Balk generator

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hier de allerlaatste edit:

Hij gaf namelijk altijd een . neer, ook als je geen decimalen had.
    Tevens een nutteloze variabele eruit gehaald.

• Ik heb ff wat geprobeerd maar kom er niet echt helemaal uit. Misschien kan iemand helpen? Maar ik denk dat dit veiliger is dan die er nu staat:

Script:

Zo roep je em op:

PHP
    <?php createBalk($res['rankding']); ?>

Online voorbeeld: Klikkerdeklik

• Zo zou die ook kunnen ja.
    Maar voordeel is: je houd zo alles gescheiden.

Ik ga niet alles voorkauwen / doen.
    Tevens was het een idee aanvraag, de TS wou hetzelfde als een site en die werkt via een apparte pagina, dus maak ik dat ook.

Dus het kan: ja.
    Is het handig: nee.

Omdat je hem nu of in de header.php plaatst = elke pagina extra bandwidth (GD is veel bandwidth) of je plaatst hem in 10 verschillende bestanden = als je iets wil aanpassen veel werk.

• @iSilverStar: Volgens jou is dat veiliger? Ten eerste zat er in het script van Lars geen beveiligingsfout, en daarnaast heeft niemand wat aan jou volgens mij. Geef aan waarom je dat denkt, dan kunnen we er iets mee.

Wat betreft de constante heb je me verkeerd begrepen. Constante gebruik je als waarden voor een variabele. De waarde van een constante is daarmee ook bijna altijd een integer, dat werkt het makkelijkst. Deze constante gebruik je vervolgens om de variabele tegen te vergelijken of een waarde toe te kennen.

Voorbeeld wat op jouw script staat is bijvoorbeeld de left, center en right mogelijkheid voor de uitlijning van de tekst.

Constante worden overigens altijd geheel in HOOFDLETTERS geschreven. Zo is het meteen duidelijk dat het om een constante gaat.

Hopelijk is het duidelijk wat ik hiermee bedoel.

• Ik snap niet dat lars een aantal stappen van stefan niet heeft overgenomen qua handigheid.
    Zoals de check of de procent bestaat anders is hij 0 zoals ongeveer dit: $procent isset($_GET['procent']) ? round($_GET['procent'], 2) : 0;

Ook vind ik de globals zeer lelijk gebruik hiervoor dan ook de defines.

Je kan trouwens ook te veel commentaar geven maar ook te weinig, ik zie dat je bij de functions in dit geval helemaal geen commentaar geeft en bij variabelen weer te veel.
    Misschien kan je dit ook korter en simpeler houden?

School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.

Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML

Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

• Citaat

Ook vind ik de globals zeer lelijk gebruik hiervoor dan ook de defines.

Zou je kunnen toelichten wat je hier mee bedoeld? Ik snap je niet helemaal.

Citaat

Je kan trouwens ook te veel commentaar geven maar ook te weinig, ik zie dat je bij de functions in dit geval helemaal geen commentaar geeft en bij variabelen weer te veel.
    Misschien kan je dit ook korter en simpeler houden?

Eens. Een goed stuk script moet eigenlijk zelfs zo duidelijk zijn dat commentaar overbodig is. Een script waar je doorheen bladert met het idee:

Hmm.. Ja.. Duidelijk.. Hmm.. Duidelijk.. Ahh, saai...

Als het zo duidelijk is dat het niet meer interessant is om door te lezen, dan doe je het goed! :p

• Ik zeg het denk fout , maar waarom gebruik je globals terwijl je eigenlijk ook een parameter kan mee geven.

Ik zie even af van de global in dit geval , geef mij even een goeie reden waarom een global in dit geval handiger is als een parameter.

School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.

Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML

Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

• Zo dan beter :)

Gedaan:
    - Alle variabelen in constanten veranderd
    - Constanten netjes uitgelijnd (zie je niet op CP :()
    - Bij bijna elke regel (op } na) commentaar toegevoegd

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 31.12.10 10:13:21:
    Oja, en nu weet ik waarom dat van iSilverStar niet kon, omdat je een header weergeeft (moet volgens mij en is ook netter) en dan kan je niet ook nog tekst weergeven (zoals bij een criminal) :p:p

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!