Berichtenbalk aanpassen

  • Hallo allemaal,
    Ik ben bezig met een berichtenbalk script aan te passen voor mijn game.
    Nu was ik aan het proberen om automatisch je loginnaam te gebruiken voor je bericht en wilde dat het 2 callcredits ging kosten om een bericht te posten.
    Dit is wat ik heb maar het klopt voor geen kant:P
    Weet iemand hoe ik het beter meot aanpakken?


    Alvast bedankt!


    Xifiz

  • nou kijk eens aan:
    ( lees alle comments in de code even door om te zien wat je moet veranderen)


  • Hey bedankt,
    Hij werkte vrijwel bijna gelijk en membernaam automatisch kiezen werkt nu ook goed.
    Alleen callcredits waar die update moet komen en er 2 moeten worden afgescheven, daar gebeurd nog niks mee
    Ik had het wel zo neer gezet:

    PHP
    mysql_query("UPDATE `users` SET `callcredits`=`callcredits`-'2', WHERE `login`='$data->login'"); 
        $toevoegen = mysql_query("INSERT INTO `berichtenbalk` (`naam`, `bericht`, `ip`) VALUES ('".$data->login."', '".$bericht."', '".$ip."') ") or die (mysql_error());


    Maar ik weet helemaal niet of het zo mag want eerst stond er alleen dit:

    PHP
    $toevoegen = mysql_query("INSERT INTO `berichtenbalk` (`naam`, `bericht`, `ip`) VALUES ('".$data->login."', '".$bericht."', '".$ip."') ") or die (mysql_error());


    Bij moet namelijk gegevens uit de tabel "berichtenbalk" veranderen en gegevens uit de data van het lid.
    Mag je dat dan ook in een regel maken ofzo?


    Hoe los ik dit mooi op?
    Iemand een tip?

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 27.05.09 13:16:02:
    Ik ben nu aan het kijken hoe ik die 2 wijzigingen van "callcredits" en "berichtenbalk" in de database meot doorvoeren.
    Ik heb nu zegmaar 2 losse commandolijnen gemaakt:

    PHP
    mysql_query("UPDATE `users` SET `callcredits`=`callcredits`-'2', WHERE `login`='$data->login'");  
        mysql_query("INSERT INTO `berichtenbalk` (`naam`, `bericht`, `ip`) VALUES ('".$data->login."', '".$bericht."', '".$ip."') ") or die (mysql_error()); // ik weet niet hoe het bij jou crime zit maar ik heb $data->login neergezet als login naam, misschien is het bij jou $user->login of wat dan ook?


    Alleen de berichten invoegen in de tabel "berichtenbalk" werkt goed en de "callcredits" van de users account afhalen gebeurd niet!


    Iemand een idee?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!