Posts by DirkZz

Tim

Wat jezelf ook al zegt, de GUI bijvoorbeeld. En het is misschien ook wel persoonlijk maar als ik iets zou moeten maken dan zou ik inderdaad eerder C# pakken dan Java. Je kan zeggen over Microsoft wat je wil, maar dat hebben ze mooi voor elkaar.

Wat betreft NodeJS ging het aanleren vrij snel en eenvoudig, het was ook verplicht voor school maar ik vond het leuk om in te werken.
    Je moet wel waken voor bepaalde Javascript nukken zoals de callbackhell.

Beetje beperkte reactie dit, misschien dat ik het straks even wat verder toelicht.

PHP
    Waarom geleerd: Heel vroeger al weer, om een criminals website te verbouwen.
    Hoe geleerd: Vallen, opstaan en weer doorgaan.
    Toekomstig gebruik: Zit nu in de webdevelopment, dus maak bijna dagelijks nog gebruik van php.
    Waardevol om te leren: Aangezien ik het op het werk constant gebruik is het voor mij dus zeker waardevol geweest.
    Moeilijkheid om te leren: Tricky, het is heel makkelijk om in te stappen. Maar kan ook best lastig zijn omdat je jezelf snel foute dingen aanleert.

SQL
    Waarom geleerd: Min of meer een vereiste bij veel projecten.
    Hoe geleerd: Hetzelfde als PHP destijds, bestaande code bekijken en stapje voor stapje dingen wijzigen en kijken wat er gebeurt.
    In mijn volgende semester op school zal ik ongetwijfeld een hoop nieuwe dingen leren, ga dan DIS (Data Informatie Systemen) doen. Dus nog niet geleerd denk ik.
    Toekomstig gebruik: Dagelijks
    Waardevol om te leren: Net als hierboven
    Moeilijkheid om te leren: Relatief eenvoudig

CSS
    Waarom geleerd: Min of meer een vereiste bij veel (web)projecten.
    Hoe geleerd: Hetzelfde als PHP destijds, bestaande dingen bekijken en stapje voor stapje dingen wijzigen en kijken wat er gebeurt.
    Moeilijkheid om te leren: Eenvoudig

Javascript
    Waarom geleerd: Webapplicaties verijken met interactieve elementen
    Hoe geleerd: Trial & Error, en later op school ook een semester gevolgd op school waarbij Javascript uitvoerig aanbod kwam. Het ging hier dan wel vooral om NodeJS en AngularJS
    Moeilijkheid om te leren: Eenvoudig

Java
    Waarom geleerd: Het kwam op school aanbod.
    Hoe geleerd: Les in gekregen van een leraar, en ookzelf meebezig gegaan door gewoon leuke tooltjes te bouwen.
    Toekomstig gebruik: Hopelijk nooit.
    Waardevol om te leren: Het kan zijn dat ik het ooit nog nodig ga hebben, maar ik hoop het niet. Ik haat deze taal best wel en zou liever C# pakken.
    Moeilijkheid om te leren: Relatief Eenvoudig

C#
    Hoe geleerd: Les in gekregen van een leraar, en ookzelf meebezig gegaan door gewoon leuke tooltjes te bouwen.
    Toekomstig gebruik: Nauwelijks
    Waardevol om te leren: Zeker waardevol om te leren, omdat dit later altijd van pas kan komen.
    Moeilijkheid om te leren: Redelijk

Ruby (on Rails)
    Hoe geleerd: Les in gekregen van een leraar.
    Toekomstig gebruik: Nauwelijks
    Waardevol om te leren: Het was leuk om te werken met Ruby om eens te zien hoe het ook kan binnen een web applicatie. Je ziet ook aan PHP Frameworks als Laravel dat deze ook elementen van RoR overnemen.
    Moeilijkheid om te leren: Vrij eenvoudig, maar het kan op het begin misschien wat verwarrend zijn omdat de syntax soms wat "vaag" oogt. Het is even wennen.

Ik zou het opsplitsen in 3 tabellen.

ConversatieBerichten

Wanneer er een nieuw bericht wordt gemaakt, dan wordt er ook een record in de tabel Conversaties gemaakt en deze wordt vervolgens gekoppeld in de tabel ConversatieBerichten. Alle reacties op een al bestaand bericht worden ook automatisch gekoppeld in de ConversatieBerichten tabel.

Op die manier wordt alles netjes gekoppeld, en kan je aan de hand van het BerichtId sorteren om de logische volgorde te tonen aan de gebruiker.
    Het ID in de tabel conversaties zal automatisch oplopen.

