Waarom is het gebruik van een framework voor niet elke job mogelijk? De best tool voor een job kan altijd een framework zijn. Des al niet te min zijn frameworks juist ontwikkeld om het leven van een programmeur op diverse gebieden juist makkelijker te maken dan wanneer je iets van scratch bouwt. Denk aan routering, SQL, forms en ga zo maar door.
Waarom zou je voor een kleine website geen framework gebruiken en voor een grote wel? Ik gebruik zelf Symfony voor alles, ook voor kleine websites.. waarom? Puur omdat ik mezelf heb leren programmeren met symfony en omdat ook met kleine websites zoveel zaken al van te voren klaar staan geprogrammeerd.
Wanneer ik dit zelf moet programmeren, zal het altijd van mindere kwaliteit zijn dan een door ontwikkeld framework. Een framework foutief gebruiken? Zover ik weet is een framework een basis waarop je kan door bouwen, ja het is handig om de hooks etc te gebruiken die zijn aangeboden, maar als je rechtstreeks op de core kan inprikken (Code Igniter met Get_Instance() bijvoorbeeld) en it gets the job done, waarom dan niet?
Mee eens dat een programmeur moet weten waar hij mee bezig en kennis moet hebben van OO en de daarbij behorende technieken van escapen, sql etc, maar een programmeur in websites vergeet daarnaast ook vaak het aspect SQL goed te gebruiken
ondanks dat men al 10 jaar in het vak zit, een view in SQL wat is dat? Een stored procedure? toch nergens voor nodig?
Er zijn zoveel manieren om een website op te bouwen niet OOP, procedureel en alles heeft zijn voor en nadelen. Omdat toevallig één persoon niet gebruikt maakt van de techniek zoals jij dat doet wilt niet per definitie zeggen dat het fout is...
@FangorN omdat toevallig niet iedereen van scratch alles afbouwt elke keer opnieuw of zijn eigen framework ontwikkelt wilt niet zeggen dat het fout is, i'll be damned zoek maar op het internet naar vactures voor specifieke frameworks (Zend, Laravel, CI) zijn allemaal vacatures voor, dus in de "proffesionele" wereld gebruiken ze het ook gewoon, dan hoeven ze dus ook niks meer te doen? Ik noem dat niet lui ik noem daat slim programmeren.
Er is ook nog iets als kosten & baten verhaal...