Posts by Tieske

Zijn mooie initiatieven om met oude telefoons voor te gebruiken.
    Het is uiteindelijk toch een continubelasting van je telefoon gedurende 6 a 8 uur op een dag. Mij lijkt dat de levensduur van je smartphone hier onder leid.

Om er uiteindelijk zelf nog een appeltje uit te slaan zou het mooi zijn als er een app komt waarbij je je smartphone aan je computer kunt koppelen om op die manier de rekenkracht te vergroten.

Of weer zoals het vroeger bij Apple nog ging, twee MacBooks of een MacBook en een iMac aan elkaar hangen en dan de rekenkracht doorgeven, echter gaat dit tegenwoordig heelaas ook niet meer.

Ik persoonlijk zie een SmartWatch of SmartRing niet zitten.

Dit omdat voor mij een horologe een accessoire is en ik geen behoefte heb om deze ook elke 3 jaar te vernieuwen omdat de electronica verouderd is terwijl dat een goed horloge makkelijk 10 jaar mee gaat.

Eveneens geld dan voor de Ring.
    Ik begrijp dat ze deze patenten vast leggen maar wat zou een ring nog aan toegevoegde waarden kunnen bieden t.o.v. een watch.

Moet nog altijd de gehele dag werken, en ik kan er dus helaas niet bij aanwezig zijn.
    Wellicht als je volgend jaar weer een ICT city wilt houden dat ik in het zuiden des lands (nederland) nog wat leuks kan regelen qua locatie.

Beste ICTscripters leden,

Ik ben op zoek naar een (bij voorkeur) Nederlandse webhosting vergelijkbaar met Hostgator.
    Mijn hosting bij versio hosting loopt bijna af en om diverse redenen stap ik liever over.

Ik ben op zoek naar een groot en professioneel bedrijf.
    - met betrouwbare en snelle hosting
    - Bij voorkeur met enkele GB webruimte en voldoende dataverkeer.
    - 15+ domeinen (liefst onbeperkt)
    - Domeinen moeten niet verplicht bij het bedrijf afgenomen te worden.
    - onbeperkt databases, email adressen, subdomains etc.

Ik heb voor klanten goede ervaring met strato echter kun je bij hen niet de domeinnamen extern beheren.
    Van diverse mensen hoor ik positieve verhalen over Hostgator maar ivm een eigen onderneming sluit ik mij liever aan bij een Nederlandse partij.

In Heerlen zit een bedrijf dat voor 150 euro personen inscant en vervolgens in zandsteen kleur 3D print.
    durf de naam van het bedrijf 1,2,3, niet te noemen maar verwacht dat deze dit wel voor je kunnen realiseren.

Anders eens op 3D hubs kijken.
    Ik zou eventueel ook een poging kunnen doen maar dan wordt het 1 kleur in plastic met een laaghoogte van 0,2 mm

En ik maar moeilijk zoeken op aantal stukken uit grote balk etc. xD soms denk je niet helder na bij het googlen (A)

Maar Bedankt dit programma doet/kan precies wat ik nodig heb!

hallo A. Tytgat,

Bedankt voor het meedenken, maar hierin zou ik enkel het totaal aantal benodige m balken kunnen invoeren.
    Het pogramma/de funcite moet uiteindelijk gaan uitrekenen/bekijken welke lengtes gecombineerd dienen te worden om tot 6000m te komen met zo min mogelijk verliezen. en to min mogelijk balken van 6000m waarin alle benodigde lengtes gezaagd worden.

Ik snap dat er niet snel een gratis programma etc zal zijn. maar dat is geen probleem. Dit omdat dit iets is wat ik in de toekomst nog vaker nodig zal hebben. En dit bij grotere projecten een tijdswinst opleverd die zich makkelijk terug verdient.

Hoi Allemaal,

Ik heb even een vraagje.
    Ik ben bouwkundig tekenaar en heb in het verleden altijd met veel plezier websites gebouwd, en doe het nu nog nog wel eens.

Dit is iets pratische om zaagverliezen in een bouwproject te beperken.
    Voor een opdracht heb ik allemaal balken van 6000mm ter beschikking.
    Nu heb ik allemaal balken die 1872mm, 1973mm, 6x 2630mm moeten worden etc. (behoorlijk wat verschillende maten)

Kent iemand software of een website, of PHP functie waarmee ik een zaagplan kan maken waarbij ik de zaagverliezen zo veel mogelijk kan beperken.
    Oftewel alle benodigde maten uit zo min mogelijk balken halen.

