaak muziek; die bazen betalen hier toch niet voor. Voor zover ik weet niet. :) Ik vind het wel dikke ch*t (sorry voor taalgebruik) dat je daarvoor moet betalen, terwijl je al snel 5-20 euro betaald voor en cd ...
    Ik download ze gewoon illegaal :cheer:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!