Hier heb je een opensource project van mij. Is van twee jaar geleden, maar zal misschien nog wel werken. Zitten drie (waarvan twee zeker werken) layouts bij.
Posts by Dees
-
-
Moet je echt alles afkraken @FangorN? Misschien dit niet:
Voor TS: Er is niks verkeerd met nieuwe technieken leren. Misschien kan je is naar Laravel kijken.
-
22 juni 2015 kwam ik terug van deze stage in Londen. Een aanrader voor iedereen die de kans krijgt om een stage in het buitenland te lopen (niet perse Londen).
Aangezien dit topic aardig wat views heeft kan ik als er vraag naar is wat schrijven over een stage in het buitenland, misschien een blog?
Mocht er iemand zijn die serieuze interesse heeft om in Londen stage te lopen, dan kan ik je door tippen aan een bedrijf. Plus ik kan zeggen bij welk agency je NIET je verblijf moet huren uit persoonlijke ervaring (knipoog).
-
De Database package van illuminate kan gebruikt worden zonder Laravel. Wel is het handig om hier Composer voor te gerbuiken.
Iedereen die OOP wil leren programmeren en niet te veel wil omkijken naar veilig omgaan met SQL, PDO, etc, etc zal ik aanraden om deze package te gebruiken. Aan deze (korte) uitleg heeft @MBCompany misschien wat. Natuurlijk kan het geen kwaad om zelf is te duiken in de wereld van PDO en dergelijken.
Kleine off topic:
Als je de basis van PHP onder die knie heb zal ik je aanraden om eens te gaan kijken naar een PHP Framework. Laravel heeft mijn persoonlijke voorkeur, maar buiten mijn voorkeur domineert Laravel de markt op het gebied van PHP MVC Frameworks. Ik ben er twee jaar geleden mee begonnen en doe nooit een project zonder Laravel. Toen ik begon wist ik niet eens wat composer, autoloading, models, views en controllers waren. Gewoon een kwestie van vallen en opstaan. Natuurlijk kan je ook een ander Framework gebruiken.Een framework bespaart je enorm veel tijd, de klus is veel sneller geklaard. Dat is een FEIT.
Als ik met goed herinner heeft er iemand ooit een beginners blog voor gemaakt op ICTscripters. Misschien dat ik die ooit opnieuw maak of verder uitwerk. Als er genoeg vraag naar is.
-
Iets met een gegeven paard en niet in de bek kijken.
-
k ben bezig met een user class maar denk dat k het fout aanpak
hoe kan het goed doen? krijg geen errors ofzo maar denk dat k et fout aanpak
Zover ik begrijp staat hier letterlijk dat er geen probleem is, maar dat MBCompany twijfelt aan zijn aanpak. Daarop geef ik mijn mening hoe ik het zou aanpakken.
-
Nog wat extra toevoegingen.
Opzich is er niks verkeerd met de class zelf. Persoonlijk zou ik zelf wat dingen anders aanpakken. Om een voorbeeld te geven.
Mocht jij nu bijvoorbeeld de tabel field bank_number willen hebben moet jij een nieuwe functie aanmaken. Om dit te voorkomen kan je één functie maken die een gespecificeerd tabel field pakt. Het is al een tijdje geleden dat ik met PDO gewerkt hebt (meestal gebruik ik Eloquent ORM), maar zoiets zou ik doen:
PHP
Toon Meer<?php class User { /** * PDO Instance * * @var */ private $db; /** * User constructor. * * @param $pdo */ function __construct($pdo) { $this->db = $pdo; } /** * Get the value of an field. * * @param $id * @param null $field * @return mixed|null */ public function get($id, $field = null) { $data = $this->getAll($id); if (array_key_exists($field, $data)) { return $data[$field]; } return null; } /** * Get from the users.data table. * * @param $id * @param null $field * @return null */ public function getFromData($id, $field = null) { $data = $this->getAll($id, 'users.data'); if (array_key_exists($field, $data)) { return $data[$field]; } return null; } /** * Get all data. * * @param $id * @return mixed */ public function getAll($id, $table = 'users') { $stmt = $this->db->prepare("SELECT `username` FROM `{$table}` WHERE id=:ID LIMIT 1"); $stmt->execute(array(':ID'=>$id)); return $stmt->fetch(PDO::FETCH_ASSOC); } }
En dan zou je bijvoorbeeld met de volgende code de name opvragen:PHP<?php $user = new User(null); // null needs to be the PDO Instance $userName = $user->get(1, 'username');
Overgins is het misschien goed om te kijken naar namespacing en autoloading. Hier kan je bijvoorbeeld composer voor gebruiken of zoiets.
