ICTscripters v5.2

  • Hallo,


    We zijn nu live met ICTscripters versie 5.2.


    We hebben hard gewerkt om zo deze update zo onzichtbaar mogelijk te maken - en dit is redelijk gelukt.


    Wat zul je wel merken?
    - Co-auteur Blogs: je kan nu samen met vrienden en bv collega's een blog bijhouden over je bedrijf, projecten, testen, ...
    Hopelijk zullen er zo nog meer blogs worden opgezet, waarin samen rond een bepaald onderwerp wordt geblogd.
    Om dit toe te staan zal onder blogs nu een overzicht komen van ieder zijn blog en het aantal berichten erin.


    - Reageer op blogs in meerdere regels (multi-line comments)


    - Herstellen van oudere versies van blog berichten (mogelijk kan enkel de crew dit)


    - We kunnen bepaalde blogs als featured zetten


    - Navigatie tussen blogs


    - Lees-meer tag toegevoegd, waardoor je korte samenvatting apart kan zetten.


    - Blog berichten bewaren als concept, om later er verder aan te schrijven


    - Vermelden van andere gebruikers in een blog mbv @K.Rens bv


    - PHP 7 ondersteuning


    - We gaan onze podcasts nu kunnen herwerken om een aparte post te hebben per podcast (ook beter voor seo)


    - Honeypot om valse registraties tegen te houden


    - Update redactor (bbcode editor)


    - Nog grotere stabiliteit en snelheid van de gehele site


    En nog vele honderden kleine bugfixes.



    Nogmaals bedankt voor jullie trouwe steun en activiteit.
    We gaan weer een topmaand tegemoet in cijfers. :thumbup:


    Koen en het ICTscripters-team

  • ICT-Scripters begint een prachtig stukje software te worden! Ooit toevallig overwogen om het als opensource project op te zetten (github of iets dergelijks)? Het is een prima alternatief voor SMF en vergelijkbare software aan het worden, mijn complimenten!


    Overigens als ik zo vrij mag zijn wel 1 feature request; is het mogelijk om het reactieformulier altijd zichtbaar te hebben? Dat bespaard een handeling en je wilt ten alle tijdens hebben dat mensen zo snel, makkelijk en veel mogelijk kunnen reageren natuurlijk ;)

  • ICT-Scripters begint een prachtig stukje software te worden! Ooit toevallig overwogen om het als opensource project op te zetten (github of iets dergelijks)? Het is een prima alternatief voor SMF en vergelijkbare software aan het worden, mijn complimenten!


    Overigens als ik zo vrij mag zijn wel 1 feature request; is het mogelijk om het reactieformulier altijd zichtbaar te hebben? Dat bespaard een handeling en je wilt ten alle tijdens hebben dat mensen zo snel, makkelijk en veel mogelijk kunnen reageren natuurlijk ;)

    Ik vind dit op zich zelf niet eens z'n slecht idee, zal het in de groep gooien :) Thx.

    PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

  • Het is altijd een goede zaak als er actief ontwikkeld wordt aan een community-site.


    Ik heb nog wel twee suggesties:
    1. Op dit moment zijn -naar mijn mening- codeblokken nogal slecht leesbaar. Linewrapping leest echt niet fijn, mogelijk is het een verbetering als je regels niet wrapt maar je overflow op scroll zet? Daarnaast lijken leading spaties gestript te worden. Dit lijkt mij niet de bedoeling? Daarmee help je effectief enige opmaak (inspringen) in code om zeep :/. Ter vergelijking: bekijk deze pagina eens (met name de codeblokken) en maak het scherm horizontaal eens heel klein. De code overflowt dan. Ondanks het feit dat je heel weinig (horizontale) ruimte hebt, is deze code nog steeds redelijk goed leesbaar. Op deze website leest code lang niet zo fijn naar mijn mening. Gewrapte code ziet er toch een beetje uit als een treinbotsing :D.
    EDIT: hey, op lagere resoluties gebruik je wel overflow, waarom niet altijd?


    2. In het verleden heb ik dit wel eens eerder gemeld geloof ik; als ik een tijdje mijn browser (Firefox) open heb staan en dan probeer een reactie te typen in de dialoog waar ik nu ook aan het typen ben, dan zorgt iets ervoor dat ik een enorme cursor-lag heb. Mijn CPU-usage begint naar verloop van tijd (enorme) pieken te vertonen, waarschijnlijk allerlei JavaScript processen die op de achtergrond aan het pollen zijn ofzo. Nu zit ik meestal achter mijn laptop -die al weer enigszins gedateerd is-, maar om in deze dialoog te kunnen typen moet ik echt serieus geregeld mijn browser opnieuw opstarten (ik kan anders simpelweg niet typen), dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling. (edit: mijn suggestie is dus om dit -als duidelijk is dat dit iets is wat aan jullie kant op te lossen valt- te verhelpen :))

  • @FangorN


    Bedankt voor het meedenken!
    Het eerste punt dat je maakt zal ik voorleggen, maar is inderdaad iets wat naar mijn mening aangepast moet worden.


    Heb je die cursor-lag ook in andere browsers? Kan je eens proberen om hetzelfde in Google Chrome of Safari te proberen. Het lukt mij namelijk niet om jouw bug na te bootsen.
    Als het daadwerkelijk iets is waar wij iets aan kunnen doen, gaan we natuurlijk proberen dit probleem te verhelpen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!