Recht op een vergoeding of niet ?

  • Voordat je contact opneemt met een advocaat, zou ik contact opnemen met het bedrijf achter Habbo. Leg je verhaal uit en vraag om een bepaalde (ingame) compensatie.


    Wat ik eerder las over AV's klopt trouwens niet. Er werd beweerd dat de AV's altijd kloppen omdat dit gecontroleerd wordt. Dat is niet helemaal waar.


    Er kan per situatie gekeken worden naar een AV en hier kan ook gebruik gemaakt worden van het begrip 'redelijkheid en billijkheid'. Wanneer er delen van het AV eigenlijk niet te verantwoorden zijn tegenover je consument mag er bepaald worden dat dit niet meer geldig is.


    Los daarvan heeft Habbo er zeker voor gezorgd dat ze hiervoor ingedekt zijn. Iets wat je ingame verliest zul je vrijwel nooit voor echt geld terug kunnen krijgen. Ik geef je dus ook een kleine kans dat je hier geld voor zult krijgen, maar misschien heb je kans om (via het achterliggende bedrijf) een ingame compensatie te krijgen (puur volgens hun goodwill).


  • Een AV wordt in alle redelijkheid gecontroleerd voor hij bij de KvK goedgekeurd wordt, je moet namelijk voor je hem deponeert aan bepaalde richtlijnen voldoen.
    Dus wat jij zegt is ook niet volledig waar, een AV heeft altijd zin, komt bij jou momenteel over als een nutteloos stukje papier die nergens waarde aan toevoegt.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!