Posts by Quitta

Stefan, wat is dan wel de 'beste' oplossing en hoe pakken frameworks zoals cakePHP en codeIgniter dit dan aan? Ik heb me er zelf nooit echt in verdiept..

Je geeft als het ware via je parameters van de constructors die objecten mee, waardoor je deze nu volledig kunt gebruiken (althans de public attributes ervan)

Dus dat is inderdaad wat ik er ook van begrijp ;)

Volgens mij bestaat er geen enkele free-to-use image van DBZ :p, misschien wel free-to-use volgens de maker die die tekening. Echter inspireerd deze zich op DBZ waardoor hij zelf ook aan copyright infringement doet..

Beste mede ICT'ers,

Om het hier allemaal een beetje gezelliger te maken zou ik graag dit wel gekende concept op ICTScripters uit proberen.

Wat is de bedoeling?
    Iedereen is toegestaan om een 'Picture of the day' te plaatsen. Dit mag maar hoeft niet persee informatica gerelateerd te zijn. Ook ben je vrij in het kiezen van genre, zolang het maar interessant/grappig is voor je mede ICT'ers. Hierdoor krijgen we een topic vol met leuke images die de moeite waard zijn om dagelijks eens te checken.

Hoe?
    - Plaats de image die je wilt delen in je reply op deze topic.
    - Voeg eventueel een passende titel bij je plaatje.
    - Het is altijd leuk om een source te vermelden!

Zijn er regels?
    1) We willen niet dat deze topic pure spam wordt, zoals Tim dit mooi verwoordde:

Citaat

Spam is nooit gewild. Maar gezelligheid moet niet gezien worden als spam.

Daarvoor zouden we de regel max. 1 image per dag hanteren. Gelieve deze dan ook te hanteren!

2) Reageren op images is natuurlijk wel toegestaan, want anders zou dit maar een saaie topic worden zonder enige interactie. Maar hou hierbij rekening dat je reactie betekenisvol moet zijn en iets meer dan enkel:" Awesome!".

3) Onthoud dat dit forum voor alle leeftijden bedoeld is! Plaats daarom ook enkel images voor dit doelpubliek!

Check ook zeker de 'Sound of the day' topic: [SoTD] Sound of the day
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Bij deze zou ik graag de spits afbijten met:

What if programming languages were religions?

Beste mede ICT'ers,

Om het hier allemaal een beetje gezelliger te maken zou ik graag dit wel gekende concept op ICTScripters uit proberen.

Wat is de bedoeling?
    Iedereen is toegestaan om een 'Sound of the day' te plaatsen. Dit mag een liedje zijn waar je die dag met in je hoofd zit, een mix die je zelf gemaakt hebt, een playlist die je liked, ...
    Hierdoor krijgen we een topic vol met interessante nieuwe/nostalgische liedjes die je kan beluisteren tijdens je programmeer uitspattingen of tijdens het relaxen.

Hoe?

Probeer volgende syntax te hanteren bij het plaatsen van je liedje:
    Titel: //naam van het liedje/playlist/concert
    Author: //naam van de groep
    Url: // Plaats gewoon een url (youtube/grooveshark/soundcloud..) naar het liedje
    Reden: // (eventueel) waarom je dit graag wou delen met iedereen.

Zijn er regels?

1) We willen niet dat deze topic pure spam wordt, zoals Tim dit mooi verwoordde:

Citaat

Spam is nooit gewild. Maar gezelligheid moet niet gezien worden als spam.

Daarvoor zouden we de regel 1 liedje per dag hanteren. Gelieve deze dan ook te hanteren!

2) Reageren op liedjes is natuurlijk wel toegestaan, want anders zou dit maar een saaie topic worden zonder enige interactie. Maar hou hierbij rekening dat je reactie betekenisvol moet zijn en iets meer dan enkel:" Awesome!".

check ook zeker de 'Picture of the day'-topic: [PoTD] Picture of the day

Dat gezegd zijnde zou ik graag de spits afbijten met:
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Titel: Something Good (Live on KEXP)
    Author: Alt-J
    Url: http://www.youtube.com/watch?v=ABn8P0MweO0
    Reden: // Alt-J is een awesome groep om naar te luisteren terwijl je druk aan het coden bent ;)
    Indien je hun goed vind kan je altijd heel het concert @KEXP beluisteren op youtube!

Volgens mij kan je exception-handing voor verschillende doeleinden gebruiken. Ik weet alleen niet 100% zeker of dit de juiste manier is waarvoor ze bedoeld zijn.

