Posts by Cas

Domein(en):
    toets.net

Verloopt op:
    14 - 02 - 2015

Registrar:
    Transip

Incl. hosting:
    Exclusief, wel mogelijk

Hosting loopt tot:
    Exclusief

Begin bod:
    € 20,-

Opbieden met:
    € 2,50

Buy now:
    € 39,99

Betalen kan via:
    Overschrijving

Extra informatie:
    Verkoop met factuur, bovengenoemde prijzen zijn allen exclusief BTW.

Domein(en):
    iProxy.nl

Verloopt op:
    13 - 02 - 2015

Registrar:
    Transip

Incl. hosting:
    Exclusief

Hosting loopt tot:
    Exclusief

Begin bod:
    € 15,-

Opbieden met:
    € 2,50

Buy now:
    € 39,99

Betalen kan via:
    Overschrijving

Extra informatie:
    Verkoop met factuur, bovengenoemde prijzen zijn allen exclusief BTW.

Heb je toevallig een salt gevonden? Anders kun je vgm gewoon een md5 laten genereren.
    salt word ook wel eens in een variabele neergezet. iets als

PHP
    $salt = "ditisjesalt"

Zoals je in het eerder gegeven script kunt zien wordt er geen gebruik gemaakt van een salt (slecht).

Je moet gewoon eerst het gewilde password hashen met SHA1 en vervolgens met MD5. Verder moet je de scripts niet aanpassen zoals je volgens mij wel doet. Bestandsrechten hoeven overigens absoluut niet op 755 te staan.

Windows 7 + 8 en Google Chrome gaan op dit moment nog niet samen met Google Web Fonts. We kunnen nu wel allemaal gaan vertellen op welke browser het letterype er goed of slecht uitziet maar ik heb in mijn vorige post de oplossing voor het probleem gegeven.

Om het lettertype van Google Web Fonts er in iedere browser hetzelfde uit te laten zien, moet je het eerst downloaden. Hierna zet je het om in een webfont waarna je de SVG file met de volgende code een hogere prioriteit geeft dan het woff formaat:

Code
    @font-face {
    font-family: ‘GoogleWebFont’;
    src: url(‘googlewebfont.eot’);
    src: url(‘googlewebfont.eot?#iefix’) format(‘embedded-opentype’),
        url(‘googlewebfont.svg#svgFontName’) format(‘svg’),
        url(‘googlewebfont.woff’) format(‘woff’),
        url(‘googlewebfont.ttf’)  format(‘truetype’);
    }

Ik denk dan ook dat het na deze post onnodig is om verder te discussiëren over het lettertype.

Waarom gebruik je achtergrondafbeeldingen? Dit is seo-technisch niet slim, en zo hoef je niet voor iedere "box" een aparte class aan te maken.

Verder is de website te mager om er echt een oordeel over te geven, ziet er tot nu toe wel leuk uit.

Waarom zou je in dit geval alles binnen echo zetten? Sluit na de if bracket je php met ?> en zet daarna alle kleine stukjes php binnen aparte tags. Zo heb je veel minder kans op fouten.

Misschien is het voor de deelnemers handig om te weten welke formaten de banners moeten hebben? Of het Flash / html5 banners moeten worden, GIF of misschien statische afbeeldingen?

De witte achtergronden achter de afbeeldingen is inderdaad enorm storend en dit zou ik dan ook bij de producten als bij de logo's meteen verwijderen.

Verder is de afbeelding die je in de header gebruikt niet meer echt van deze tijd met de "swirls". Ik denk dat een rustige kleur / blurry afbeelding het ontwerp goed doet.

Wat mij verder opvalt bij de html & css versie is dat je erg veel gebruik maakt van afbeeldingen, zelfs als deze bijvoorbeeld bij gradients en border-radius niet nodig is. Afbeeldingen zullen je website hoe dan ook langzamer maken en ik zou je dus echt kunnen aanraden om er eens naar te kijken.

Zoals Victor al aangeeft zijn klantvriendelijkheid, snelheid en effectiviteit de die belangrijkste punten. Combineer deze drie en je klanten zullen altijd tevreden zijn (over je support natuurlijk).