Posts by DirkZz

Je wil dat na 5 minuten pas de query wordt uitgevoerd die een speler ook daadwerkelijk naar een andere stad verplaatst?

Dan zou je in de database de aankomsttijd, vertrekstad en aankomststad moeten opslaan, en vervolgens kijken of de huidige tijd hoger ligt dan de opgeslagen aankomsttijd en of de aankomststad niet gelijk is aan de huidige stad.

Wanneer dat het geval is voer je de query uit die de speler van stad verplaatst, wanneer dat niet het geval is kan je een bericht tonen dat de speler nog aan het "reizen" is.

Maar het is misschien handiger om gewoon direct de stad te updaten, zodat je allen de aankomsttijd hoeft op te slaan.
    Dan hoef je alleen maar te controleren of de huidige tijd hoger is dan de aankomsttijd, is dat niet zo; een bericht tonen dat je aan het reizen bent, is dat wel zo dan hoef je niets te doen.

Als je écht die leading zeros nodig hebt, dan zou dit de truc moeten doen.

SQL
    SELECT IF( CHAR_LENGTH( id ) >=3, CONCAT_WS( '-', DATE_FORMAT( datum, '%y' ) , ID ) , CONCAT_WS( '-', DATE_FORMAT( datum, '%y' ) , LPAD( ID, 3, '0' ) ) ) AS projectnummer
    FROM test

Uitleg:

Ik denk dat je de OP een beetje moet veranderen, zonder code kunnen wij natuurlijk niets.
    Laat eerst eens de stukjes code zien waar het omgaat, en wat jij vervolgens zelf al hebt geprobeerd.

Vanaf daar is het eenvoudiger om je verder te helpen.

Waar 14 staat voor 2014 en 005 voor projectnummer 5 in 2014?

Je kan sowieso die string exploden (http://nl1.php.net/explode) op het "-" teken, en dan de 2e waarde ophogen.

Maar ik zou persoonlijk dit niet zo in de database opslaan zoals je nu doet omdat je hele integriteit naar de knoppen gaat.
    Het staat nu niet eens in de eerste normaalvorm doordat niet elke attribuut een atomaire waarde bevat.

Is dit misschien een oplossing?

SQL
    SELECT CONCAT_WS('-',DATE_FORMAT(projectdatum, '%y'),project_id) AS projectnummer FROM tabel

Als je vervolgens wil zoeken kan je het volgende doen:

SQL
    SELECT CONCAT_WS('-',DATE_FORMAT(projectdatum, '%y'),project_id) AS projectnummer
    FROM tabel
    HAVING projectnummer = '14-1'

Voordelen:
    Je hoeft dit vervolgens niet meer apart op te slaan in de database
    De projectnummers worden nog steeds door de autoincrement automatisch opgehoogd

En omdat het project_id een uniekveld is zal de combinatie van datum/project_id ook altijd uniek zijn.

Ik betwijfel alleen of het een zinvolle feature is, het gene dat de gebruiker in "onderpand" zou doen is per definitie al minderwaard dan het geleende bedrag want anders verkoopt de gebruiker zijn onderpand wel.

En daarbij is het veel te makkelijk te misbruiken door simpelweg meerdere accounts aan te maken.

Voor de rest levert het ook niets op voor de overall gameplay, persoonlijk zou ik het niet maken.

Die captcha is dus écht makkelijk te bypassen:

Radio selecteren:

Code
    $('input[name="crime"][value="1"]').prop('checked', true);

Gouden pistool klikken

Code
    $($("img[src$='images/captcha/img_g.gif']")).click();

Citaat

Geld (contant) € 9.223.372.036.854.775.808

En ik zou dat Route 66 nog even nakijken zodat je geen negatief aantal helpers kan hebben.

Met bijvoorbeeld een greasemonkey script door $('.goudenpistool') het element met de waardes op te vragen, en deze dan te $.post om de actie te valideren.
    Of een zelfde manier met php http://simplehtmldom.sourceforge.net/

Kan eigenlijk op ontelbaar veel manieren :P

Er was een ander spel dat het ook op deze manier deed toch? Heb je daarvan misschien een link, dan kan ik een werkende demo maken.

:P Dat snap ik ja, maar jij laat toch ook zien aan de eindgebruiker op welk icoontje deze moet klikken?

Super makkelijk om te by-passen, nog makkelijker dan 4 willekeurige tekens in een plaatje.

Even snel getypt,

Het is belangrijk dat jullie de website erg goed afkaderen, dus welke functionaliteiten ga jij realiseren voor hem.
    Leg deze afspraken ook vast, daarmee doe jij jezelf en de klant een hoop plezier en voorkomt discussie in de toekomst.

Bespreek ook alvast de nazorg van de website, wat ondersteun je wel/niet gratis nadat de site is afgeleverd, wederom wees hier duidelijk in en noteer het.
    Verder is het natuurlijk handig als hij al enkele voorbeelden laat zien waarmee jij aan de slag kan.

Maar let er wel op, jij bent de expert en de klant gaat af op jouw advies.
    Wees dus duidelijk tegenover hem, praten over queries, codestylen hebben natuurlijk geen zin want het enige wat de klant boeit is het eindresultaat.
    Het is misschien wat dubbelop, maar vraag per onderdeel duidelijk wat hij wil dat het doet en oplevert voor hem.

Verwerk na het overleg alles wat besproken is in een duidelijk document en vraag de klant of hij akkoord is voordat jij gaat bouwen.

Verder is het belangrijk dat jij het gesprek van te voor ook goed voorbereidt, dus het komt je goed uit de afspraak verzet is. Jij moet zelf verzekerd en professioneel overkomen, en de klant tot zekere hoogte sturen in het gesprek.

Je zou even rond kunnen googlen naar hoe andere mensen dit oppakken, daar is genoeg over te vinden bijvoorbeeld;

'http://websitesvoormkb-ers.nl/nl/website-laten-bouwen-de-voorbereiding/#.UuKgQbTvJaQ
    http://borishoekmeijer.nl/tips…website-voor-te-bereiden/

Ik weet niet of je thuis boeken hebt over projectmanagement? Zelf heb ik dit boek en ik pak hem er regelmatig bij, zeer handig en het voorkomt dat je dingen over het hoofd ziet.

http://www.bol.com/nl/p/projectmanagement/1001004011500584/

:) Ik had begrepen dat het een project is welke op github staat?

Zou het dan geen idee zijn om dit openbaar te maken, zodat anderen ook code kunnen forken en pull requests jullie kant op kunnen schieten?