Criminals blue - revamped

  • Ik heb de volgende error:
    Fatal error: Uncaught --> Smarty: Unable to load template file 'index.tpl' <--
    thrown in /home/ferhakd77/domains/capletti.eu/public_html/lib/sysplugins/smarty_internal_templatebase.php on line 129

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik heb de volgende error:
    Fatal error: Uncaught --> Smarty: Unable to load template file 'index.tpl' <--
    thrown in /home/ferhakd77/domains/capletti.eu/public_html/lib/sysplugins/smarty_internal_templatebase.php on line 129


    template_c etc is schrijfbaar?
    Zo niet dan kan je me een pm sturen dan help ik je om het online te krijgen (Kan ik gelijk nagaan waar het fout ging)


    Edit:


    Ik zag net ook dat de .gitignore uit de template_c folder was verwijderd. Daardoor krijg je de cached templates van mijn test versie mee de repo in, wat de oorzaak van jou foutmelding kan genereren, verwijder eens alles uit template_c folder.


    Daarnaast commit gedaan om te zorgen dat de folder nu voortaan ook echt leeg blijft..

  • Ik heb je een prive bericht gestuurd!


    Probleem opgelost, de fout zat hem in de installer dat hij de settings table niet wou vullen vanwege een SQL fout.
    Daarnaast een extra controle toegevoegd dat indien de value in settings table niet aanwezig is dat hij alsnog een default thema kiest.


    init.php:

    PHP
    <?php
    // Check if theme exist if not use default
    if (!file_exists(BASE_DIR . 'templates/' . $layout['setting_value'] . '/')) {
        $layout['setting_value'] = 'blue';
    }


    Naar:

    PHP
    <?php
    // Check if theme exist if not use default
    if (!file_exists(BASE_DIR . 'templates/' . $layout['setting_value'] . '/') OR $layout['setting_value'] == '') {
        $layout['setting_value'] = 'blue';
    }
  • Bugs:


    Met beroof de bank kan je met je cash geld in negatief gaan.
    Bank opnemingen, etc lukt niet?


    bankroven gefixxed, controle toegevoegd dat er wel wordt gekeken wat je in cash hebt. Negatief in gaan ondanks dat je iets "probeert" (In geval van een bank roven) zou niet moeten kunnen.


    Het storten / withdraw heb ik zelf net bekeken en met een clean install doet deze het ook gewoon, kan je een voorbeeld aangeven?



    Daarnaast voor performance verbeteringen zal in één van de volgende beta releases overgestapt worden van smarty naar twig dit vanwege dat twig beter up to date is en meer te bieden heeft dan smarty.

  • Profiteren is een groot woord, tegenwoordig haal je niks binnen met criminals.


    Maar gaat het altijd om geld te verdienen aan een website kan je het niet gewoon doen omdat je het leuk vind en omdat je er van kan leren? Daarnaast is misschien profiteren een groot woord inderdaad maar de uren die ik erin stop is toch ook wel wat waard? Daarnaast als er weinig tot geen animo voor is heeft het voor mij geen zin om het verder te ontwikkelen dan het al is.


    Dan hou ik het op fixxen van bugs ed. en verder niet veel.

  • Maar gaat het altijd om geld te verdienen aan een website kan je het niet gewoon doen omdat je het leuk vind en omdat je er van kan leren? Daarnaast is misschien profiteren een groot woord inderdaad maar de uren die ik erin stop is toch ook wel wat waard? Daarnaast als er weinig tot geen animo voor is heeft het voor mij geen zin om het verder te ontwikkelen dan het al is.


    Dan hou ik het op fixxen van bugs ed. en verder niet veel.


    @Patrick heeft hier helemaal gelijk in. Waarom moet iedereen snel en veel geld verdienen? als je programmeren ziet als snel geld verdienen hoor je hier niet thuis. Je moet het graag doen ;) Ik zelf vind PHP,HTML,CSS,Javascript,jquery,c++,c# super! Je kan er zoveel mee bouwen zonder tegen een glazen plafond te botsen. En patrick ik zou het spijtig vinden als je stopt, je code is zo goed geschreven. Dat ik soms denk Patrick zijn manier is veel beter dan de mijne. en dat ik Patrick zijn manier toepas.
    groetjes,
    Mitchell

  • Daarnaast rest ook nog de vraag heeft het nu om het de kernel / core procedurele programmering te houden of deze om te zetten naar OO en vervolgens met een modulaire plugin systeem te gaan werken waar zowel procedurele plugins als OO plugins voor geschreven kunnen worden?


    Nu is het bijvoorbeeld als in een gevangenis optie wilt toevoegen dat ik elk bestand moet aflopen om deze optie hierin te activeren, en zo geld het natuurlijk voor elke optie die wordt toegevoegd die game breed gelden.


