Te veel load voorkomen.

• Beste CP'ers, ik ben druk bezig met een source, maar ik gebruik daarvoor een XP systeem(6KB) en een Level Up systeem(45kb), maar deze include ik er nog altijd bij, op elke pagina.
    Dit zorgt voor veel load.

Het probleem is dat deze 2 files alleen maar voor 1 activiteit zijn, en dat ze gekopieerd worden om ook voor andere activiteiten worden gemaakt.

Hoe kan ik dit verminderen, bijvoorbeeld:

Includen op de pagina waar de activiteit word gedaan, aangezien je op Rennen de experience krijgt, en dan de level up systeem + xp systeem word aangeroepen.

Ik maak gebruik van een Pagina Systeem (?p=), dus zou require_once ook genoeg zijn?

Als de uitleg een beetje bagger is, hoor ik dat ook graag.
    Ik weet op het moment niet een andere verwoording!

Groetjes,
    Lancer.

• Het probleem is dat ik nog geen classes ken, en niet in de wereld thuis ben van OOP scripting.

Rickky had al gezegt in de richting van:
    Include ze op je index, of op de plaats waar het nodig is.

Is dit ook een logische oplossing?

• Ja, ik dacht dat jij ze op elke pagina van je weer include. Dus daarom gaf ik de tip doe het alleen op je index is sowieso een stuk netter

This is ten percent luck, twenty percent skill
    Fifteen percent concentrated power of will
    Five percent pleasure, fifty percent pain
    And a hundred percent reason to remember the name!

• Het probleem daarmee is dat je alsnog alles op elke pagina include, want ik gebruik een pagina systeem.
    Dus dan heb je de zelfde hoevelheid load :P

Is er mischien een manier om een universele XP Table te maken en Level up systeem?

• Axl_H
    Het is denk ik niet slim om alle data bij het uitloggen op te slaan. Velen sluiten hun browser zonder uit te loggen op sites.

Dit kun je wel voorkomen door de sessies in de database op te slaan. Dit kun je doen voor dat je de sessies weg gooit, alle gegevens naar de gebruikers tabel te schrijven.

Verder is een cache niet echt handig voor online spel, vele pagina's veranderen erg snel. Dus dan haal je er geen voordeel uit.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!