Zullen we dan gewoon is vragen hoelang het duurt om een kubus te maken van 4 bij 4 centimeter?
Om zo'n kubus te printen doet hij er 2 uur over. En verbruikt hij 30 gram grondstof.
Zullen we dan gewoon is vragen hoelang het duurt om een kubus te maken van 4 bij 4 centimeter?
Om zo'n kubus te printen doet hij er 2 uur over. En verbruikt hij 30 gram grondstof.
Cool
Duurt zo iets lang om te printen?
Hoelang een print duurt is van diverse dingen afhankelijk,
Hoe complex is het voorwerp
Hoe groot is het voorwerp
Hoe hoog is het voorwerp
En hoe snel laat je de printer printen. Hoe trager, hoe mooier de print. Dus hierin dien je de balans te vinden.
Heel leuk! Wat heb je al gemaakt en wat zou je uiteindelijk graag willen maken?
Ik ben momenteel voor een Zonnepanelen Leverancier bezig om een elektrische kasje te ontwikkelen en te 3D printen om zo het ontwerp samen met hen te verbeteren optimaliseren. Zo ben ik ook met meerdere opdrachtjes voor hen bezig.
Verder is het mijn doel om bouwkundige maquettes met deze printer te gaan maken voor mijn opdrachtgevers en andere bouwkundige ingenieurs.
Leuk.
Maar hoe werkt zo'n ding en hoe heb je het gemaakt?
Misschien een leuke tip voor als je tijd hebt een tutorial er over te maken?
Het principe van een 3D printer is te vergelijken met een inkjet printer.
Bij een inktjet printer heb je een bewegende printkop (met inkt) en het papier (wat ook beweegt, om zo de pagina vol te maken). Hierbij wordt gewerkt met Inkt die in het papier trekt.
Bij een 3D printer heb je ook een bewegende printkop (extruder) en deze print filament (voornamelijk een rol plastic met een bepaalde diameter). Tevens heb je een glasbed (meestal verwarmd) waarop geprint wordt. Afhankelijk van je printer beweegt de extruder en/of het glasbed.
Echter i.p.v. inkt op het papier te laten vallen duwt deze printkop het filament (plastic) op het glasbed waarop dit blijft plakken, in het geval van mijn printer is elke laag 0,2 millimeter hoog. De printkop voltooid eerst een volledige laag op 0,2 milimeter en gaat vervolgens 1 laag omhoog. En maakt dan deze volledige laag af etc.
Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk kunnen maken.
Beste ICTscripters,
Aangezien het merendeel hier niet enkel webdeveloper is maar toch ook echt wel ICT Enthusiast.
Heeft een van jullie hier al ervaring met 3D printers?
Ikzelf ben mij er nu ruim een half jaar in aan het verdiepen, heb de afgelopen maanden ook al diverse prints gemaakt.
en sinds deze week heb ik mijn eigen RepRap Prusa i3 printer af en staat volle toeren te draaien.
https://scontent-a-ams.xx.fbcd…1797556853059673811_o.jpgHet voordeel voor mij is dat ik vanuit mijn studie al veel bezig ben geweest met 3D ontwerp, en dus niet afhankelijk ben van alle prullaria op Thingiverse of YouMagine
Zullen we samenleggen om een vliegtuig af te huren?
We starten in Amerika![]()
![]()
Waarom duur investeren in een vliegtuig afhuren,
Ik denk dat er in Amerika genoeg hobbyisten zitten met RC vliegtuigjes en Drones.
Hier gewoon overal wat minder sterke athenes onderhangen (enkele woonblokken/wijken tegelijk.)
Kun je locatie gericht adverteren, ik zie een nieuwe markt opkomen haha.
J.Hermans,
De reden is zeer simpel, kosten besparen. Dit zal voor zo'n grote bedrijven waarschijnlijk miljoenen/miljarden per jaar besparen.
Ik denk dat veelal horeca gelegenheden er gebruik van gaan maken, of stad/streek gebonden bedrijven
oftewel de cafe's restaurants hotels, hostels etc in de stad.
Zo is voor de bezoeker direct duidelijk waar het ligt, en kan voor zo'n gelegenheid ook beter vindbaar worden op google,
dan ga je google op een restaurant in gent, dan (verwacht ik) dat domeinen van restauranthouders die eindigen op .gent als eerste getoont zulen gaan worden.
