code PHP: API verbinding

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Ook helpt het als je aangeeft in welke capaciteit je hier naar op zoek bent, en met welk doel.

Je zegt dat je bezig bent met een project over de KvK.

Ben je een student (programmeur in opleiding?) die bezig is met een huiswerk- of afstudeeropdracht?
      Ben je een werkgever die bepaalde KvK connectiviteit wil automatiseren?
      Ben je een programmeur die dit in opdracht aan het uitzoeken/uitvoeren bent (en krijg je hiervoor betaald)?

In het eerste en laatste geval zou ik toch wat meer eigen inspanning verwachten. En in het middelste geval ingeval je hier weinig tot geen knowhow over hebt en verder geen enkele moeite wilt doen: besteed het uit.
    • ik ben een student met een onbetaalde stage ik ben een omgeving aan het maken met het volgende doel: een omgeving met een duidelijke layout en een API verbinding met de kvk om te kunnen filteren op bepaalde branche nummers en activiteiten. nu heb ik moeite met een API verbinding te lggen met de API van de kvk en daarvoor vraag ik jullie hulp of jullie mischien een soort gelijke API verbinding hebt gemaakt in php code dat zou mij enorm helpen met mijn project en de rest van mijn stage periode
    • hoi, ja ik heb op dit moment dit staan:

PHP Source Code

1. <?php
      2. $curl = curl_init();
      3. curl_setopt_array($curl, array(
      4. CURLOPT_URL => "https://api.kvk.nl/api/v2/testprofile/companies?q=test",
      5. CURLOPT_RETURNTRANSFER => true,
      6. CURLOPT_FOLLOWLOCATION => true,
      7. CURLOPT_ENCODING => "",
      8. CURLOPT_MAXREDIRS => 10,
      9. CURLOPT_TIMEOUT => 30,
      10. CURLOPT_HTTP_VERSION => CURL_HTTP_VERSION_1_1,
      11. CURLOPT_CUSTOMREQUEST => "GET",
      12. CURLOPT_HTTPHEADER => array("https://api.kvk.nl/api/v2/testprofile/companies?q=test"),));
      13. $response = curl_exec($curl);
      14. $err = curl_error($curl);
      15. curl_close($curl);
      16. if ($err) {
      17. echo "cURL Error #:" . $err;
      18. } else {
      19. echo '<pre>';
      20. print_r(json_decode($response));
      21. echo '</pre>';
      22. }
      23. ?>
      Display All

dit heb ik gedaan met alle informatie die ik kon vinden maar werkt helaas niet op de kvk api

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

The post was edited 1 time, last by Jeroen.G: Even de code netjes in de code tags gezet zodat het beter leesbaar is ().

• New

Het valt mij op dat als ik de API call uitvoer of direct benader, dat ik een SSL foutmelding ontvang

PHP Source Code: Error

1. cURL Error #:SSL certificate problem: self signed certificate in certificate chain
      Als ik vervolgens de volgende twee opties toevoeg om het valideren van een SSL certificaat uit te schakelen werkt het wel. Let op dit is niet productie waardig, als je je code naar productie brengt wil je dit niet gebruiken

Source Code

1. CURLOPT_SSL_VERIFYHOST => 0,
      2. CURLOPT_SSL_VERIFYPEER => 0,
      lees hier de beschrijving van de gebruikte opties:
      CURLOPT_SSL_VERIFYPEER
      CURLOPT_SSL_VERIFYHOST
    • New

luna wrote:

ik ben een student met een onbetaalde stage ik ben een omgeving aan het maken met het volgende doel: een omgeving met een duidelijke layout en een API verbinding met de kvk om te kunnen filteren op bepaalde branche nummers en activiteiten. nu heb ik moeite met een API verbinding te lggen met de API van de kvk en daarvoor vraag ik jullie hulp of jullie mischien een soort gelijke API verbinding hebt gemaakt in php code dat zou mij enorm helpen met mijn project en de rest van mijn stage periode
      Dit klinkt trouwens als een aardig complexe opdracht, ik vermoed dat je opdrachtgever onvoldoende kennis van PHP en het KVK heeft. Het probleem zit hem namelijk in de kosten (per zoekopdracht € 0,008) en het aantal zoekopdrachten/filters wat ik verwacht dat je nodig hebt. Ik denk namelijk dat je de data het beste periodiek kan ophalen, opslaan en vervolgens je filters moet uitvoeren. Maar naar wat ik begrijp is je kennis nog minimaal (Junior), en dan is dit absoluut te hoog gegrepen en dat ligt niet aan jou, maar aan je stagebegeleider.

Veel succes in ieder geval!

The post was edited 1 time, last by darkshifty ().