Wat betekent & nbsp ;

  • Hallo,
    Ik vraag mij iets af, ik heb op meerdere website's nu al eens gezien dat data of text geladen word door een &nbsp;. Hiermee bedoel ik dus bijv, <div id="text">&nbsp;</div>


    Dit word je html code, maar op sommige site's staat er dus in de Broncode een &nbsp;. en toch staat er in de site zelf een text, bijv Hallo.


    Hoe kan dit worden gedaan? want ben erg niewschierig.


    Alvast bedankt!


    Mvg,


    Knowboard

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Bedankt, ik zal eens zoeken.
    Er staat inderdaad <div id="tekst" style="display:none">&nbsp;</div>
    En &nbsp; zal inderdaad ergens geladen worden, er word echter een Js script included.


    Maar goed, anyway Thanks!

  • Bedankt, die code helpt al gedeeltelijk met wat ik eigenlijk wil.
    Zal proberen het beter uit te leggen..


    Mijn code:
    <script type="text/javascript">
    function cash(){
    document.getElementById('amount-money').innerHTML = 'php';
    }
    </script>


    <div id="amount-money">&nbsp;</div>


    Dit werkt allemaal prima, nu wil ik eigelijk de JavaScript code hidden in de bron source, dus als je in de bron source kijkt dat je alleen maar <div id="amount-money">&nbsp;</div> ziet.


    Weet iemand hoe dit moet?


    Mvg,


    Knowboard

  • Graag even topic verplaatsen naar andere categorie!



    Verder komt in dit bericht nog een stukje code met uitleg over javascript te staan.
    Even geduld alsjebieft.


    EDIT:
    Voor mijn voorbeeld heb ik gebruik gemaakt van een div met een id test en javascript voor het maken van een simpele input veld in een lege div. Broncode blijft overigens gewoon leeg te staan.


    index.html


    javascript.js


    De code doet als volgende, eerst wordt er een lege div gemaakt met een id test.


    Daarna wordt er een javascript functie input aangeroepen waarna hij door een soort van eigen constructor wordt gehaald en een nieuwe functie in de hoofdfunctie wordt uitgevoerd.


    Je kan overigens de function input vergelijken met een soort gelijke class in php met functions onder zich.


    De makeInput function zorgt er voor dat hij een input veldt maakt en wordt gevuld met text wanneer deze is opgegeven en daarna wordt hij gekoppeld aan de div test.

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • Bedankt! maar ik snap het niet helemaal, want als ik dit wil doen en de scripting code niet in mijn source wil hebben staan, dan kan het niet werken met php. :(

  • Ik heb even een nieuwe code gemaakt met een uitbreiding zodat je meer een andere kant op gaat met een stukje php toegevoegd:
    index.php


    javascript.js


    Wat jij wil is dat mensen helemaal niks zien van de javascript? Dit is ene kant bijna onmogelijk maar ik raad je ook gewoon aan op deze manier te werken je geeft dan eigenlijk zelf gemaakte parameters mee naar javascript. Je moet ook niet alles mee sturen van php naar javascript dit kan onveilig worden.


    Zelf gebruik ik dit ook voor gewoon klanten, natuurlijk wel op een wat complexer manier.


    Tuurlijk weet ik ook niet alles, en zou ook graag willen dat iemand die iets meer kennis heeft van beveiliging of iets voor javascript even zijn kennis wil komen delen.

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • Oke bedankt, en het is mischien onmogelijk, maar ik heb website's gezien die hebben maar 1 JavaScript file included, en verder zie je nergends een JavaScript code en toch weten zij data op te halen


    Maar nogmaals, heel erg bedankt! :D

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!