Posts by Dees

    Leuk dat je iets met osFighter bezig bent. Het is inmiddels zes jaar geleden dat ik daar aan begonnen ben. Ik weet het niet meer zeker, maar kan je het veld `groups` niet gewoon nullable maken? Of een lege string meesturen? Mogelijk dat dat het probleem oplost.


    In de develop branch op de Github repo zit ook een Laravel versie. Die ziet technisch iets 'beter' in elkaar. Tussen aanhalingstekens aangezien beide projecten al jaren niet zijn aangeraakt en daardoor outdated en een verhoogd risico op security issues hebben. Maar hé, wat is daar nieuw aan met dat soort spellen ;) ?

    Ik had in 2015 ooit het idee voor een app. Niks van gekomen. Wel vier domeinnamen voor aangeschaft. Impulsieve aankoop ^^ .


    hotname.nl
    hotname.net
    hotna.me
    hotname.app


    Bij interesse kan je me een berichtje sturen. Thanks.

    Ongeveer een jaar geleden ben ik bij het bedrijf waar ik werk begonnen aan het maken van een API voor een golf app. Deze is redelijk snel in elkaar gezet om zo snel mogelijk een MVP klaar te hebben die gebruikt kon worden. De klant is echter heel blij met het resultaat en trekt de portemonnee open. Omdat er een deadline staat ben ik opzoek naar een freelancer of werknemer die mee wil helpen aan het schrijven van een API in Laravel. De API wordt op dit moment herschreven en we komen handen te kort.


    Voor ons is het belangrijk dat je een goede kennis in PHP hebt. Kennis in Laravel of een andere framework is een pre. Wij zijn gevestigd in Eindhoven. Het bedrijf heet trouwens OWOW (owow.io of owow.agency).


    Mocht je interesse hebben aarzel dan niet en stuur me een privé berichtje. Mocht je graag wat meer over het project willen weten, hier is de website.


    Overigens zijn we ook opzoek naar een iOS en/of Android developer, dus mochten je skills daar liggen dan ben je ook van harte welkom om contact met mij op te zoeken.

    Zo ja, dan is dit je oplossing:

    SQL
    SELECT servers.id, COUNT(packages.id) as total_packages
    	FROM servers 
        LEFT JOIN packages 
        	ON servers.id = packages.server 
    	GROUP BY servers.id
        ORDER BY total DESC

    Dit geeft een lijst met het id van de server en het aantal packages van die server, gesorteerd op meest aantal packages als eerst.

    Dan zou je iets met een join of left join moeten doen. Ligt eraan wat je precies wil doen. Je wil dus voor elke server een lijst met hoeveel 'gebruikers' er op die server zitten. Ook als er geen gebruikers op een server zitten, right?

    Ik zal even uitleggen waarom ik deze keuzes gemaakt heb.


    Om te beginnen: 'pages.php;. Om de administrators de routes of namen van pagina's aan te laten passen heb ik dynamic routes gemaakt. Deze moeten dus in de database komen. Deze staan nu in pages.php, zodat de migration niet helemaal vol komt en ik het overzicht verlies.


    Ik heb een Middleware die zo goed als alle controles uitvoert.


    De gebruiker heeft in drie verschillende tabellen data staan: users, user_info en user_time. Ik heb de UserHandler gemaakt om makkelijker toegang te krijgen tot alle data van de gebruiker en snellere verschillende actie's uit te kunnen voeren. Dit zou in de model kunnen, alleen worden de models dan een "code bak waar je ongezien steeds meer in gaat zetten en toevoegen". Iedereen heeft zo zijn voorkeuren ;) .


    De Game class is een class die veel kleine functie's bevat die voor mij de code net wat leesbaarder en schoner maken. Dit is code die meestal vaak (her)gebruikt moet worden. Hier zou ik ook helper function's van kunnen maken. Dit is opnieuw weer een persoonlijke voorkeur in mijn ogen.


    Hopelijk kan je jezelf hier een beetje in vinden. Je mag natuurlijk ook mee helpen! Een PR met hoe jij vindt dat het moet, is van harte welkom.

    Het is lang geleden dat ik zelf SQL geschreven heb. Probeer de volgende dingen is.


    SQL
    "SELECT * FROM import_keywords WHERE run_count < $max_number"


    Dus zonder de single en dubbel quote om $max_number.



    En anders proberen met een HAVING? Maar dat zou een beetje raar zijn.


    SQL
    "SELECT * FROM import_keywords HAVING run_count < $max_number"

    Het is mijn laptop, twee schijven is alleen mogelijk als ik de CD-speler vervang. Deze laat ik voor nu lekker zitten, niet dat ik die ooit gebruik. Ik heb 1TB SSD. Ga er dus eerst Windows opzetten en daarna Ubuntu.

    Ja dual 'boten' lukt mij ook wel. Ik heb dit altijd gedaan toen Windows al op mijn systeem stond. Ik denk dat ik mijn vraag niet goed geformuleerd heb.


    Moet je altijd eerst Windows installeren voordat je Ubuntu installeert. Want volgens mij gaat Ubuntu er wel 'vanuit' dat Windows er al op staat. But I'm not sure.

    Ik heb op dit moment inderdaad een VM van Windows 10 op Ubuntu draaien. Op deze VM moet ik voor school vaak zware programma's draaien. Dit is niet ideaal voor een VM. Daarom wil ik gewoon een dual boot zodat ik Windows kan opstarten mocht dat voor school moeten.

    Ergens deze week krijg ik een nieuwe SSD binnen. Ik wil hier een dual boot opzetten met Ubuntu 16.04 en Windows 10. Ik heb dit vroeger wel eens gedaan toen er al Windows op mijn drive stond. Ik vroeg mezelf af wat 'beter' is. Eerst Ubuntu installeren of eerst Windows installeren? Mijn 'dual boot kennis' is maar beperkt. Wat is jullie ervaring? Any tips?

    Zover ik weet kan je met HTML5 niet live posten en updaten? Ik neem aan dat jullie bedoelen dat alle form door middel van ajax verstuurd moeten worden en niet met de klassieke page refresh.


    Ik gebruik ook al Turbolinks. Dit zorgt er onder andere voor dat als je naar een andere pagina gaat niet alle CSS en JS opnieuw geladen hoeft te worden. YouTube doet dit bijvoorbeeld ook. Hierdoor laadt de pagina een stuk sneller.