Ik denk dat google er verstandig aan zal doen om aansluiting te gaan zoeken met de grote merken.
En zo dus de techniek aan gucci dolce en gabana lenen/verkopen/samenwerken
Om het uiteindelijk via de optiek aan de man te brengen.
Op deze manier kunnen mensen die eigelijk al een bril op stertke hebben dit dan ook met de glass techniek kunnen hebben.
Persoonlijk snap,ik niet dat google een product in development openstelt aan de 'normale' consument.
Ik denk dat dit niet heel moeilijk hoeft te zijn.
Het grootste probleem zal je USB headset worden welke je moet ompluggen.
De wat nieuwere monitors hebben over het algemeen diverse ingangen 2 HDMI en 1 vga/dvi.
Door je pc dus op 1 ingang te zetten en je Ps4 op een andere kun je op je monitor van inputbron wijzige.
Voor,je speakers dien je inderdaad een splitter te halen, waarbij je de pc en ps4 kunt inpluggen.
Dan zullen je speakers beide bronnen tegelij/door elkaar afspelen.
Tenzij je de ene of amdere mute op het device zelf.
Maar die negatieve kanten zijn er nu ook al: Die helicopters met infrarood.
Dat is inderdaad precies het punt wat ik wilde maken.
Dat er drones ingezet worden met Infra rood vindt ik niet zo zorgelijk.
Aangezien nu kan politie en justitie veel makkelijker / goedkoper hun drugs vluchten doen.
Dit gebeurt nu namelijk ook met 'normale' helicopters. Echter door dit een drone te laten doen kunnen zij dus veel vaker en goedkoper deze vluchten maken.
Oftewel makkelijker/sneller drugs telers pakken en lagere kosten voor de belastingbetaler.
En ja tuurlijk zijn er ook negatieve kanten aan de drone m.b.t. privacy!
Cas dan verwacht ik dat dit een kortingen actie is van de register van de .eu domeinen. en dat alle hosting bedrijven etc deze korting doorrekenen aan de klanten.
De gehele thuiskoppie heffing is onzin!
Als ik lege dvd's of cd's koop, ja dan KAN ik deze gebruiken om muziek of films op te branden maar dat hoeft niet.
Ik gebruik deze in het merendeel om mijn data te backuppen of data te overhandigen aan opdrachtgevers.
Toch betaal ik geld aan musici en filmproducenten? naar mijn mening klopt dat niet.
Alsmede ook voor (externe) harde schijven en USB sticks deze kun je gebruiken voor muziek en films.
Maar ik heb hier mijn bedrijfs data op staan. werk dat met mijn auteursrecht is beschermd dus dan zou ik ook een gedeelte van deze thuiskoppie heffing willen. (heel cru en breed gezien natuurlijk!)
En dan nog het ergste. de Smartphone, ook hier zit een thuiskoppie heffing op. Echter heb ik op mijn telefoon enkel legale muziek staan welke ik op CD gekocht heb en vervolgens met itunes geript. Verder gebruik ik mijn smartphone 90% om te bellen, appen of smssen en 5% om op te internetten, 4% om een spelletje te spelen en 1% om zo nu en dan Mijn eigen aangekochte muziek te luisteren. (percentages uiteraard een schatting)
De Norma zijn net zo'n grote boven als de Buma/Stemra, beweren dat ze opkomen voor de muziekanten en filmproducenten, maar helemaal niet luisteren naar wat deze partijen zeggen en willen. En een veel te groot percentage in eigen zak steken! er zelf rijker van worden dan de muziekanten en filmproducenten waar zij voor zouden moeten staan en vechten.
Ik heb de afgelope 2 dagen/nachten storingen gehad, vrijdag avond/nacht en gister avond/nacht.
Dat begint al lekker! hiervoor amper tot nooit storing gehad met whatsapp...
Ik vindt het een goede marketing truc,
De commercials zijn allemaal goed en lichten er punten uit waar hun producten beter in zijn (logische)
maar t.o.v. elke tablet zijn er ook punten waar de ipad Air beter mee is.
En de Nokia Lumia, een tablet met toetsenbord? dat is gewoon een mini PC met touchscreen geen tablet als je het mij vraagt.
Ik heb even een vraagje voor je, wat interessant / noodzakelijk is voor eventuele afnemers.
Heb je de rechten over de muziek die je in de filmpjes afgekocht voor film/reclame doeleinde?
