2 Databases

  • Hee, ik heb een vraagje. Is het mogelijk om 2 databases in 1 script te gebruiken. En als dat kan hoe moet ik dat dan doen? Want ik heb een overzicht met verschillende dingen. Alleen sommige dingen ervan staan in een andere database. Dus het eene in de eene database. En het andere in de andere database.


    Hoop dat iemand me kan helpen.

  • ligt er aan, als je 2 databases wil gebruiken die op 1 en de zelfde server draaien kan dit.


    in een config bestand doe je dan connecten naar de database


    PHP
    <?php
    mysql_connect("XXX","XXX","XXX")or die(mysql_error());
    ?>


    en in je script doe je dit:


    PHP | SQL | JavaScript | jQuery | Ajax | Linux | CentOS | Windows | Mac OSX | C# | ASP.NET MVC3| HTML | CSS

  • Maikel


    Ik denk dat ik het gewoon in het script doe want er zijn denk 2 scripts waar ik dat moet gebruiken. Maar als ik het goed begrijp moet ik gewoon een connectie maken. Dan mijn script daar tussen. En dan met mysql_close(); de connectie weer sluiten?

  • heeey bever,
    je kan meer dan 2 database's gebruiken in 1 script.
    natuurlijk kan dat.
    zoals je al zij,


    mysql_connect("host","user","pass")or die(mysql_error());
    mysql_select_db("db");


    je script


    mysql_close();


    en dan doe je het weer, precies het zelfde, zo kan je meer dan 2 db's gebruiken.
    als je dan je quary doet. pak hij gwn automatisch de goeden :)

  • RDMNL2010: Hoe kun je zijn logica niet snappen als je niet eens weet waarom hij twee databases gebruikt? Misschien maakt hij wel gebruik van één of andere remote authenticatie die in een MySQL database draait.


    Natuurlijk kun je gewoon meerdere database connecties openhouden, al is dit met één type database. Voor de standaard MySQL functies werkt dat zo:


    Vrij eenvoudig dus, probeer het maar eens uit.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!