We keep on working!

  • Beste Criminalspoint leden,


    Inmiddels hebben onze kersverse moderators in proeftijd hun begin gemaakt. Ik ben aangenaam verrast, de crew is er namelijk veel actiever van geworden.


    Maar helaas gaat het niet allemaal vanzelf. Er is veel commentaar op bans en er zijn ook veel (kleine) overtredingen op de regels. De oplossing hiervoor is eigenlijk heel simpel: Accepteer wat meer van elkaar. Probeer wat vriendelijker over te komen en let wat meer op wat je doet. Dan kunnen wij ook milder omspringen met banpunten.


    Hopelijk willen jullie dit opvolgen, dat zou mooi zijn. En natuurlijk maken wij (en de nieuwe moderators natuurlijk in het speciaal, niet vreemd) ook fouten. Deze mag je dan ook zeker melden, dan proberen we er iets mee te doen. Meld overigens deze fouten bij mij of één van de supermoderators.


    Bedankt voor de medewerking, en laten we het hier gezellig houden.


    Met vriendelijke groet,


    Stefan, Killingdevil
    Jullie hardwerkende projectleider. :cheer:

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • De crew moet gewoon niet te snel bannen. Dat is ook een oplossing. Net zoals ik onterecht word gebant, maarja hier zat volgens een crew lid heel wat achter wat niet klopt.


    [offtopic]Bericht niet verwijderen.[/offtopic]

  • Dit is bij mij al gebeurt, en deze haat zal ook niet echt snel overgaan.


    Volgensmij is dit ook meer een topic voor de offtopic categorie.

  • Citaat van jgdonleach

    De crew moet gewoon niet te snel bannen. Dat is ook een oplossing. Net zoals ik onterecht word gebant, maarja hier zat volgens een crew lid heel wat achter wat niet klopt.


    [offtopic]Bericht niet verwijderen.[/offtopic]


    Ik vind het persoonlijk altijd apart als je erbij zet dat we je bericht niet moeten verwijderen. Heb je dan zelf het idee dat je de regels overtreedt? Denk je echt dat het zal werken?


    Ik schrijf: "Probeer wat vriendelijker over te komen en let wat meer op wat je doet. Dan kunnen wij ook milder omspringen met banpunten."
    Dus ik ben het met je eens, maar wat Superior ook al zegt: het moet dan wel van beide kanten komen.

  • Natuurlijk is dat ongelovelijk, maar dat kan je toch met de desbetreffende moderator bespreken en eventuele feedback geven. Worden de mods ook wijzer van en misschien jij ook wel;)

  • Citaat van Axl_H

    Natuurlijk is dat ongelovelijk, maar dat kan je toch met de desbetreffende moderator bespreken en eventuele feedback geven. Worden de mods ook wijzer van en misschien jij ook wel;)


    Maarja, dat kan gebeuren.

  • De betreffende moderator ben ik.


    Ik probeer zo juist mogelijk te handelen als moderator, en dat wordt mij niet in dank afgenomen. Over jgdonleach: Ik heb jou duidelijk uitgelegd hoe ik er over denk, maar met jou is gewoon onmogelijk te discussiëren over een beslissin, want als ik A zeg zeg jij B. Ik wil er best op een vriendelijke manier uitkomen, maar als ik jou (misschien onterecht) een banpunt geef en er wordt meteen gedreigd dat je het hoger op gaat zoeken dan ben ik niet erg enthousiast om er normaal uit te komen. Als jij duidelijk aangeeft waarom jij het niet eens bent met de ban, kan jij mij misschien overtuigen.


    Verder vind ik het jammer dat er gewoon 0,0 respect is voor welke moderator dan ook. Als wij nou gewoon allemaal proberen er gezamenlijk iets moois van te maken, kan dat allemaal verleden tijd zijn. Maar zoals Superior al zei, dit moet van twee kanten komen.


    Als iemand problemen met mij of een andere moderator heeft, probeer er dan eerst met elkaar uit te komen in plaats van andere mensen er ook in te betrekken en op te stoken. En ook niet bij elke fout van een moderator de beheerder erbij te halen, want dat wekt alleen maar wantrouwen aan beide kanten.


    Ik hoop dat iedereen mijn mening respecteert en dat het hierbij gewoon klaar is en dat iedereen gewoon normaal met elkaar omgaat in de toekomst van CP.

  • Een politieman moet 120 bonnen per jaar uitschrijven van de minister.
    De moderators moeten 120 bans per jaar uitschrijven van Koen.


    Ik vindt dat het Ban-systeem weg moet jullie zijn geen politie.
    Ik zou naar een betere oplossing zoeken.


    Jullie bannen wel leden die al 1 jaar+ actief op CP zijn.
    Die mensen doen iets onwetend fout en de nieuwe moderators straffen ze gelijk hard.


    Stefan ik zou een systeem maken waarbij jullie een ban-verzoek insturen.
    En waarbij min. 3 crew-leden het goed moeten keuren.


