Posts by Dees

Omdat ik @RiCKDEVRiESS persoonlijk ken weet ik toevallig dat het probleem is dat hij niks uit de database krijgt.

Kan je proberen om het resultaat van de twee variables hier neer te zetten.

Dat doe je door in style.php onder $result dit neer te zetten:

PHP
    <?php // deze tag er niet neer zetten (deze gebruik ik om de PHP syntax te krijgen)
    var_dump($query);
    echo "<br>";
    var_dump($result);

Het probleem wat jij hebt is dat je $result weer geeft. Dit is een array waar alle variabelen in staan. Als je $result['kleur'] gebruikt ('kleur' is het veld met de kleur uit de database, als deze zo heet) dan moet alles goed werken.

Wat @J.Rijdes zegt klopt. Je kan in een CSS bestand geen variabelen zetten. Een CSS bestand kan alleen CSS lezen en geen PHP. Wel zou de style tags kunnen gebruiken in een PHP bestand. Dit zou er als volgt uit kunnen zien.

Een andere optie (die ik persoonlijk beter vind) is voor elke optie een andere Layout (CSS bestand) in laden. In jouw geval niet helemaal handig, omdat je maar een CSS attribute veranderd. Dit vind ik persoonlijk wel beter, omdat het hele punt van semantisch HTML en CSS is om de styling en de structuur uit elkaar te houden. Daarom is het voor mijn onlogisch om styling direct in een HTML tag te plaatsen. Daarom houd ik mijn stijl en mijn structuur altijd uit elkaar. Toch zou je het gewoon kunnen doen.

Ik weet daar niet veel van af, maar het lijkt mij niet dat dat schadelijk is. Een bezoeker vanuit Nederland zou ook kwaaie bedoelingen kunnen hebben. Zolang je website goed beveiligd is kan er niet veel gebeuren. Dit is wel een ander punt: wat is veilig? Want als een (goeie) hacker binnen wil komen dan lukt het deze meestal wel.

Ik probeer de gebruikers id te krijgen van een Facebook gebruiker met de Facebook PHP-sdk en Laravel 5. Ik heb veel op internet gezocht naar de foutmeldingen die ik kreeg, maar geen daar van hebben geholpen.

Set keys:

PHP
    <?php

use Facebook\FacebookSession;
    FacebookSession::setDefaultApplication('XXX' , 'XXX');

Redirect naar Facebook:

PHP
    <?php

public function getFacebook()
    {
        $helper = new FacebookHandler(url('settings/set_facebook'));
        return Redirect::to($helper->getLoginUrl());
    }

Get the info:

Code voor Laravel sessions:

Output:

Code
    "Invalid OAuth access token."

190

FacebookAuthorizationException {#215 ▶}

Weet iemand misschien wat ik fout doe? Want ik moet me nu al een tijdje ergeren aan dit probleem. Thanks!

Ik ben 24/7 met die jongen opgescheept dus zodra ik het lees kan ik het hem meteen later vertalen. Hij kan helaas alleen Russische spreken en lezen. Niet schrijven, dit omdat Russische een heel ander alfabet heeft.

UPDATE:

Hij kan het wel met een kleine omweg. Heb je het ergens voor nodig?

Het probleem is daarbij dat je je locatie gaat 'neppen'. Dit kan je doen door allebei via de pc op dezelfde VPS te gaan. Ik zoek dus echt een manier dat ze allebei bij elkaar zijn. Als er geen manier is waar je dit echt bij kan checken dan pakken we gewoon de beste. Naar mijn mening is de beste nog de locatie op vragen. Tenzij iemand anders betere manieren heeft.

Beste,

Ik en een vriend zijn bezig met het maken van een applicatie. Bij deze applicatie kunnen twee gebruikers samen komen. Dit kunnen zij dan melden. Nu moet onze website/app verifiëren dat deze twee gebruikers bij elkaar zijn. Welke mogelijkheden hebben wij hiervoor en wat kunnen we daar het beste voor gebruiken. We waren een beetje aan het brainstormen en dit waren sommige opties die we bedacht hebben:

1. Locatie via PHP/JavaScript opvragen (daarna controleren hoe ver ze van elkaar af zitten).
    2. Telefoons verbinden met NFC (de mogelijkheden zijn hierin nog onbekend voor ons).
    3. Gezichts herkenning.
    4. Foto maken en uploaden naar de website (kost veel tijd voor checken om dat een persoon dit moet accepteren).
    5. Bluetooth (de mogelijkheden zijn hierin nog onbekend voor ons).
    6. Gegeven code op beide apparaten in laten vullen.

Dit zijn sommige oplossing waar aan we gedacht hebben. We zoeken dus de oplossing waarmee amper misbruik kan gemaakt worden. Oplossing 6 kan dus goed misbruikt worden, omdat de gebruikers hierbij niet bij elkaar hoeven te zijn. Oplossing 1 is dus tot nu toe (in ons opzicht) een van de beste oplossingen.

Ik heb het al opgelost. Ik had in de verkeerde map het commando chown uitgevoerd.

Nu user 'dees' ingesteld voor user permission en alles werkte naar behoren.

Beste lezer,

Ik ben sinds kort over gestapt van Windows naar Linux (Ubuntu). Ik heb er vroeger veel mee gewerkt, maar ben het nu een beetje verleerd.

Ik heb een een virtuele host opgezet met Nginx. Ik wil één Laravel site bouwen. Ik heb inmiddels alles opgezet en alles werkt. Alleen staan de permissies nog niet helemaal goed. Het ownership staat ingesteld op root:www-data, mijn gebruiker is 'dees'. Nu wil ik via mijn editor (Phpstorm) bestanden kunnen wijzigen, maar omdat deze op root:www-data staan lukt dat niet. Weet iemand op welke permissies/groepen ik mijn folder moet zetten zodanige dat alles naar behoren werkt en ik gewoon mijn bestanden via de editor kan bewerken? chmod 777 is geen optie.

Alvast bedankt!

Dan moet (met het voorbeeld van gisteren) deze code werken:

Code
    $(document).ready(function() {
      $('.slides .slide').click(function() {
        $('.slides .slide .hide').slideUp();
        $(this).find('.hide').slideDown();
      });
    });

Ik snap je uitleg niet helemaal. Maar als ik het goed begrijp, dan wil je dit:

Er zijn (bijvoorbeeld) vier balken. Deze zijn standaard dicht. Klik je er op één dan gaat deze open. Klik je op een andere moeten de balk die open is dicht gaan en de balk waar op geklikt is open gaan.

Klopt dit?