-
Met sCSS bedoel@'L.Kok' inderdaad SASS.
Ik raad je zeker aan om SASS te gebruiken bij grote (design) projecten. Kan je een hoop tijd schelen en als je het goed gebruikt ziet het er ook nog veel overzichtelijker uit.
Ik raad SASS ook alleen aan als je veel CSS moet schrijven, omdat het bij een kleine hoeveelheid CSS het niet waard is om het in SASS te doen (mijn ervaring).
-
Je hebt een aantal gratis sources (osFighter).
-
Voor punt 1 zou je een voorbeeld kunnen nemen van mij .htaccess en index.php. Hier kan je zien hoe ik daar ongeveer meer om ga.
Voor punt 2 heb ik een kleine stukje code geschreven die je zou kunnen gebruiken. Want een try catch voor zowat elke functie is te veel werk.
PHP
Toon Meer<?php //error handler function function customError($errno, $errstr) { $displayError = false; // true = show error / false = show custom message if ($displayError) { echo "<strong>Error:</strong> [$errno] $errstr"; } else { echo "Something went wrong. Try again. "; } // Here you can write your custom error handling, such as putting the error in a .txt file. } //set error handler set_error_handler("customError"); //trigger error echo($test);
-
De beste optie daar voor is 'input'. 'Input' kijkt naar zowat elke optie: onchange, onkeydown, onkeyup, maar bijvoorbeeld ook naar Ctrl + V.
Met jQuery:
Code$(document).on('input', '.input', function() { var input_value = $(this).val(); $('.output').val(input_value); )};
Bij deze code is de class 'input' het invoerveld en class 'output' het veld waar de waarde naar toe moet. Je kan de class namen natuurlijk veranderen. Ik hoop dat dit je een beetje helpt! -
Ik wil graag weten of het mogelijk is om een Facebook page tab met een iFrame te maken voor gebruikers op mijn site.
Een gebruiker komt op mijn website en maakt dan een bepaald soort content aan. Ik wil nu een functie hebben die, als je bijvoorbeeld op een knop drukt, automatische een Facebook page tab op de gebruiker zijn Facebook pagina maakt. Met de aangemaakt content, d.m.v. een iFrame die gelinkt die is naar mijn website.
Ik heb wat research gedaan maar kon niet echt iets vinden wat dit zou kunnen doen
Mijn vraag is dus: is dit mogelijk? En als dit mogelijk is heeft iemand een link naar bepaalde documentatie over dit onderwerp of een voorbeeld?
-
-
Beste lezer,
Weet iemand waar ik een goedkoop SSL certificaat kan kopen, maar die toch geldig is. Dus eigenlijk zo veel mogelijk 'kwaliteit' voor de laagste prijs.
Bij voorbaat bedankt.
EDIT:
Net deze gevonden: https://www.rapidssl.com -
I wouldn't recommend creating a crime game. This game are not as popular as the where back in the days. I would recommend creating another project. Something that is more handy for people to use.
Examples:
1. Video sharing platform
2. File manager
3. E-Learning system
4. Inventory management system
5. System for sick reportingI don't say this things are gone be a success, but they will be more original/useful.
But BasicCrime for a crime source is a good name though.
-
Omdat zo'n Source verrekte veel tijd nodig heeft om te maken en de vraag voor deze website's/source niet meer zo groot is.
-
Ik kan dit morgen voor je doen!
-
-
Gewoon allemaal standaard Laravel 4 code dus?
-
Heb je (meerdere) screenshots van de code? Misschien van registratie functionaliteit?