  • Ik denk dat als de crew NORMAAL gaat doen tegen de leden. Dat de leden dan ook normaal doen tegen de crew.


    Ik zal je morgen hierover nog wel even aanspreken op msn Xreativ.

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 27.09.10 22:18:53:


    Met dit idee ben ik het wel eens. Maar dan moeten er wel meer actieve crew leden komen. Want als je 's nachts word verbannen door persoon 1, dan is er denk ik dat er 's middags pas de 3 crew leden het hebben gekeurd.

  • En zo gaat de strijd gewoon door tussen team in leden. Leden worden verbannen, zijn niet tevreden gaan klagen en moderators moeten maar weer uitleg geven waarom ze het hebben gedaan en gaan alleen maar in de verdediging.


    Ja oke het ban systeem is niet het beste systeem wat er is maar deal with it. Zolang je normaal bezig bent en normale posts maakt kan er niks gebeuren. Naast dat hier af en toe wel inderdaad uber domme opmerkingen worden gemaakt is natuurlijk niet de bedoeling dat we elkaar allemaal gaan flamen (als je het woord niet kent, zoek het maar op).


    Een community wordt gemaakt door mensen die elkaar helpen en gezellig met elkaar omgaan en niet dat er constant een strijd ontstaat tussen gebruiker en teamler want daar wordt toch niemand beter van.


    Daarnaast kan iedereen wel ook wel roepen "Ja, ik ben bezig met een eigen community". Ik wil het wel eerst is zien dat mensen ook daadwerkelijk een community zoals deze opzetten. Aangezien er vrij veel van dit soort community's zijn en deze er toch voor zorgt dat het actief blijft en toch door drukken om beter te worden ondanks al het commentaar.


    zo dat was mijn zegje :cheer:

  • Patrick
    Moet van beide kanten komen niet alleen vanuit de leden, crew maakt genoeg fouten maar geven dit 75% van de gevallen gewoon niet toe.


    Een mens zonder fouten is geen mens, ook crewleden maken fouten so what ?


    Bied je excuus aan en ga gewoon verder waar je mee bezig was, blijf niet continu zeiken.


    Ik had een discussie met een aantal mods hier, ik heb het hogerop gezocht om me gelijk toch te krijgen aangezien er met hun niet in discussie viel te gaan.
    Dit is inmiddels opgelost en we houden er gewoon verder over op omdat dit intern wordt mee genomen.




    Komt dus niet alleen van leden ook vanuit de crew, jij spreekt nu alsof de leden 100% fout zitten continu en daar krijg je haat door.

  • Citaat

    Een politieman moet 120 bonnen per jaar uitschrijven van de minister.
    De moderators moeten 120 bans per jaar uitschrijven van Koen.


    Dat halen we makkelijk. :cheer: :P


    Citaat

    Jullie bannen wel leden die al 1 jaar+ actief op CP zijn.
    Die mensen doen iets onwetend fout en de nieuwe moderators straffen ze gelijk hard


    Dit spreekt elkaar tegen. Je zou verwachten dat mensen die al een jaar op CP zitten de regels zo ondertussen wel kenden. En tsja, gelijk hard? Het is mij nog niet opgevallen. Gisteren of eergisteren werd er ook een nieuw lid geband voor het aanbieden van een layout van TemplateMonster, dus ik betwijfel of dit nou echt een issue is.

  • Nee zo bedoel ik niet natuurlijk moet er van het team ook respect naar leden worden getoond maar als team zijnde heb je wel een taak die je moet uitvoeren en ja af en toe moet je dan gewoon streng optreden. In andere community's is dit precies het zelfde geval en zal het ook zo zijn maar waarom wordt er daar niet hard opgeflame'd?


    Omdat mensen elkaar daar respecteren en gewoon doen wat er van ze gevraagd wordt (aan de regels houden etc.) Het team moet dan wel af en toe ingrijpen maar daar kan een waarschuwing meestal al wel genoeg zijn.


    Wat hier het geval is wanneer er een waarschuwing wordt gegeven gaan mensen gewoon vrolijk verder en dan vallen er bans en worden mensen boos vanwege dat ze een ban krijgen. En ja dan moeten mensen maar beter leren lezen.


    Daarnaast zijn er natuurlijk ook punten waar in het team duidelijk moet veranderen maar een community wordt niet in 1 dag gebouwd en al zeker niet een goede team structuur + handelen van overtreding van regels dat leert men door tijd en doen :)

  • Zal een kleine stukje geven van de fout:


    De mod die het er niet mee eens was (ga geen namen noemen) kreeg 3 punten uit de regels van cp zelf.


    En nog durft diegene te zeggen dat ik degene ben die fout zit, dan is er toch iets mis in de crew of niet?


    Heb dit gewoon aan de eigenaar gemeld K.Rens zelf en die ging het intern met de crew overleggen.
    Maar dan wordt er wel actie ondernomen, waar licht de fout dan bij de crew of de leden ?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!