(hier zijn sites voor, maar ken deze niet persoonlijk)
Dit is namelijk noodzakelijk als deze filmpjes worden gebruikt voor reclame, indien dit niet het geval is.
Kan de opdrachtgever en ook jij als maker van deze promo filmpjes een probleem krijgen met de platenlabels..
Ik heb/weet deze informatie omdat een vriend van mij heeft zijn eigen (film)productie bedrijf en dient zijn muziek dus ook af te kopen.
Zoals DirkZz het zet krijgt mijn brein niet verwerkt (ben kort door de bocht hobby ICT'er :P)
Echter wat mij daar niet aan staat is dat het niet 14-001 is en dat is wel de wijze zoals ik 'eis' dat het in de database komt.
En dat van jou Stefan.J ook niet echt...
Echter werkt mijn manier ook en omdat het toch voor eigen gebruik is blijf het mooi zo in mijn code staan.
Sorry ik snap dit niet geheel,
ik hoef namelijk geen subprojecten of iets te hebben.
Ik sla mijn project nummer als str op zodat ik de jaaraanduiding met scheidingsteken - in kan voeren.
Mijn project nummer staat dus zo in de database: 14-005 of 13-014
Doordat ik dit als geheel in 1 veld heb staan kan ik met een autoaanvuller ook op project nummer zoeken, anders gaat dit relatief lastig/ingewikkeld worden.
Daarnaast heeft ieder project nog een id veld in de database, maar dit is voor verdere verwerking / aanpassen etc makkelijker dan telkens met het daadwerkelijke project nummer te werken.
Beste ICT scripters,
Ik heb mijn bedrijfsadministratie (opdrachtgevers, projecten, uren, kilometers, printkosten etc) in een Mysql database staan.
Nu ben ik druk bezig om hier de GUI bij te schrijven.
Mijn projecten krijgen in de database een id mee en een project nummer (bepaal ik zelf)
de id is uniek en vanaf daar edit dan ook de projecten.
Echter als ik een nieuw project toevoeg wil ik dat deze automatische het volgende project nummer bepaald.
mijn project nummers zijn als volgt opgebouwd.
14-001 jaar-projectnummer
14-002
etc
etc.
nu kan ik met substr de 14- er vanaf halen, maar hoe zorg ik er nu voor dat php, kijkt naar het laatste project nummer en het volgende nummer dan bepaald?
Dit wil ik namelijk om te voorkomen dat ik zelf het projectnummer moet invullen en zo dubbele nummers krijg. (stukje ontzorging van mijzelf)
Iemand een idee, of op welke functie etc ik moet google / kijken op php.net?
Ikzelf zit te denken aan het laatste project nummer ophalen vanuit de database,
en met substr de eerste 3 tekens er vanaf. & php vervolgens +1 laten doen, maar is dit zo simpel als ik denk & hoe krijg ik de aanvulling tot 3 cijfers?
Ik heb één oplossing gevonden:
Ik heb een oplossing gevonden:
$stmtlastnummer = $admdb->prepare("SELECT `nummer` FROM `projecten` ORDER BY `id` DESC LIMIT 1");
$stmtlastnummer->execute();
$lastnummerrow = $stmtlastnummer->fetch(PDO::FETCH_ASSOC);
$lastnummer_nummer = substr($lastnummerrow['nummer'], 3, 3);
printf("%03d",$lastnummer_nummer+1)
Toon Meer
De printf toont mij nu het laatste nummer +1 (met 3 cijfers) door er zelf weer het jaartal voor te zetten (of d.m.v. datetime) heb ik het kloppend.!
Alvast bedankt.
De normale gang van zaken, is dat de domeinnaam wordt overgedragen (Verhuisd) naar het account van de nieuwe houder.
Het is daarom ook belangrijk om de mogelijkheden hiervoor te melden bij bepaalde providers is een interne push (binnen dezelfde provider) mogelijk, waardoor de nieuwe eigenaar dus gratis het domein op zijn naam krijgt tot de huidige verval datum.
Op het moment dat de nieuwe eigenaar deze wil verhuizen naar een andere hosting zal hij bij de betreffende host een verhuizing moeten aanvragen en aan jou de verhuiscode moeten vragen.
Het is daarom dan ook verstandig om aan te geven wat de mogelijkheden zijn en dat een verhuizing extern geld zal kosten, en dat je deze kosten niet op je neemt.