IE8 volledig CSS 2.1 compatibel!

  • Ik vond wel dat iedereen dit moest weten.


    Citaat

    Het ontwikkelteam van Internet Explorer 8 heeft 196 nieuwe testcases afgeleverd aan de CSS 2.1 Working Group. Microsoft stelt dat het met de release van IE8 de eerste browser heeft die geheel voldoet aan de css 2.1-standaard.


    Internet Explorer-logoDe testcode van het IE8-ontwikkelteam zal worden toegevoegd aan de CSS 2.1 Conformance Test Suite van het World Wide Web Consortium. De nieuwe code werd ontwikkeld sinds het uitbrengen van de Release Candidate van Internet Explorer 8 en was bedoeld om de compatibiliteit van de browser met de css 2.1-specificatie te controleren. Internet Explorer 8 is inmiddels als final beschikbaar.


    Microsoft stelt op zijn IEBlog dat het in totaal 7201 tests aan de css 2.1-testsuite van het W3C heeft bijgedragen. De softwaregigant roept ontwikkelaars op om hetzelfde te doen, zodat webdevelopers en browserbouwers makkelijker code kunnen schrijven die voldoet aan de css 2.1-standaard. Verder stelt de softwaregigant dat Internet Explorer 8 als eerste browser geheel voldoet aan de Cascading Style Sheets level 2 revision 1-specificatie.


    Bron: http://tweakers.net/nieuws/591…ss-testen-in-bij-w3c.html

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Beetje raar dat uitgerekend Internet Explorer gaat lopen pronken met het voldoen aan de standaard. Bij vorige versies van Internet Explorer was dat absoluut niet het geval.


    Maar natuurlijk is het daar geen minder goed nieuws op. Internet Explorer 6 is wel uitgeprocedeerd, wat dus inhoud dat we voor Internet Explorer alleen nog maar rekening hoeven te houden met IE 7 & IE 8, goede zaak!

  • Het zou pas fijn zijn als we alle browsers zich perfect aan de standaarden zouden houden en microsoft die compatibiliteit functie uit IE8 zou slopen...
    Oke, oke. IK zou dat fijn vinden...
    De mensen met en verouderde website mogen best wat moeite doen vind ik... (de kleinere website in ieder geval)
    Maar ik heb het natuurlijk makkelijk praten aangezien ik nergens een website online heb staan...


    Maar het is zeker een vooruitgang!
    Maar toch blijf ik lekker bij FF!

  • Citaat

    Ik blijf bij FF ik ben een tijdje op IE7 gaan werken maar vind FF gewoon fijner werken voor mijn doen.


    Ga uiteraard wel IE8 even bekijken zodra hij helemaal klaar is ben benieuwt wat er allemaal veranderd is.


    De fin al is al vrijgegeven hoor ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!