Posts by emreeatsaoy

    Hmm dankjewel voor je uitleg, ik zou er mee aan de gang proberen te gaan!

    Security dingetje: waarom komt $password vandaan in je $sql string? Escape je deze ook of komt deze rechtstreeks uit $_POST? In het laatste geval is je query mogelijk vatbaar voor SQL-injectie.


    Dan stop je een heleboel informatie in je sessie. Dat is helemaal niet nodig en ook onhandig. Stel dat je iemand (anders) een admin maakt - dan zou deze persoon opnieuw in moeten loggen? Deze informatie is immers niet bijgewerkt in zijn/haar sessie. Ook als je iemand het admin-recht ontneemt, gaat dit pas in als deze persoon opnieuw inlogt. Kortom: dit soort data in je sessie veroudert snel en loopt dan niet meer gelijk met de data in je database.


    Het is gewoon in meerdere opzichten beter en verstandiger om elke page-access deze gegevens opnieuw te "berekenen" aan de hand van het user-id in de sessie (het enige veld wat relevant is om te onthouden qua gebruikers-informatie). Deze informatie sla je bijvoorbeeld op in een user-object wat overal in je code beschikbaar is. Na een page-refresh wordt dit user-object opnieuw opgebouwd met actuele informatie uit je database.

    Ik zou het allemaal niet weten eerlijk gezegd, ben pas een eerste jaar applicatieontwikkelaar en zou echt niet weten hoe ik die password gedoe moet beveiligen etc maar het komt gelijk uit mijn $_SESSIE. Is het mogelijk dat jij naar mijn codes zou kunnen kijken in verband met het SQL-injectie of iets dergelijks?

    - welke waarde zit er in $_SESSION['gebruiker']?
    - start je je sessie / zet je je sessie voort met session_start() voordat je $_SESSION gebruikt?
    - hoeveel resultaten levert deze query op en kloppen deze resultaten?

    Ten eerste heb ik wel een session_start(); gebruikt om met sessie aan de gang te gaan, ten tweede de waarde die hij in $_SESSION['gebruiker'] invoert is de user_id tog en daardoor levert hij 3x hetzelfde adressen per id op. Maar ik moet 1 uniek adres op 1 uniek gebruiker hebben

    Code
    session_start(); 
    // als de gebruikersnaam en wachtwoord leeg zijn
    if(empty($_POST['username']) && empty($_POST['password']))
    {
    	
    }


    Code
    $query = "SELECT inlog.gebruiker,registreren.* FROM inlog
    JOIN registreren ON(inlog.user_id=registreren.user_id) WHERE inlog.user_id = '".$_SESSION['gebruiker']."';

    Hiermee haal je gewoon de gegevens van de user op die je nodig hebt.


    Jouw manier gaat niet werken omdat je registreren en inlog moet indentificeren dat ze over dezelfde gebruiker gaan en wat dus de koppelId is. Dat doe je niet door values maar door tabelnamen. Zoals te zien is in de join ON()

    Het werkt nog steeds niet, hij selecteerd nog steeds alle gegevens van andere gebruikers.

    Hallo, ik wil graag dat de gebruiker met een uniek id zijn/haar eigen gegevens kan wijzigen. Daarvoor heb ik deze query gebruikt maar ik krijg er niks van uit. Wie zou mij kunnen helpen?


    Code
    $query = "SELECT inlog.gebruiker,registreren.* FROM inlog, registreren WHERE inlog.user_id = '".$_SESSION['gebruiker']."' AND '".$_GET['registreren.user_id']."' = '".$_GET['inlog.id']."'";


    database voor de adressen

    database van het inloggen


    Alvast dank voor de moeite

    Uhm, ik neem aan dat je op een of andere manier bijhoudt dat iemand is ingelogd? Bij voorkeur via een sessie. Hier kun je ook het user-id van de ingelogde gebruiker in opslaan. In plaats van dat je het user id uit $_GET haalt haal je deze nu uit $_SESSION.

    Hmm oke, dankjewel

    Dankuwel het heeft gewerkt ! Maar doordat de id-nummering verkeerd is kan de unieke gebruiker zijn eigen adressen niet laten wijzigen. Hoe zou ik dat opnieuw kunnen verbinden met

    Hallo ik had een vraagje, ik ben bezig met een project waarbij ik gebruikers moet kunnen wijzigen, daarbij werk ik met 2 tekstvakken, 2 checkboxen, een button opslaan, een button edit en een button om een rij gebruikers te verwijderen. Mijn vraag is dat wanneer ik op het knop edit klik de gegevens in de tekstvak komen ook met de 2 checkboxen gebeurt. Waarbij de checkbox automatisch word geslecteerd waarbij ik het vervolgens kan veranderen.
    Dit zijn de codes die ik gebruik bij mijn gebruikers pagina:


    En dit zijn de codes die ik gebruik om gebruikers te kunnen wijzigen. Bijvoorbeeld door middel van de checkboxen te selecteren en de namen te wijzigen:


    Alvast bedankt voor jullie hulp