Vreemde error bij uitvoeren javascript

  • Hallo leden,


    Probleem opgetreden, geen login? Werkt wel op nederlands maar niet als ik naar engelse taal switch. Heeft te maken met de doorvoer van de data, zie daarvoor de screenshot die ik bijvoeg.. >> Probleem is dat hij naar regel 1890 springt terwijl de return data wel degelijk >> ok << is?


    In dit screenshot zie je dat er een functie uitgevoerd wordt dmv ajax, naar een php functie.. met data die verstuurd wordt vanuit het login formulier..
    Wanneer deze data verstuurd is returned de functie een

    Code
    echo 'ok';


    Wat dus inhoud dat in de function de variable data OK is.. Maar hij displayed na correcte invoer gegevens alsnog de loginMssg... ? Terwijl hij je niet doorstuurd naar de self.location terwijl data toch echt OK is ..


    Wie heeft een idee of workaround?


    Met vriendelijke groet,

  • A.Tytgat bedoeld dat het in ajax.php in hoofdletters staat en in de javascript in kleine letters.


    Dat is namelijk de enige reden waarom dit niet zou werken.


    Verder valt het me op dat je overal single quotes gebruikt behalve bij == "ok". voor de eenheid zou ik daar ook single quotes van maken. Maar dat ligt meer aan mij xD

  • A.Tytgat bedoeld dat het in ajax.php in hoofdletters staat en in de javascript in kleine letters.


    Dat is namelijk de enige reden waarom dit niet zou werken.


    Verder valt het me op dat je overal single quotes gebruikt behalve bij == "ok". voor de eenheid zou ik daar ook single quotes van maken. Maar dat ligt meer aan mij xD

    Ik heb dat inconsistentheid zelf ook meestal, maar dat komt omdat ik soms een stuk code van internet kopieer om een bepaald probleem op te lossen.

    Plaats eens in je ajax.php


    PHP
    <?php 
    print_r($_POST);
    ?>

    zo kan je bekijken welke output je allemaal krijgt. Zo los ik namelijk veel problemen op.

    Wanneer je aan zeer grote projecten werkt, raad ik je krumo aan :)

  • Dank heren,


    Het probleem is inmiddels opgelost, en ik dank jullie allen voor de antwoorden en de geboden hulp.


    Ik heb het probleem kunnen achterhalen, de bestanden waren voor een groot deel met ANSI gecodeerd, ipv UTF-8. Wat dus betekend dat hij bepaalde characters als andere waardes interpreteert..


    Heel vaag probleem in ieder geval. maar het is gelukt!


    KampenRepair

  • @KampenRepair


    Mooi dat het gelukt is :)


    Een paar tips die ik je wil geven is:


    Gebruik in plaats van bijvoorbeeld 'ok', 'oke', 'prima' ofzoiets dergelijks een boolean.
    Dit kan in 2 variaties false | true, of 0 | 1


    Wat ik zelf het liefst doe is gebruik maken van http status codes zodat ik de success() en failure() funties nuttig kan gebruiken. Wat neer komt op een RESTful api.


    Kijk in je 'network' tab bij je favoriete browser om te zien wat de response is van de opgevraagde url ipv breakpoints gebruiken.


    Voor meer tips mag je me gerust een pm sturen :)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!