Posts by M.Beers

Onderstaand mijn lijstje

Formulieren en URLS
    Semantic URL attack
    File upload attacks
    XSS
    CSRF
    Form spoofing
    Request spoofing

Databases
    Access Credentials
    SQL Injections
    Exposed data farming

Sessies en Cookies
    Cookie Theft
    Exposed session data
    Session fixation
    Session Hijacking

Includes
    Exposed Source code
    Backdoor URLs
    Filename manipulation
    Code injections

Files and commands
    Remote File Risks
    Command Injections

Authentication / authorization
    Bruteforce attacks
    Password sniffing
    Replay attacks
    Persistent logins

Shared hosting
    Exposed Source code
    Exposed Session data
    Session Injection
    Filesystem browsing
    Safe mode

Hier kan je gewoon DirectX of OpenGL voor gebruiken. Verder heb je hiervoor wel veel kennis nodig :) want je krijgt te maken met complexe wiskunde als het berekenen van de camerapositie t.o.v. van je karakter / de wereld. Maar ook het berekenen van de zon/maan-stand waar vervolgens alles op moet reageren zoals lichteffecten etc.

En dan spreek ik nog niet eens over het maken van karakters / objecten met een 3D programma als 3D Studio Max :)

Voor mac hoor ik veel goeds van Coda 2.
    Heeft een goede basis om mee te beginnen.

Coda 2 is voor HTML + CSS goed alleen voor bijvoorbeeld PHP onhandig omdat hij weinig tot niets zelf wordt aangevuld. Ik gebruik zelf Netbeans daarom steeds vaker, omdat deze ook binnen je project code aanvult.

Ondanks de meningen hierover verdeelt zijn is automatisch aanvullen erg handig, dus wanneer je een class geïnstantieerd hebt en direct alle (public) methoden en variabelen worden aangevuld, met uitzondering van statische classes omdat die direct aangeroepen kunnen worden. Scheelt echt zeeën van tijd :).

Dit komt omdat je verwijst naar de img tag... wat gewoon op global scope niveau is waardoor alle afbeeldingen onzichtbaar worden :)

Code
    $("#card div img").hide();

zal vast beter werken ;)

Dit is slechts tijdelijk zodat Koen sneller de nieuwe versie online kan zetten...

Citaat

Om snel live te kunnen gaan, overweeg ik om de gehele interface eerst enkel in het Engels aan te bieden.
    Nadien zouden we dan Nederlands extra kunnen toevoegen.

Om misverstanden te voorkomen, Koen is bezig met een nieuwe versie van ICTScripters waarbij het Systeem nog in het Engels is en de Content in het Nederlands blijft.

@Iedereen, allereerst bedankt voor de complimenten. Zoals al eerder aangegeven is, crewleden van ICTScripters doen niet mee.

Wanneer mensen het niet eens zijn over de huidige uitspraak, maak ook een blog en wie weet win jij de maand juni wel!

Ik zal uiteraard gewoon doorgaan met bloggen waarbij we sowieso met een basis game gaan eindigen. Verder hoop ik dat hier nu genoeg duidelijkheid over is, en wij als crew zullen dit in het vervolg duidelijker communiceren!

Een API staat voor Application Programming Interface, echter is dit iets anders dan een interface in bijv. Java of PHP (mocht je hierop terecht komen).

De makkelijkste manier om het uit te leggen is denk ik; Een API is een verzameling van functies ZONDER dat er een View wordt aangeroepen. Hiermee bedoel ik dat alles hetzelfde blijft alleen echo je alleen een JSON response (json_encode()) ipv dat je met HTML een hele layout gaat maken. Natuurlijk heb je wel te maken met een stukje beveiliging d.m.v. tokens etc. maar dit is de basis van een API.

Tutorial: http://code.tutsplus.com/tutor…eb-application--net-23417

wdka Ik klets niet uit mn nek ze zijn hier sinds 2009 al mee bezig MOMENTEEL alleen wanneer je ingelogd bent, alleen met de data die ze verzamelen kunnen ze dit ook gewoon toepassen d.m.v. een IP-adres en bepaalde woordkeuzes van de gebruiker... wanneer je naar history.google.com gaat zul je zien dat jouw complete geschiedenis vastgelegd staat en gebruikt word ;) en nog wel meer want zelfs je spraakbesturing op je telefoon wordt omgezet naar data "omdat het zo makkelijk is". Artificial Intelligence kost nou eenmaal tijd maar het systeem ligt al klaar hoor...

