Posts by Dees

Ik heb heel snel dit scriptje geschreven. Kan zijn dat het niet helemaal werkt. Had niet heel veel tijd.

Dit zou je kunnen doen door een class toe te voegen aan de iFrama, dan kan je met jQuery een click event aanmaken. Als er op de class (iFrame) geklikt wordt, dan voer je een AJAX Request uit naar een PHP-bestand. Dit PHP-bestand haalt dan weer een bepaald nummer uit de database, voegt daar één aan toe en slaat dit dat weer op in de database.

Veel makkelijkere oplossing zijn er (zover ik weet) niet.

Je kan dit heel makkelijk doen met jQuery (zorg wel dat jQuery toegevoegd is in je code):

Code
    <script>
    $(document).ready(function() {
        $('.slide').click(function() {
            $('.topic').slideToggle();
        });
    });
    </script>

Deze functie is verouderd. Gebruik in plaats van deze functie:

Code
    eregi('pattern', $string, $matches)

deze:

Code
    preg_match('/pattern/i', $string, $matches)

Ik heb het er niet bij gezegd maar het is niet mogelijk om iets te wijzigen aan de database (en tabel rijen). De code is door niet door mij geschreven/gemaakt en is volledige in het CakePHP framework. Ik heb het al bijna opgelost d.m.v. een functie.

Beste lezer,

Ik heb een script die verschillende evenementen uit de database haalt en deze sorteert per datum. Echter zijn er een aantal conditie's aan deze SQL Query gebonden. Het evenement moet al geweest zijn (Event.start > NOW()) dan komen mooi alle evenementen die er aan komen weergeven. Nu moeten ze gesorteerd worden op datum. Sommige van deze evenementen zijn wekelijks. Dus de datum ziet er dan veel anders uit dan de andere. Zo zien de gegevens eruit:

Code
    Event.id | Event.start | Event.stop | Event.weekly | Event.week
    1 | 0000-00-00 22:00:00 | 0000-00-00 03:00:00 | 1 | 4
    2 | 2015-03-03 18:00:00 | 2015-04-03 06:00:00 | 0 | 0

Nu moet de SQL Query alle evenementen sorteren op datum. Hierbij moeten de wekelijks evenementen ook te voorschijn komen (ookal zijn de TIMESTAMPs van de Event.start row in het verleden). Event.weekly == 1 als het evenment weeklijks is en Event.week staat voor welke dag van de week het evenement is.

Weet iemand een SQL conditie die deze evenementen allemaal kan sorteren op datum dus dat in dit geval ID 1 er tussen komt op donderdag aanstaande om 22:00 uur?

Ik hoop dat de uitleg niet te onduidelijk is!

Nou dank je wel Dees Oomens.
    Het werkt.

Van die tags heb je gelijk, stond al zo in de source dus had er niet opgelet.

mysql_query kan ik dus beter allemaal vervangen, oke loop het door, bedankt voor het mooie antwoord. top

Niet alleen mysql_query vervangen, heel MySQL vervangen met MySQLi. MySQLi schrijf je bijna op de zelfde manier als MySQL. Er zijn echter wel wat dingen die anders gaan. Deze moet je even goed opzoeken. Zoek wat voorbeelden of tutorials op.

Als je de tijd neemt en heel deze uitleg/tutorial leest, ben je een pro in MySQLi ;) . Wel de tijd nemen en alles goed doorlezen. Veel mensen kopieren meteen de code. Dit werkt vaak wel, maar dan snap je nog steeds niet wat het precies doet en als er iets fout gaat weet je niet wat je fout doet.

Als je nog meer vragen hebt hoor ik ze graag!

Dit is mogelijk en niet zo heel moeilijk. Echter doe je qua HTML iets verkeerd en qua PHP doe je iets niet "veilig".

Elke HTML tag sluit jij af door na de '<' een '/' te plaatsen, dus bijvoorbeeld: <option></option>. Jij doet dit: <option></option />. Die laatste '/' bij </option/> is niet nodig. Deze gebruik je alleen als de tag maar een kant heeft, bijvoorbeeld: <br />.

Verder gebruik je MySQL. Dit is niet erg, elke beginnende programmeur in PHP begint met MySQL. In de nieuwste versie's van PHP wordt MySQL niet meer ondersteund. Aangezien je een nieuw bent in het programmeren (want helemaal niet erg is) raad ik je aan om MySQLi (je kan ook op andere sites zoeken, zoals deze) te gebruiken. Lees deze websites is rustig door. Als je later met classes gaat werken in PHP kan je het beste PDO gebruiken, maar daar hoef je nu niet naar te kijken.

Hier is de code, op de manier hoe jij hem gemaakt hebt (die ik niet aanbeveel te gebruiken):

Als je nog vragen hebt over MySQL, MySQLi of andere dingen kan je mij altijd een privé bericht sturen.

EDIT:
    MySQL is ook niet (altijd) veilig. Dit komt omdat je bij MySQL vaak SQL Injections kunt doen. Dit is een soort aanval op je MySQL Query waardoor 'hackers' data uit je database kunnen krijgen die eigenlijk helemaal niet voor hun bedoel zijn. Zoals wachtwoorden en andere gevoelige data.

Alsjeblieft!

EDIT:

Vervang lijn 10 met de volgende code als je wilt dat elke naam maar één in de array voor komt (dan blijven er nog 1039 namen over i.p.v. 67568 namen).

Code
    if (!in_array($name[3], $names)) {
        $names[] = $name[3];
    }

Door middel van jQuery en AJAX. In jQuery kan je een stukje code afvuren naar een PHP-script. Dit PHP-script wordt dan uitgevoerd. Hij heeft waarschijnlijk in dat PHP script de benodigde queries. Als je wilt kan ik meer uitleg geven over Skype.

Duidelijke antwoorden! Binnenkort dus inschrijven bij de KvK. Bedoelde niet letterlijk zwart werken, maar meer 2 keer per jaar een kleine website maken voor kennis waar je dan een vergoeding voor krijgt. Maar is duidelijk als je serieus aan de slag wilt dat je wel hier en daar dat moet aangeven.

Beste lezer,

Ik en twee vrienden zien het wel zitten om een (soort) bedrijfje opstarten. We vroegen ons af wat we het best kunnen doen. Kunnen we het besten onszelf inschrijven bij de KvK of 'zwart'? Wat zijn de voordelen van inschrijven bij KvK? Hoeveel betaal je eigenlijk (per jaar of eenmalig)? Wat zijn jouw ervaringen?

Ik weet dat ik dit ook zelf op kan zoeken, maar vindt het fijner om persoonlijke ervaringen te horen.

Alvast bedankt!