Mvg,
    Mathijs

Ik kan je helaas niet helpen met wen logo te ontwikkelen.
    maar ivm toekomst vizie zou ik het logo niet in Photoshop maar in Illustrator laten ontwikkelen.
    dus geen .psd maar .ai bestand en een .png

in Illustrator werk je met vectoren, hierdoor kun je het logo zo klein of groot afdrukken als je wilt.
    ook vragen drukkerrijen vaak een .ai ipv .psd bestand.

Ik maak mij tabellen meestal in excell en kopieer deze dan in wordpress,
    vervolgens kun je in het html gedeelte de opmaak wijzigen.

Volgensmij wordt de wet voor webmaster nog beter,

ik heb gekezen dat we strax niet expliciet toestemming die te krijgen alvores de cookies gebruikt mogen worden.

melden dat ze gebruikt worden, en vervolgens de mogelijkheid om dit niet toe te staan,
    echter als mensen niet reageren/de melding negeren, mag je de cookies gewoo gebruiken.

Ikzelf zal vanuit Heerlen vertrekken, en 's avonds naar omgeving Venlo terugrijden.
    Als er mensen zijn die mee willen rijden of een stuk mee willen rijden, laat maar weten.

L. Velthuis,

Ikzelf ben ook geen echte ICTer ik ben bouwkundig ontwerper.
    Ik heb wel altijd affiniteit gehad met websites bouwen en techniek.
    Om deze reden ben ik wel aanwezig op de meeting, gewoon omdat het mij toch gezellig lijkt.

Je hoeft dus niet bang te zijn dat je tussen 100% ICTers komt te zitten.

@Tieske Ik heb ook nog een iPhone 4 en al merk ik dat hij wel langzamer is, ik weet nog niet of het het geld waard is om een nieuwe te halen.

Die van mij is inmiddels zo traag dat ik graag overstap,
    Daarnaast werkt mijn homebutton nog maar 1/3de van de tijd en is mijn aan-uit knop ook niet meer dat wat hij geweest is. dit alles samen doet mij besluiten om toch over te gaan tot een nieuwe.

En dan heb ik (eindelijk) een reserve toestel die nog werkt, en dan gaan we eens kijken of ik hem gejailbreakt krijg met Pokemon op :P

Maar is het dan niet slim om dat aan je klanten te vertellen? "We gaan eerst kijken hoe de fase met ons eigen systeem verloopt. Indien dat goed gaat, zullen wij het ook voor ontwikkelaars openzetten." Het kan nu gewoon zijn dat er mensen geen iPhone kopen door het gebrek aan NFC ondersteuning

De mensen die echt zitten te wachten op een NFC ondersteuning hebben sowieso al een Android gekocht waar dit al enkele jaren op zit.
    Ikzelf ga wel een iPhone 6 halen, maar dit komt meer omdat mijn iPhone 4 inmiddels gewoon versleten/te traag is. Als de iPhone 6 helemaal geen NFC chip had gehad had dit voor mij persoonlijk niets uitgemaakt.

Ik durf de bron 1,2,3 niet te noemen, maar ik meen nu.nl

Hier werd het zelfde vermeld, echter wel met de aanvulling dat dit ook het geval was met TouchID en deze een half jaar/jaar later ook vrijgegeven werd voor ontwikkelaars. De verwachting is dat met de NFC chip het zelfde zal gebeuren.

dit is iets wat ik ook aannemelijk vindt, en volledig binnen de lijn van apples strategie.
    eerst kijken wat doet de concurrent,
    dan kijken wat kan beter,
    verbeter daar waar mogelijk/nodig,
    zorg dat het bruikbaar wordt door de markt mee te krijgen / het daadwerkelijk mogelijk maken hier in het dagelijks leven wat mee te doen.
    breng het uit in een veilige omgeving en test het (eerst enkel voor apples eigen gebruik)
    voer de laatste tweaks en updates uit en geef het vrij' aan andere ontwikkelaars.

Het ligt uiteraard ook ook aan je budget,
    als je minimaal wilt uitgeven kun je het moederboard voor 6 euro laten terug sturen, en vervolgens een USB geluidskaart of een PCIe geluidskaart in je moederboard steken. is het probleem ook opgelost.

Strikt volgens de wet genomen heeft de agent verkeerd gehandeld. Want in de wet staat/stond niet dat een beer aangelijnd dient te worden.
    Echter is de gedachtegang van de agent juist, dus ik verwacht dat de rechter de boete geldig heeft verklaard.
    Te gelde dat huisdieren / getemde dieren aangelijnd dienen te zijn.