• Beste leden,

Aangezien CriminalsPoint redelijk groot begint te worden, zou ik graag een caching van 1 minuut willen gaan toepassen.

Wat is jullie mening hierover?

En welke techniek / code kan ik hiervoor best gebruiken?
    Of zouden we enkel db cache moeten gaan toepassen?
    Of enkel het hele linker menu gaan cachen en alle 30 seconden herschrijven - want dit is het zwaarste...?

Zou ik heel de pagina cachen, of enkel het linker menu en enkel updaten als er links iets wordt veranderd (nieuw bericht, ...).

We gebruiken apache, PHP en mysql.

Bedankt!

Ps: caching is het tijdelijk opslaan van output, zodat dit nadien niet volledig opnieuw moet worden gegenereerd (met database queries, etc etc). Dit kan zowel server load als traffiek besparen.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Bij de 100 mensen online aanschaffen? Of een nieuwe server nemen.
    Ook is handig: als iemand dost dat jou server terug dost.
    Dan valt de internet uit van de gene en stopt de dos in een keer en dost hij zich zelf.

• Dat ligt puur aan het programmeerwerk dat het zo is zoals het is. Je hebt waarschijnlijk 3 queries maximaal nodig om het menu een beetje aan te sturen.

Beetje merkwaardig dat jij het woord "pokke" gebruikt, zijn je dure woorden opeens op?

• Citaat

Waarom maak je niet gebruik van MySqli ? is ookal veel lichter

En waar is dat op gebaseerd? Zou kunnen hoor, maar zie graag een bronvermelding.

Citaat

Ook is handig: als iemand dost dat jou server terug dost.
    Dan valt de internet uit van de gene en stopt de dos in een keer en dost hij zich zelf.

Terug dossen? En in die tussentijd CP maar niet meer online aanbieden omdat de server het zo druk heeft met requests afhandelen en nog meer requests versturen? Daarbij is dat niet zomaar mogelijk bij iedere vorm van DoS.

• Bovendien is DDoS niet legaal en maak je je eigen zwakker bij een mogelijke rechtzaak...
    Je doet dan immers hetzelfde terug.

Bij een gewone Ddos aanklacht doen en aanklachten wegens economische schade, dat is pas leuk ^^

Maar on-topic aub.

Mysqli kan mogelijk wel sneller zijn, maar neemt nog altijd niet weg dat je veel requests verstuurt naar de database.

• Heerlijk dat soort opmerkingen over ddos XD

Koen, Geef eens een PMetje of een skype berichtje met hoe groot die ddos aanvallen zijn die je krijgt ;) Kan ik je bij helpen.

Je kan PHP Memcache gebruiken.

Maak gewoon html files aan in een cache folder en output die op de pagina. Het laden van html kost geen kracht. het genereren ervan wel! Je kan ook nog een CDN gebruiken (Content Delivery Network)

Daar kan ik je ook bij helpen.

Hosting Network Services. Special Firewalled hosting for crime games.
    Msn:** Stuur maar PM.

• Voor een CDN zijn we nog te klein.
    En momenteel hebben we geen last van ddos, enkel dreigementen ;)

Met memcache kun je kiezen om cache voor bv 10 seconden te bewaren, maar waar ik eerst aan dacht was om de cache enkel te laten updaten als iets is veranderd.
    Maar als ik me niet vergis is dat daar wel mee mogelijk.
    Heeft iemand van jullie een goede memcache functie liggen voor me?

Mijn allergrootste probleem is dat het linkermenu uniek is per persoon, als je het topic gelezen hebt is het grijs...
    Of ik moet de userid meegeven in de key...

Bedankt!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!