Ik haal er wel redelijk wat inkomen uit, alleen denk ik dat dit binnenkort wel einde verhaal is. Inmiddels heeft Google zoveel data dat ze precies kunnen voorspellen wie er binnen hun thuis- of werkomgeving aan het zoeken is waardoor zoekresultaten gepersonaliseerd kunnen worden. Hierdoor is het bijna niet meer mogelijk om goede SEO te verrichten voor een website. De vraag is alleen wanneer ze dit gaan implementeren...

Persoonlijk vind ik Guild Wars 2 in vergelijking met Guild Wars tegenvallen, daarom heb ik toen der tijd overwogen een refund verzoek in te dienen, zeker omdat de servers toen der tijd (vlak na de launch) erg traag waren. Het idee van de live events etc. vind ik aan GW 2 wel weer heel gaaf gedaan. Ik blijf daarom dit topic en de website van GW 2 voorlopig nog wel even volgen en misschien veranderd mijn mening nog.

Hallo Willem,

Php-mvc is veel te klein en eigenlijk nutteloos. CodeIgniter is een goed framework en makkelijk te leren maar is gestopt in de ontwikkeling. Ik weet dat veel andere ICTScripters leden adviseren Laravel te gebruiken. Ondanks ik er geen ervaring mee heb denk ik dat dit een goed framework is om mee te gaan bouwen en is net als CodeIgniter makkelijk aan te leren.

Hallo Allen,

Zoals hierboven staat, kan ik ook bevestigen dat het team er alles aan doet zo actief mogelijk te zijn. Mochten er problemen zijn is de snelste manier om dit aan te kaarten via de "Rapporteer" knop zoals Victor al uitlegt. We zijn allemaal mensen, dus kunnen niet 24/7 actief zijn op dit community omdat iedereen binnen het team een studie of fulltime baan heeft, soms daarnaast nog een eigen onderneming. Mocht er zich een kritiek situatie voordoen wordt er zo spoedig mogelijk geantwoord, alleen moet hier wel melding van gemaakt worden via de Rapporteer knop ;).

Wat voor soort apps worden er met HTML 5 gemaakt: Met HTML5 kun je eigenlijk alles wel maken binnen een browser/native app inclusief games.

Zijn er voor XCode (Variant van Visual Basic voor Mac ) tutorials waardoor je C#/C++ kan leren: Linkje! Linkje2!

En wat kan je met C# / C++ bereiken/doen: C# en C++ zijn 2 verschillende dingen ;) C# werkt op het .NET framework en C++ is een "extensie" op C. Waarbij C# de Microsoft compiler nodig heeft, en dus alleen op Windows werkt, kan C++ dacht ik alle hardware van elke willekeurige chip aanroepen waardoor het op elke machine werkt. Verder zit er een groot verschil in memory management waarbij er in C# beveiligingen zitten tegen o.a. blue screens zit dat in C++ niet, alleen hoe dat exact werkt weet ik niet :P

Hier zijn talloze voordelen te bedenken:

Frameworks worden ten eerste ondersteunt door communities waardoor je veiligheidslekken minder snel tegenkomt, dan wanneer je zelf een script schijft mits je het goed toepast binnen het framework.

Frameworks bevatten veel functies dus in het algemeen scheelt het gewoon heel veel tijd dan wanneer je deze zelf schrijft.

Frameworks bevatten een bepaalde structuur en verplichten jou vaak om een bepaalde stijl van programmeren aan te houden, denk aan MVC waarin verschillende informatie lagen gescheiden houdt.

Maar ik denk wel het belangrijkste, je kan bijvoorbeeld een blog bouwen in 20 minuten wat normaal gewoon niet mogelijk is met hetzelfde niveau in veiligheid etc. uiteindelijk is dit weer door te berekenen naar de klant en kan jij meer winst maken, omdat je meer werkzaamheden doet in een kortere tijd ;)

Edit: Ik zou adviseren om te beginnen met een makkelijk framework als CodeIgniter. Deze heeft een hele makkelijke leer curve en is eigenlijk vrijwel gelijk te gebruiken.

stijnhau dat zeg je heeel goed je betaalt dan voor de support dus een dienst en niet het product ;)

Maargoed even weer on-topic... ik vind het persoonlijk erg tegenvallen dat er geen duidelijk structuur in zit, dan wel OOP waardoor ik het nooit zou gaan gebruiken verder natuurlijk succes gewenst met je project... want het is en blijft natuurlijk een manier om php te leren neem ik aan. :thumbup: