Altijd leuk een wedstrijdje. Helaas te weinig tijd voor, een volgende keer zal ik zeker mee doen.
Posts by DirkZz
-
-
iframes
waarom?
-
Een MD5 over een Sha1 hash heen gooien doet niks voor je, dan kan je beter bcrypt gebruiken.
Het sterke punt van Bcrypt is de enorme variabele traagheid ervan.En ik heb ook lang gebruik gemaakt van CodeIgniter, maar ben recent overgestapt op Laravel.
Ben er enorm van onder de indruk, lage leercurve net als bij CI maar ook nog eens een van de snelste onder de frameworks.En het heeft ook een beetje een Ruby on rails achtige feel.
-
Een salt is een extra sleutel die betrokken word bij je het controleren van je wachtwoord.
Zo voorkom je dat er een derde partij (hacker) je wachtwoord kan lezen tijdens een GET/POST/AJAX request of kan oplossen met Rainbow tablesEdit: In mijn geval is een dubbele salthash niet nodig omdat er ook CSRF (Cross-Site Request Forgery) in komt waarbij er automatisch bij elke POST/REQUEST een unieke code komt die gecontrolleerd word.
Ik snap wat een salt is, maar ik snap het nut van zijn dubbele salt niet.
Als je gewoon gebruik maakt van een trage encryptie methode, in combinatie met een salt die per user uniek is en redelijk lang. Plus daar bovenop het voor een gebruiker verplicht maakt om VeRsch!lL3nd# tekens te gebruiken dan zit je goed.En mag ik vragen waarom je er zelf een bouwt? Gewoon om PHP beter te leren of wil je echt de strijd aangaan met andere bestaande frameworks?
-
Voor mij persoonlijk zijn volgende dingen altijd belangrijk:
- DAO
- Model & controller structuur
- templates (smarty like)
- Basis beveilgingVerder vind ik het ook altijd leuk als in een framework al een standaard authenticatie module zit,
die wachtwoorden veilig opslaagt met dubbele salt etc.
Niet dat dit echt in het framework moet zitten, maar voor veel sites die ik gebruik is het wel een standaard moduleWat bedoel jij precies met een dubbele salt?
-
De punten die hier boven genoemd zijn, en een site zonder taalfouten is ook wel zo fijn.
En een helpdesk die snel reageert op vragen is ook zeker een belangrijk punt. -
Hmm.. als de rest van je broncode er ook zo uitziet zou ik even verder zoeken naar een nettere code.
-
Zou je hier: http://paste.laravel.com/ misschien even een drop van je database kunnen posten met wat demo data erin?
Dan zal ik straks even kijken naar oplossing.
-
Persoonlijk probeer ik altijd de URL zo kort mogelijk te houden, dus meestal kom ik dan ook uit op iets als <id>/<tekst>-<tekst>-<tekst>
Maar ik ga ook regelmatig voor <id>-<tekst>-<tekst> omdat het voor Google dan minder diep lijkt.
Informatie over wat Google graag ziet en hoe ze te werk gaan kan je hier vinden:
-
De enige juiste oplossing lijkt mij om de cron files buiten je public folder te zetten.
-
Zo zou ik het doen, maar dat is gewoon een persoonlijke voorkeur van hoe ik het logisch vind
PHP
Toon MeerNote & Netbook => Notebook => Netbook => Ultrabook => Geheugen => Accessoires => Gadgets Desktop => Home systeem => Game systeem => Bedrijf systeem => Apple Imac => Custom made => All in one Componenten => Moederbord => Processor => Harde schijf => Solid state drive => Geheugen => Videokaart => Behuizing => Voeding => Koeling => Geluidskaart => Optical Opslag => Externe harde schijf => Harde schijf => Solid state drive => NAS => Media station => Flash geheugen => Usb geheugen => DVD bluray Netwerk => Draadloos => Stopcontact netwerk => Netwerk switch => Usb hub => Bluetooth => Modem => Kabel => KVM switch => Ups & Overspanningsbeveiliging Beeld => Monitor => Touch monitor => Monitor Accessoires => Beamers => Beugels => Kabel => Accessoires Geluid => Headset => Speakers => Kabel => Mp3 speler => Internet radio => Gadgets Toetsenbord & Muis => Toetsenbord => Muizen => Controllers => Joystick => Pen tablet => Race stuur Waterkoeling & Styling => Processor => Moederbord => Videokaart => Reservoir => Casefan => Radiator => Cool unit => Kabel sleeve => Slangen => Front panel => Belichting
Beetje op volgorde gezet van populariteit.
Let wel op spellingfouten trouwens, niets ongeloofwaardiger dan een webshop die vol zit met spellingfouten. -
En als het via een database gaat zou je ook gebruik kunnen maken van de SUM() functie.
-
Apple krijgt nu tegenslag maar als er in de VS een rechtszaak is winnen ze altijd, gek he ?
Paar dollars naar de rechter en het komt goed voor ze.
-
-
Vind het ook terecht, want of Apple nu gelijk heeft of niet als ze iets roepen; Het komt direct in alle kranten en wordt overal geciteerd.
Veel (domme) mensen zullen dit dan ook meteen voor waar aannemen wat zorgt voor onterechte negatieve aandacht voor concurrenten van Apple.
Dit soort marketing technieken moeten gewoon niet beloond worden.
-
Je sorteert op het veld 'actief' is dit ook het veld waar de punten van een speler instaan?
-
Welk spel wil je spelen, en welke videokaart heb je?
-
doe ff echo '<pre>' . print_r($output, true) . '</pre>';
en laat even zien wat er überhaupt uitkomt.
-
Voor de query anders even uit via PhpMyAdmin. Of zet achter die query even or die()
-
Samsung is als bedrijf, met alle takken, anders nog steeds groter dan Apple. Niet dat het relevant is, want inderdaad als je voor het zelfde werk bij een ander (veel) meer geld krijgt dan was ik ook weg geweest.