Online Leden.

  • Hallo iedereen,


    ik wil dus (zoals de titel al verraad) de leden die binnen het uur online zijn geweest weergeven.


    Ik heb een idee hoe maar de query lukt me niet.


    Ik had gedacht aan dit;
    database tabel bij leden; LAST-ONLINE (volgens Y-m-d G:i)
    de query:

    PHP
    <?php
    mysql_query("SELECT * FROM ... WHERE LAST-ONLINE - " . date('Y-m-d G:i') . " = '0000-00-00 01:00")");
    ?>


    en dan mysql_num_rows


    maar ik weet uit eerdere ervaring dat dit niet werkt.



    Misschien irrelevant maar ik werk met sessies.
    Ook heb ik in me config dit staan:

    PHP
    <?php
    if(isset($_SESSION[''])){
        mysql_query("UPDATE .... SET LAST-ONLINE = " . date('Y-m-d G:i') . " WHERE ... = " . $_SESSION['']);
    }


    alle gebruikte code heb ik net getypt, als er een syntax fout inzit is het door het snel typen, in het echte script zitten geen syntax fouten.

  • Op je 2de vraag: Denk dat je nog een ID of zo mee moet geven. Ook niet veilig, maar je kan geen lege variabelen hebben.


    Ik heb zo mijn query:

    PHP
    $tijd = time() - (30 * 60);
    $rQuery = mysql_query("SELECT COUNT(id) as onlineleden FROM `users` WHERE `laatstonline` >= '" . $tijd . "'") or die(mysql_error());


    30 is dus een half uur, dat kan je dan veranderen naar 60 minuten. Is laatstonline (of laatsteactie, of wat dan ook) een MySQL-datumformaat? Dan kan je UNIX_TIMESTAMP gebruiken om het om te zetten.

  • Citaat van Jannick

    Op je 2de vraag: Denk dat je nog een ID of zo mee moet geven. Ook niet veilig, maar je kan geen lege variabelen hebben.


    Ik heb zo mijn query:

    PHP
    $tijd = time() - (30 * 60);
    $rQuery = mysql_query("SELECT COUNT(id) as onlineleden FROM `users` WHERE `laatstonline` >= '" . $tijd . "'") or die(mysql_error());


    30 is dus een half uur, dat kan je dan veranderen naar 60 minuten. Is laatstonline (of laatsteactie, of wat dan ook) een MySQL-datumformaat? Dan kan je UNIX_TIMESTAMP gebruiken om het om te zetten.



    Oke dankje,
    ik zal het proberen en laten weten of het werkt.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!