Online DJ

  • Dag CP'ers! :cheer:


    Ik heb al verschillende websites gezien die een eigen "radio" hebben op hun website.
    Deze mensen besturen hun radio achter hun pc; al diegenen die de radio openen kunnen live luisteren naar de muziek die ze dan draaien.
    Ik zou graag willen weten hoe dit precies in zijn werk gaat; en als die dan niet meer draaien; of er dan ook automatisch muziek draait?
    Ik heb totaal geen ervaring met scripts en ben dus een noob, ik geef dat toe! :p
    Heeft iemand zo'n script liggen en wilt hij me dit uitleggen in dit topic?
    Meerdere mensen zullen dit zich wellicht al afgevraagt hebben, liefst on-topic bijven hé!
    Maak ruzie via prive-berichten ;)



    Alvast bedankt,
    DeWilde

  • Meestal moet je daarvoor betalen, per maand of jaar.
    Waar weet ik niet, maar je gaat het in ieder geval niet zo direct gratis vinden. Het is trouwens geen script, maar iets wat je moet bestellen via ... en denk ook aan BUMA / STEMRA die zullen via jou ook geld afsluizen ;).

  • Je moet hoe dan ook betalen. Je kunt inderdaad via WINAMP met de shoutcast plugin uitzenden vanaf je PC. Je moet hiervoor wel een linux vps hebben om shoutcast op te draaien.


    Daarnaast moet je betalen aan de BUMRA STEMRA / SENA voor de muziekrechten. Doe je dit niet loop je kans een zeer grote boete tegemoet te zien komen. Natuurlijk mag je wel je eigengemaakte muziek uitzenden en rechtenvrij muziek (ouder dan 25? jaar)

  • Citaat

    Daarnaast moet je betalen aan de BUMRA STEMRA / SENA voor de muziekrechten. Doe je dit niet loop je kans een zeer grote boete tegemoet te zien komen. Natuurlijk mag je wel je eigengemaakte muziek uitzenden en rechtenvrij muziek (ouder dan 25? jaar)


    Neen, 12 :$


    Ik zou graag willen weten of het gratis kan; het is zonder comerciele doeleinden maar gwn om bevoorbeeld vrienden dit linkje te geven en zo te kunnen draaien, is dit mogelijk?

  • Ik vind hierbij;



    Dit is te vinden op http://www.bumastemra.nl