interface OO

  • Lange tijd eingelijk mezelf niet meer bezig gehouden met puur OO schrijven en ik dacht zelf ik mezelf is interfaces gaan aanleren is toch ook leuk :-).


    Kan iemand zeggen of ik op de goede weg zit en of er verbeteringen kunnen komen, opbouwend is goed afkrakend ook met onderbouwing.


    Mensen die er weinig of geen verstand van af hebben gerne ook niet te reageren :)..




    ps. exception class is nog niet geschreven en zal waarschijnlijk soort van system_exception worden :-).


    ps ps. Ik weet dat het very basic is geen holders and stuff maar ik wil erst mn basic goed hebben voor ik lekker ga prutsen met uitbreiden.

  • Ik neem aan dat de sqlQuery method alleen is voor het uitvoeren van Update en Insert queries? If so, dan heb ik er tot nu toe nog niks op aan te merken.


    Daarnaast is er een php functie genaamd __autoload waarmee je verschillende classes in verschillende bestanden kunt plaatsen en dan alleen maar door middel van $obj = new CLASSNAME een bestand kunt includen en meteen kunt definen.


    Meerde bestanden met hun eigen class zorgt voor meer overzicht dan alles in één bestand te plempen naar mijn mening.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Een interface definieert methods die implementerende classes moeten hebben. Zo creëer je een soort contract wanneer je typehint.


    Tot je die classes ergens gaat gebruiken waar je typehint naar de interface heb je waarschijnlijk geen interface nodig.


    In dit geval kan het veel beter een abstracte class zijn, ook vooral omdat interfaces alleen methods en constante defineren, geen variabelen.


    Je zou een Transactionable interface kunnen maken die je dan laat implementeren door classes die een database vertegenwoordigen die transacties ondersteunen.


    Hier een klein simpel voorbeeldje van hoe classes, abstracte classes en interfaces samen kunnen werken wat hopelijk inspiratie of begrip geeft.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!