beste,
ik vroeg me af, hoe krijg ik een footer die continu tegen de onderkant van de pagina is geplakt, zelfs als er weinig tekst enal in staan, dat de footer tog nog onderaan de pagina staat...
ik krijg dat namelijk niet goed in me css.
:cheer:
beste,
ik vroeg me af, hoe krijg ik een footer die continu tegen de onderkant van de pagina is geplakt, zelfs als er weinig tekst enal in staan, dat de footer tog nog onderaan de pagina staat...
ik krijg dat namelijk niet goed in me css.
:cheer:
Laat is zien wat je nu hebt? Want normaal als je een nieuwe div aanmaakt zal dit er gewoon onder moeten staan of je hebt een hele rare manier van slicen?
EDIT: hieronder, een div gaat wel degelijk aan de onderkant staan als je de div's op goeie volgorde zet? Verder snap ik niet dat je een padding-top gebruikt in een 100% width en een clear: both. Maar goed, ik zal wel gek zijn dan. Ik ga even voor je kijken.
CitaatToon Meer/* index_footer */
div#footer
{
width: 100%;
height: 100%;
background-color: #000000;
}
div#footer div#index_footer
{
clear: both;
width: 100%;
height: 57px;
padding-top: 20px;
background-image: url(../img/index_footer.png);
background-repeat:repeat-x;
}
en nee geen aparte manier van slicen, de lay werkt optimaal goed in elke browser, behalven me footer die gaat plakken aan me content, terwijl ik die juist continu aan de onderkant van de page wil hebben staan, ookal staat er weinig in de content.
en dit gaat anders niet automatisch hoor, nog nooit gezien dan een div zo opeens vanzelf aan de onderkant van de pagina geladen word eerder aan de bovenkant...
ten eerste kun je is proberen om de height: 100%; in gewoon
height: 57px; te veranderen. (snap sowieso niet waarom hij op 100# staat als hij maar een paar pixels hoeft te zijn.
Heb je toen je padding-top toe hebt gevoegt wel height afgerekent van de height van de image? Dit is namelijk een standaard probleem vaak.
Verder zie ik zo niks fout.
nee lukt niet.. hmmm
heb ondertussen alles al uitgeprobeert..
maar maakt niet uit, ik kijk me css opnieuw naar,
wie weet zo heb ik iets fouts gedaan zodat die niet na de footer gaat.
ik kom er wel uit ;).
bedankt rick.
:slotje:
Ik laat het topic nog even open tot je het echt hebt opgelost. Dan hoef je geen nieuwe aan te maken wanneer je er toch niet uit komt;)
Bekijk deze pagina eens en je zult je antwoord vinden!
http://www.w3schools.com/CSS/pr_dim_min-height.asp
Succes :cheer:
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!