Kan resultaat niet zien van query

  • Hallo,


    ik ben bezig aan een projectje voor mezelf en ben net begonnen aan de code voor de login. Om één of andere reden kan ik het resultaat van mijn query niet zien maar ik zou niet weten waarom. Doe ik hier iets verkeerd? Ik doe het normaal gezien altijd zo en ik zou dus niet weten waarom het nu niet werkt.
    Ik zit hier ondertussen toch al even te prutsen dus leek het me makkelijker om het hier even te vragen. In $row komt er geen resultaat te staan maar ik zou niet weten hoe dit komt.
    Het zal waarschijnlijk iets stoms zijn, maar ik ben dan ook nog een amateur :rolleyes:
    Andere commentaren op mijn code zijn ook altijd welkom zodat ik kan bijleren :)
    Dit is mijn code:

  • Je query heeft waarschijnlijk geen resultaten. Die { accoladen } zijn een PHP-ding, in die zin dat ik die vaak in PHP-code zie, terwijl die eigenlijk daar ook al weinig/niets toevoegen.


    Ze horen niet thuis in SQL, tenzij je een e-mailadres echt hebt opgeslagen als {[email protected]}, wat ik betwijfel.


    Oftewel: accolades weghalen. Dan heb je waarschijnlijk wel / meer resultaat.


    EDIT: enne, na een header('Location: ...'); hoort bijna altijd een exit te staan zoals ik al vaker heb toegelicht.

  • Probeer het zo eens

  • Bedankt! De accolades hebben inderdaad het probleem opgelost, ik had ergens gelezen dat ze helpen tegen sql injection doordat ze laten zien wat het begin en einde is van een value maar blijkbaar is dat dan toch iets dat ik beter niet toepas of niet klopte.
    Verder ook bedankt voor de tips en de verbeteringen in mijn code! :)
    Ik zie dat jij bijvoorbeeld $conn->escape_string gebruikt inplaats van mijn mysqli_real_escape_string dat ik gebruik, en ook $result->num_rows waar ik dan mysqli_num_rows($result) zou gebruiken. Is dit een betere manier van programmeren of is het gewoon persoonlijke voorkeur?

  • @FangorN
    Lieve beeldschermkinderen,
    Hierbij de code met comment lines erbij