Licentie windows 7?

• Vraagje.

Ik heb een cd van windows 7 en heb een best wel oude pc die windows 7 aankan maar heb je daar een andere licentie ofzow voor nodig?

Of weet iemand iets simpels waarmee je je hele pc in een paar stappen kan opschonen?

Alvast bedankt :cheer:

RiiCky: Even in de lounge geplaats + ik geef alvast een waarschuwing vooraf. Geen illegale content plaatsen.

Bezig met Eredivisie Voetbal project.

(Tips zijn altijd welkom!)

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Waarom zou je een andere licentie nodig hebben voor een oude PC? Als je een officiële CD hebt, en de bijbehorende code, is er niks aan de hand.

Je geeft aan "in een paar stappen kan opschonen". Is je pc sloom? Je geeft dit niet echt concreet aan; de reden waarom je opnieuw wilt installeren is niet echt duidelijk.

• 1. Ik heb een orginele cd:$
    2. Ik heb een orginele licentie die ik gebruik op me nieuwe pc

Kan ik dus het gewoon op instaleren op me oude pc?

Bezig met Eredivisie Voetbal project.

(Tips zijn altijd welkom!)

• Als je het family pack hebt wel, anders niet.

Verder mag je een OEM licentie niet gebruiken voor andere computers dan waar die bij zat. Je mag hem dus niet hergebruiken.

Retail is mag je altijd gebruiken voor 1 computer.

• Zover ik kan lezen op het internet is het wel mogelijk.

Wist het namelijk niet zeker meer omdat ze het er wel eens over hadden om 1 licentie per computer te doen..

Maar het moet willen ;)

Postcounter: 100 - 200 - 300 - 400 - 500 - 600 - 700 - 800 - 900 - 1000

• Mijn versie van windows 7 is voor 1 pc besteld, je zou het beste windows kunnen vragen of dit mag.

Mijn oude windows 7 heeft me broertje gekregen aangezien ik een nieuwe kast kreeg met windows 7 erbij.
    Dan moet de licentie eerst gereset worden voordat je hem weer ergens anders kan gebruiken.

• Citaat van jessewillem

Verder mag je een OEM licentie niet gebruiken voor andere computers dan waar die bij zat. Je mag hem dus niet hergebruiken.

@hierboven bedoelde ik mijn reactie.
    en ook aan de TS zodat hij weet als hij een OEM code heeft dat die het meerdere keren kan gebruiken.

• glammiiee

Citaat

OEM software is also tied to the motherboard it is first installed on. Unlike the retail versions of Windows which can be transferred to a new computer, OEM versions are not transferable. What about upgrading hardware? Microsoft says that anything is fair game, except the motherboard. Replacing the motherboard in a computer results in a "new personal computer," which the company considers to be synonymous with a transfer. It's not permitted with an OEM edition of Windows.

Bron arstechnica.com

Daar staat goed uitgelegd dat een OEM (Original Equipment Manufacturer) licentie maar voor een PC is, en daar dan gelijk ook aan verbonden is. Moederbord kapot, nieuwe licentie. Dat betekend ook dat je een OEM niet mag installeren op meerdere PC's. Het werkt wel, maar legaal is het niet.

Verder zal Microsoft hetzelfde verhaal vertellen, als je het hun vraagt of als je het daar opzoekt.

• Een OEM licentie kan je niet resetten, dat zegt het citaat eigenlijk ook al.

Het staat in de eerste zin:

Citaat

OEM software is also tied to the motherboard it is first installed on. Unlike the retail versions of Windows which can be transferred to a new computer, OEM versions are not transferable.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!