Posts by darkshifty

computerknaller.nl

Mooi domein naam met startklare dag aanbieding webwinkel, ideaal voor
    Black Friday en de aankomende feestdagen. De webwinkel is gemaakt voor
    de verkoop in Woocommerce met een kwalitatief thema, dag deal plugin en
    Mollie koppeling. U hoeft alleen uw API gegevens in te voeren en u kunt
    beginnen met verkopen.

Wat krijgt u bij de aankoop
    - Een unieke facebook pagina
    - Een unieke instagram pagina
    - gratis thema
    - gratis dag deal plugin

Bieden vanaf: € 99,-
    Meerprijs logo: € 100,-
    PNG(5000 pixels bij 5000 pixels) vector SVG, PDF & JPG files

ik ben een student met een onbetaalde stage ik ben een omgeving aan het maken met het volgende doel: een omgeving met een duidelijke layout en een API verbinding met de kvk om te kunnen filteren op bepaalde branche nummers en activiteiten. nu heb ik moeite met een API verbinding te lggen met de API van de kvk en daarvoor vraag ik jullie hulp of jullie mischien een soort gelijke API verbinding hebt gemaakt in php code dat zou mij enorm helpen met mijn project en de rest van mijn stage periode

Dit klinkt trouwens als een aardig complexe opdracht, ik vermoed dat je opdrachtgever onvoldoende kennis van PHP en het KVK heeft. Het probleem zit hem namelijk in de kosten (per zoekopdracht € 0,008) en het aantal zoekopdrachten/filters wat ik verwacht dat je nodig hebt. Ik denk namelijk dat je de data het beste periodiek kan ophalen, opslaan en vervolgens je filters moet uitvoeren. Maar naar wat ik begrijp is je kennis nog minimaal (Junior), en dan is dit absoluut te hoog gegrepen en dat ligt niet aan jou, maar aan je stagebegeleider.

Veel succes in ieder geval!

Het valt mij op dat als ik de API call uitvoer of direct benader, dat ik een SSL foutmelding ontvang

PHP: Error
    cURL Error #:SSL certificate problem: self signed certificate in certificate chain

Als ik vervolgens de volgende twee opties toevoeg om het valideren van een SSL certificaat uit te schakelen werkt het wel. Let op dit is niet productie waardig, als je je code naar productie brengt wil je dit niet gebruiken

Code
    CURLOPT_SSL_VERIFYHOST => 0,
    CURLOPT_SSL_VERIFYPEER => 0,

lees hier de beschrijving van de gebruikte opties:
    CURLOPT_SSL_VERIFYPEER
    CURLOPT_SSL_VERIFYHOST

Ik voel mij hier ook niet prettig bij, als een kind iets wil moet je haar zelf er op uit laten gaan en begeleiden. Nu neem jij dit volledig voor je rekening waardoor het meer overkomt dat jij dit wil. Verwacht niet dat je hier iemand vind in die setting. en als ik daar fout zit, alvast mijn excuses!

Mijn laatste maffiagame maffiaclub.com (overigens ook al bijna 10 jaar oud) heeft mij 2 maanden gekost met een crunch van 2 weken naast mijn fulltime werk. Ik gok op zo een € 2000,- tot € 8000,- in man uren. Mijn advies (from a internet stranger), stop met ideeën opleggen aan je kids, laat ze zelf dingen ontdekken en als ze werkelijk geïntresseerd zijn in browsergames, kan je ze het beste laten beginnen met een gratis mijnmaffia.com, mijnmaffia.nl of zelfs een van mij: mijnrpg.nl (volledig gratis, geen paid addons)

Goede keuze, maar Laravel is er niet voor gemaakt om met een server te ontwikkelen. Als je aan Laravel begint zou ik eens kijken naar een Udemy course. Je hebt namelijk wat (minimale)kennis van Composer en Laravel commands nodig wil je er een opstarten. Dit staat ook allemaal netjes in de docs van Laravel beschreven, let wel op dat je in de juiste versie zit(rechtsboven).

Eens, jQuery is zeker zo slecht nog niet. Al is het framework zeer gevoelig voor verkeerd gebruik, waardoor het inderdaad heel veel verkeerd geimplementeerd is en wordt. jQuery is fijn in kleine projectjes, jQuery libraries zou ik al niet aan beginnen.

Wat is er mis met jQuery though? Deze lib helpt je ook met cross browser compatibiliteit etc.
    Vanwaar de aversie voor jQuery?

jQuery heeft ons allemaal opgevoed en heeft Javascript naar een hoger niveau gebracht, maar helaas zijn er nu zo veel legacy projecten waarvan libraries niet meer up to date gehouden worden dat er onmogelijke situaties voordoen, vaak waar bepaalde functionaliteit gewoonweg niet meer werkt door verschillende browsers en versie conflicten. Ik heb jaren met zo een legacy project gewerkt, wat je constant doet is jQuery vervangen met plain javascript waarna het volgende jQuery probleem zich al aanbied. Ik volg nu de standaarden van Ecmascript en maintainability is daarmee voor mij enorm vereenvoudigd. Plain javascript, is a bliss.

ps. over frameworks gesproken, probeer je eens te verdiepen in Vue, je wil daarna niet meer terug naar jQuery.

Dat wordt voor mij ook iets te complex, je zou het jezelf makkelijk kunnen maken door een redirect middels PHP te doen.

Code
    header("Location: https://{$subdomain}.betaalplugin.nl/");

Hey,
    Bedankt voor je reactie! Heb wel een vraagje er over..

Wat bedoel je met een query log activeren op mysql?

Hotjar installeren is een goede! Thanks nogmaals voor je snelle reactie

Op deze website vind je een duidelijke uitleg hoe je bijvoorbeeld het log naar een tabel kan laten schrijven:
    https://tableplus.com/blog/201…queries-log-in-mysql.html
    En in de MySQL documentatie vind je meer informatie over de functionaliteit:
    https://dev.mysql.com/doc/refm…/en/log-destinations.html

Pas wel op dat je dit niet te lang laat wegschrijven naar je tabellen, dit kan binnen no time enorm groot worden.

Ja, je kan al snel even kijken in je access log voor sql injecties op get requests. Daarnaast kan je een query log activeren op mysql. En je kan hotjar installeren om te kijken of sommige spelers misschien bots gebruiken op bepaalde functies.