PHP onclick update

  • beste,


    Ik ben opzoek naar een manier om in PHP / CSS / JS als ik op een van de 5 verschillende knopjes druk dat hij dan op het knopje een extra stijl toepast, maar dat ook de code weet welke er geselecteerd is, en wanneer ik een andere selecteer, de selectie verdwijnt en hij de nieuwe aantoont.


    Iemand een idee hoe ik dit kan doen?


    Met vriendelijke groeten

  • Met jQuery .click() zou een mogelijkheid kunnen zijn. Als er op iets wordt geklikt kan je dit element een extra stijl geven (en die extra stijl zo nodig weghalen bij de anderen). Vervolgens kan je met Ajax php scripts aanspreken indien nodig. ;)

  • Wil je dit doen met of zonder page refreshes?


    En hoe wil je onthouden wat is aangeklikt? En hoe lang wil je dit onthouden? Enkel de page refresh of langer?


    Als je zorgt dat de knoppen in een container zitten (div ofzo) zou je handig van jQuery gebruik kunnen maken in combinatie met selectors en de addClass() (voor het geklikte element) en removeClass() (voor het in 1x verwijderen van een knop-selectie) functies voor het afhandelen van het visuele aspect.

  • Het is de bedoeling dat wanneer je op een van de knopjes klikt dat hij dit zal onthouden tot er op de knop "maak" wordt geklikt. Dan zal de pagina checken of de waarde van het knopje wel juist is (extra beveiliging) en vervolgens indien correct toevoegen aan de database (liefst zonder reload trouwens)

  • Het enige wat in principe in jouw geval verschilt van het voorbeeld dat @Robin plaatste is de implementatie van het PHP-bestand dat aangeroepen wordt met een AJAX-call, het principe blijft verder hetzelfde.


    In plaats van dat je daar iets wegschrijft in je database onthoud je het op een andere manier, bijvoorbeeld via een cookie of -wellicht beter- een sessie. Je moet er gewoon op een of andere manier voor zorgen dat je een methode hebt waarmee je informatie over meerdere page-accesses kunt onthouden.


    Je hebt in principe alle puzzelstukjes om het op te lossen. Wil je (toch) dat we het voor je voorkauwen of onderneem je zelf een poging? :)

  • Als aan de html tag label gedacht?

    HTML
    <input type="radio" name="radio" id="radio1" class="hiddenradio"><label for="radio1">Tekst die je als knop kan stylen</label>
    <input type="radio" name="radio" id="radio2" class="hiddenradio"><label for="radio2">Tekst die je als knop kan stylen</label>


    En bijvoorbeeld via je css:


    EDIT:
    JSfiddle: https://jsfiddle.net/MOnkNL/rxvz3pam/


    Mvg,
    Thomas

    The law is what I write down on paper

    Bewerkt 3 keer, laatst door MOnkNL ().

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!