Beste,
Doordat dit een forum is vol met programmeurs en omdat iedereen toch wel een een persoonlijke voorkeur heeft naar specifieke programmeertalen/frameworks lijkt het mij wel eens leuk, puur uit interesse om te weten wat jullie gebruiken, wat jullie favoriet is en ook waarom.
Ik zal dit voor mij ook even oplijsten om te starten (voor web development):
- Backend - Django (python): Dit framework is mijn favoriet om REST API's te maken doordat je hier in zeer weinig tijd een zeer kwaliteitsvol project in kunt afleveren (authentication enz. zit bijvoorbeeld al standaard ingebouwd en dit vereist geen extra werk)
- Frontend - Angular: Ik ben zelf een grote fan van TypeScript en vindt het dan ook leuk dat je in Angular makkelijk een overzichtelijk project kunt bouwen met zeer veel mogelijkheden die in javaScript toch wel veel meer werk zouden kosten. Het is ook het enigste frontend framework dat ik zover gebruikt heb.
Voor mobile development heb ik voorlopig alleen ervaring in Ionic waar ik geen gigantische fan van ben door performantie redenen. Ik zou graag Flutter aanleren maar dit zal zijn voor de toekomst.