Edit
    Als je ID al op auto increment staat zal je convo_id sowieso nooit een auto increment kunnen worden ervan uitgaande dat het in dezelfde tabel zou staan. Je mag er namelijk maximaal 1 per tabel hebben.

Waarom zou een conv_id meerdere keren voor kunnen komen?
    Want ik uit je tekst opmaak is dat je het conv_id gebruikt om een conversatie aan te duiden, en dat dit dus op dit moment het unieke veld in je tabel is die op autoincrement staat?

Ik denk zelf dat het niet komt door de tijd... Ik denk dat het komt door onkunde. De meeste mensen die in de experimentele fase zitten (rond de 13-16 jaar) willen criminal sources maken. Vaak gebeurd dit op basis van al gemaakte sources, en zo wordt het steeds slechter en brakker geschreven.

Onkunde sowieso, het daadwerkelijk uittypen van de code is weinig werk.
    Het verzinnen van een goed concept, een goede eisenlijst en deze prioriteren om daar vervolgens goed doordachte classdiagrams en een database ontwerp bij te maken voor dat je code begint te rammen is erg belangrijk.

Probleem met 99% van de sources is dat je beter opnieuw kan beginnen, omdat je er dan minder tijd aan kwijt bent.
    Heb nog geen enkele broncode voorbij zien komen die netjes is geprogrammeerd.

Dit zal waarschijnlijk al voldoende zijn voor wat jij wil bereiken, en anders moet je eerst even duidelijk beschrijven wat je precies wil bereiken.

Zou moeten werken wat ik zo snel zie, hoe instantieer jij je object en hoe doe jij vervolgens je aanroep naar de methode zou je dat eens kunnen laten zien?

Stanvk, het probleem met html5/javascript games is dat je ze niet kan beveiligen, tenzij je met ajax altijd controles naar een php script gaat sturen om te zien of alles wel volgens de regels gaat. En zelfs dan kan je het nog manipuleren...

Amnesia: dit is/was een maffiascripters forum het is dus heel logisch dat deze nog altijd zeer belangrijk zijn hier. Deal with it.

Natuurlijk kan dat wel, Je verstuurt gewoon constant requests naar je backend waar je ze vervolgens valideert en dan een response terug stuurt.
    Valt niets aan te manipuleren als je het goed opzet.

Het maakt niets uit of een request nu via Javascript wordt verstuurt of dat je een formulier submit.

Niet getest, die 3 queries kunnen trouwens in 1 eigenlijk.
    Voor de rest is het handig als je jouw wachtwoorden versleuteld ;)

edit: Was dus al opgelost :P, sorry.

De CSS mag dan het zelfde zijn, de HTML is compleet anders.
    Zo zie ik bij dat Verendus dat elk <article> een style attribuut heeft die ik bij jou niet zie terug komen, en zo zijn er nog wel meer dingen.

Ik denk dat je de HTML van hen even goed moet bestuderen ;)

Edit: Als ik de complete "<div class="portfolio-wrapper portfolio-four isotope"" van Verendus kopieer, en plak over jouw portfolio-wrapper dan doet hij het hier gewoon ;)

Ik heb nog wel hele presentaties met tips en tricks voor het opbouwen van community liggen, de dingen waar je op moet letten en dergelijke.
    Weet niet of je het het interessant vindt? Anders wil ik ze wel sturen naar je.

Zijn presentaties gemaakt door een leraar van mijn school (HBO-Arnhem).

Ik wil echt niet gemeen doen of iets dergelijks, maar ik vind het een vrij simpele layout die eigenlijk compleet inspiratieloos is.

De doelgroep van deze site is als ik het zo bekijk Windows 8 gebruikers, waarom speel je daar met layout dan niet creatief op in?
    Er is zoveel meer uit te halen, denk eens outside the box.

Volgens mij ben je begonnen zonder een duidelijk idee waar de layout eigenlijk voor bedoeld is, denk dus iets meer na over je doelgroep en probeer desnoods karakteristieken van deze doelgroep op te schrijven om hierover vervolgens door te gaan associëren. Hier kunnen dingen uitkomen die je vervolgens perfect kan toepassen op je design.

Kijk ook voor de grap eens naar sites zoals bijvoorbeeld http://speckyboy.com/2011/09/2…and-creative-web-layouts/
    Stuk voor stuk layouts die een achterliggend doel ondersteunen.

Nogmaals, dit is zeker niet bedoeld om je af te kraken maar echt puur en alleen bedoeld om je wat tips te geven.