Fatal error

  • Ik probeer een bericht te verwijderen van het forum op mijn spel, maar ik krijg opeens deze fout.


    Fatal error: Call to a member function query() on a non-object on line 694



    Hier is het op line 3.
    In mijn database is alles goed aanvullend, id is goed wat verwijderd moet worden.


    - Tycho

  • Je gebruikt een variabele die niet bestaat ($db wordt tenslotte niet aangemaakt of meegegeven in de functie) als een object. Vervolgens vraag je ook nog eens een method aan van dit niet bestaande object. En nee, dat kan niet.


    Zorg dus dat $db het juiste object bevat.

  • je moet er een stukje bij zetten bedoelt hij ;)


    PHP
    $delete = mysql_query ($db) or die(mysql_error());


    Dan moet je er weer voor zorgen dat $delete word uitgevoerd,

  • Uhm die db->query laat zien dat je met een class werkt (miss MySQLI) Dus dat moet je even duidelijk vertellen. Het gaat er hier om dat $db waarschijnlijk niet het object is maar een string en dat hij daarom ook dit weergeeft "member function query() on a non-object"
    NL: Kan geen functie query() vinden in een non-object aangezien het ook een hele andere waarde is. Misschien heb je $db gebruikt ergens erboven waar je het ombuigt naar een string?

  • Citaat

    Uhm die db->query laat zien dat je met een class werkt (miss MySQLI) Dus dat moet je even duidelijk vertellen. Het gaat er hier om dat $db waarschijnlijk niet het object is maar een string en dat hij daarom ook dit weergeeft "member function query() on a non-object"
    NL: Kan geen functie query() vinden in een non-object aangezien het ook een hele andere waarde is. Misschien heb je $db gebruikt ergens erboven waar je het ombuigt naar een string?


    Ja of je hebt gewoon de class niet included xD Of $db geen class toegekend maar dat zijn wel rare gevallen. Deze fout heb ik ook redelijk veel en soms zit het ergens in een klein hoekje maar na wat googlen vind je het dan uiteindelijk wel :D

  • PHP
    global $db;


    Dit zou misschien wel eens handig kunnen zijn.
    Binnen de functie bestaat de variabele $db niet, deze zou je naar binnen kunnen halen door bijvoorbeeld "global" te gebruiken.

  • Citaat
    PHP
    global $db;


    Dit zou misschien wel eens handig kunnen zijn.
    Binnen de functie bestaat de variabele $db niet, deze zou je naar binnen kunnen halen door bijvoorbeeld "global" te gebruiken.


    Dat ik dat niet gezien had xD


    Hier: :cheer: neem er een :p

  • Citaat

    [offtopic] Pim ga nou niet gelijk offtopic praten;)
    Daar gebruiken we onze prive berichten voor,
    Zeker posts nodig?? (A) [/offtopic]


    Verder is het mogelijk om heel je script even in te zien zodat we beter kunnen kijken naar het probleem..
    Want het kan zijn dat het probleem nog niet is opgelost met die global..


    [offtopic]Ik ben gewoon zo in de sfeer van deze nieuwe CP dat ik me helemaal thuis voel en babbeltjes begin, srr daarvoor xD[/offtopic]


    De kans is 99% dat het aan die global ligt hoor Niels, heb ik vroeger zoveel gehad met classes en functies ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!