Posts by dragontje124

Citaat

En wat zou dat gebruiksvriendelijker maken. Tevens heb je mijn code nog nooit gezien. BTW vind het knap als jij +50 afbeeldingen met de hand in een array zet.

als het goed is gebruik jij een functie om al die bestanden te laden die automatisch alle images in een array zet ;) genaamd :

PHP
    glob("*.png")

;)

en uhhm... ik geef je alleen maar een tip hoor

dus de variabele $images =

PHP
    $images = glob("*.png");

dat probeerde ik net dus uit te leggen maar dat begreep je dus niet

dat is toch hardstikke makkelijk?
    gewoon een kwestie van al je leden uit de database selecteren:

PHP
    $select= mysql_query("SELECT id,username FROM users");
    while($object = mysql_fetch_object($select))
    {
    // $object->id geeft het id nummer van de gebruiker en $object->username de gebruikersnaam
    //insert hier voor elke gebruiker het bericht

}

misschien kan je er beter ook nog wat strepen doorheen gooien ofzo dan is het wat moeilijker te herkennen, want een echte cracker/hacker komt hier zo doorheen.

Citaat

Het is alleen de captcha nog zonder formulier dus. Die moet ik nog maken maar ben een beetje moei heb een vermoeiende dag gehad. Het gaat dus nu specifiek om de captcha, wie denkt dat hij hem kan kraken mag alvast naar voren stappen daar gaat het me om. Anders zal deze de oude vervangen.

dan wil ik wel ff weten wat precies de bedoeling is van deze captcha,

moet je de donkerste kleur kiezen ?
    in dat geval, ja is te kraken.

hmm hij doet t niet bij mij...

maar het is btw niet bedoelt om jou af te kraken hoor maar het is bedoelt als feedback.

als je die vierkantjes gewoon op een random plek plaatst door elkaar ofzo is er al minder kans dat je het goed raad.

stukje code dat de kleur berekent (heeft het niet altijd goed)
    nu gewoon een kwestie van vergelijken

je ziet dat alle vierkantjes telkens even groot zijn dus gewoon een kwestie van met php per vierkantje kleur opvragen en deze met elkaar vergelijken en dan de afwijkende kleur kiezen.

natuurlijk heb je het niet altijd goed door die strepen er door heen maar zelfs als je 15 procent van alle "gokjes" goed hebt kan je bijv nog steeds een heel forum volspammen

misschien leuk om iets te schrijven over het matchen van groups?
    voorbeeldje:

PHP
    $var = "functie(lol,lolz)";
    preg_match('/functie\((.*),(.*)\)/',$var,$matches);
    echo $matches[1]; // geeft lol, dus matched alles voor de komma
    echo $matches[2]; // geeft lolz,matched alles na de komma

edit: lolz 1st post @ nieuwe CP xD