Ikzelf gebruik exceptions voor het scheiden van probleem-oplossing:
    Je login functie gaat normaal gezien errors throwen en deze zullen worden gecatched op een hoger niveau. Dit is meestal wanneer je je login method zelf oproept, echter is dit niet persee altijd het geval, want je zou zelf nog enkele niveau's hoger kunnen gaan. Het idee is dat zo je exception 'op-borreld' zodat ze op een hoger niveau afgehandeld kunnen worden. Hierdoor kan je je error handling specifieker maken namelijk je kan dit verwerken met de rest van je main code, dit is niet het geval wanneer dit zou gebeuren zoals nu, in de login function zelf.

Je kunt ook zelf nieuwe types van exceptions maken, bvb een PassIncorrectException en EmptyFieldException. Deze kan je dan apart afhandelen.
    Wanneer je dan #talen zou ondersteunen op je website hoef je enkel de juiste text voor die exception te laden, Ipv deze hardcoded mee te geven.

Hallo allemaal,

ik wou graag een tutorial reeks die ik onlangs gevonden heb met jullie delen.
    Deze gaat over Reverse Engineering en legt je op een 'basis' manier uit hoe je eraan begint en hoe assembly in elkaar zit.

http://thelegendofrandom.com/blog/sample-page

Ikzelf heb er nog meer vlug even over kunnen kijken, maar het staat op mijn to-do list voor na de examens.
    Ik weet niet wie er in dit soort zaken geintresseerd is, maar ik vond het er zeker heel leerrijk uitzien. Door assembly te begrijpen leer je echt de low-level internals van een computer, wat altijd handig is! :)

vriendelijke groeten en indien er iemand zich aan waagt, vertel me wat je er van vind. Ik zal binnenkort hetzelfde doen ;)

Quitta

Is het de bedoeling dat het Avitar noemt ipv Avatar? :)
    Ook heb ik nog nooit van een bete fase gehoord.

Ook vind ik net zoals wimmpie, de buttons een beetje te groot.

- Hoe zijn jullie tot het idee gekomen om PHP te scripten?
    Om eerlijk te zijn is PHP niet mijn eerste programmeer taal.
    We moesten PHP gebruiken in een vak en sindsdien pruts ik af en toe met PHP.

- Waar heb jij de meeste kennis vandaan gehaald?
    Ik had nog nooit PHP aangeraakt voor ik aan dat vak begon en we kregen al meteen de taak om een social netwerk site te maken (een facebook clone).
    Er waren geen theorie/praktijk lessen voorzien, alles was 'zoek het zelf maar uit', we hadden wel al de nodige achtergrond kennis van Databases en ERM's. Door het vele uittesten, functies opzoeken in de PHP reference site en trial-and-error kwamen we toch tot een mooi resultaat uit.

Ik denk eerlijk gezegd dat dit ook de beste manier is om PHP onder de knie te krijgen. Je legt jezelf eerst een haalbaar, maar toch reeds geavanceerd doel voor ogen en begint er beetje voor beetje aan te prutsen. Wij zijn begonnen met het opzoeken van hoe maak je een login/register systeem, vervolgens hoe verbreed ik dit naar een modify mijn gegevens, hoe browse ik andere hun gegevens, enz..

Je eerste PHP creaties zullen slecht zijn! Met security flaws, lelijke design, waarschijnlijk slechte identatie enz :D
    Maar gaandeweg lees je ergens 'opgepast voor mysql injections', je leest er wat over en je past je codebase aan. Ook zal je wss wel meerdere refactor rondes doorlopen, maar hierdoor leer je ook enorm veel bij!

- Hoe ben jij tot een (ervaren) scripter geworden?
    Bovenstaande uitleg + meewerken aan open-source projecten of eigen projectjes.

- Handige bronnen die jullie goed hebben geholpen?
    http://www.php.net/manual/en/

Wel toevallig dat een gebruiker die lid is sinds 22/04/2012 met maar 3 posts in het verleden (Waarvan de 3 posts dan nog in deze topic) deze wedstrijd wint. Daarbij is de data van het profiel van Grily ook nog eens redelijk generisch. Ik wil hierbij niks insinueren en wens Grily veel plezier toe!

Eens gedacht om Informatica op Universitair niveau te proberen? Als het wetenschappelijk aspect aan programmeren iets voor jou zou zijn kan je dat zeker ook eens overwegen :)