    Want hoe makkelijk zou het zijn als je een hook / listener systeem hebt en je wilt een gevangenis optie toevoegen dat je alleen het volgende hoeft te doen:


    PHP
    <?php
    $this->addhook('post_init', 'crime', 'jailCheck')


    Waar "post_init" staat voor wanneer de hook geactiveerd moet worden (In dit geval na dat de kernel class opgebouwd is en de nodige classes zijn ingevoerd. "crime" voor welke soort ingame opties het geld (Waar crime dus ook "all", of een array met array("crime", "gamble") kan zijn) en vervolgens de class / functie die de hook moet uitvoeren.

  • Het criminals spel is ooit uitgelekt en is vervolgens gebruikt, met name door jongeren, om ervan te leren.


    Het systeem zoals je het nu herschreven hebt, heeft nog steeds dezelfde functie(s) zoals toen der tijd. Echter wil je alle veranderingen gaan doorvoeren zoals in bovenstaande post denk ik dat het op een andere manier gebruikt gaat worden. Vast en zeker nog wel als "middel" om bijv. OO te leren programmeren maar ik denk dat hierdoor een groot deel van de huidige potentiële (leer-)gebruikers gaat afhaken. Simpelweg omdat het al te ingewikkeld is om als starter mee te beginnen.


    En laten we eerlijk zijn, die tijd dat je nog de ballen verstand had van PHP was toch geweldig? Er achter komen dat als je een aantal variablen veranderd of wijzigd dat er enorm veel kan gebeuren. Dit leverde mij geweldige avonden op waarin ik echt enorm veel heb geleerd.


    Naar mijn mening moet criminals zijn functie houden zoals die altijd al was. Ik wil je absoluut niet demotiveren maar dat is mijn visie.


    Moet wel zeggen dat ik het erg kan waarderen dat je er zoveel tijd en aandacht aan besteed!!!

  • Ik vraag mij altijd af bij lezen van topics over crime source etc hoe oud jullie allemaal zijn?


    Toen webwizardz en webfanaat nog actief waren rond 2002 was ik al oud genoeg om me hier niet mee bezig te houden mocht het toen al bestaan.


    No offense, ik snap heus dat als je 12-13 bent dat dit vet is, of was.. Maar ik zou verder gaan met andere bezigheden als ik topicstarter was.


  • en vervolgens als we laten zoals we het laten dat uit eindelijk iedereen afhaakt bij de source, of dat dat men die er nog aan wagen dat het fout gaat? Daarnaast is een opfrissing nooit erg om eens te doen :).


    Ik vraag mij altijd af bij lezen van topics over crime source etc hoe oud jullie allemaal zijn?


    Toen webwizardz en webfanaat nog actief waren rond 2002 was ik al oud genoeg om me hier niet mee bezig te houden mocht het toen al bestaan.


    No offense, ik snap heus dat als je 12-13 bent dat dit vet is, of was.. Maar ik zou verder gaan met andere bezigheden als ik topicstarter was.


    En dat snappen de meeste mensen dan niet, waarom zou het voor die leeftijd gericht zijn als je programmeur ben. Games zoals ikariam, OGame, bitefight, goblinwar, XNova (Clone ogame maar ok), tribial wars hebben allemaal de zelfde insteek andere benaming maar wel zelfde insteek qua game play.


    Als dat zo is dan doe je heel wat mensen als 12-13 jaar bestempelen omdat criminals source toevallig werd gebruikt als basis voor menig 12-13 jaar om te leren programmeren of om geld te verdienen wil niet zeggen dat het ook een source voor 12-13 jaar is. :)


    Owh...
    En "daarnaast" ben ik nog met menig andere zaak bezig maar als ik iets luchtig wil programmeren zoals een criminals :) is dat af en toe wel fijn om te doen. Zwaar OO programmeren met singletons, instances, objecten, classes docterine, composer en wat al niet meer haak je af en toe ook wel even als je niet heel veel zin meer hebt en dan komt zo'n source wel eens van pas.


    En als laatste, 12-13 jaar... nee sorry 23 jaar hier en still love it om aan de criminals source te werken en aan te passen.

  • Zo gap voelt er zich een aangesproken over het 12 13 verhaal, staat volgens mij no offence voor maar kan aan mij liggen.


    Crime sources zijn waardeloos, iedereen die daar aan deelneemt als speler mag gewoon niet boven de 13 zijn. Als scripter, doe je ding maak de kids blij!


    Meanwhile start ik mijn ps4 even op om echt te gamen.


    8o


  • En dat noemt men nou kortzichtigheid. Crime sources waardeloos, en bedankt? Waar is jou programmering? Als het zo waardeloos is... waarom werd / wordt het dan nog steeds best veel gebruikt? Als speler mag je niet ouder dan 13 jaar zijn, ik verwijs wederom naar mijn eerste regel na de quote.


    ps4?


    PC versus PS4 en Xbox One | Power Unlimited



    http://www.pu.nl/artikelen/blog/pc-versus-ps4-en-xbox-one/


    nuff said, ga toch gamen op een pc ;-).

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!