Je hebt voor Wordpress niet meer nodig dan de codex, hierin staat heel duidelijk uitgelegd hoe je een thema kan maken en wat je moet doen om hem functioneel te houden na bijv. een update.
Posts by M.Beers
-
-
Afbeeldingen in het thema mag je niet zomaar gebruiken deze beelden zijn +/- 39 euro per 5 gebouwen (rio gedeelte in footer) te koop op shutterstock dacht ik
-
Ik zou alleen de entity data opslaan met een sprite/object id omdat sprites vaak per entity het zelfde zijn ... dus ook de verschillende states zijn per sprite hetzelfde
-
Heel simpel antwoord, nee. Een hacker heeft vaak talloze methoden om een website/server/applicatie of whatever te hacken daar gaan slechts 2 maatregelen (SQLinjections, XSS) niet mee helpen.
Dit zal altijd het kat en muis spel zijn tussen de hacker en de programmeur van de applicatie, zelfs grote applicaties als Twitter, Facebook etc. zullen hier last van hebben en komen dan ook regelmatig in het nieuws als er weer eens wat mis gaat, of nog erger de recent uitgekomen bankroof waar zo'n 300 miljoen dollar digitaal is gestolen door hackers...
Neemt niet weg dat deze tools je goed helpen om je website een stukje veiliger te maken, mits de ontwikkelaars niet prutsen
-
Dit was toch al lang en breed bekend? De gemiddelde ICT'er weet toch inmiddels wel, dat wanneer een dienst gratis is, dat jijzelf het product bent.
En wanneer jullie denken nog privacy te hebben... er is een hele leuke docu waarin er wordt duidelijk gemaakt dat dit niet het geval is:
External Content www.youtube.comContent embedded from external sources will not be displayed without your consent.Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy. -
Wel toevallig dat zijn andere post met 5europlek.nl hetzelfde eruit ziet.
Het thema is vrij te koop, waar opzich niks mis mee is. Zoals mijn collega zelf al aangeeft, het gaat hier niet alleen om de website maar om het concept zelf...
Verder zijn alle thema's van WordPress Open Source en moeten Open Source blijven. De eigenaar/onderneming van dit thema heeft daarom ook in hun voorwaarden/faq opgenomen, dat je betaalt voor hun support wanneer er wat mis is met het thema. Dit is aan de koper zelf om dit voort te zetten of niet, want je kan het thema niet meer van de officiele site downloaden wanneer er dingen stuk gaan.
-
Stel ik heb het project afgerond en wil het openbaar maken ben ik verplicht tot een kvk?
Je bent pas verplicht een btw en kvk nummer te nemen wanneer je inkomsten genereert, daarvoor heb je dit niet nodig. Wel is het een feit dat mensen vaak websites zonder kvk en btw nummer niet snel vertrouwen dus voor het zakelijke vertrouwen is het wel aan te raden.
-
Gewoon de beste man vertellen dat hij toen der tijd een lijst heeft opgesteld met wensen en dat deze allemaal zijn verwerkt in zijn website.
Indien hij dit aangepast wilt hebben, zou ik gewoon een nieuwe overeenkomst opmaken. Daarnaast wel verzoeken dat hij openstaande facturen betaalt voor je weer verder met hem in zee gaat...
Natuurlijk moet je wel zwart op wit hebben staan dat deze klant akkoord heeft gegeven op jou huidig geleverde dienst
anders moet je deze persoon op een manier toch tevreden stellen ben ik bang...
-
Zover ik weet ondersteund NP++ gewoon RegEx expressies
Je moet alleen de zoekmethoden even aanpassen links onderaan wanneer je op CTRL+F drukt
-
TPB is alweer online via verschillende (trage) proxies, inmiddels zijn verschillende mensen backups aan het maken en is TPB binnen noodtime weer online.
-
Je weet dat bedrijven als IBM (Watson PC), Google (Translate, Search Engine) en andere multinationals hier al moeite mee hebben, en jij wilt dat iemand dit voor jou maakt voor 80 euro :P?
Mocht iemand een systeem kunnen maken die dit goed kan investeer ik wel mee zodat het daarna kunnen doorverkopen voor een paar miljard ofzo...
-
Ik blijf het mensen aanraden,(Adobe)Photoshop.
Dit is veruit het best ontwikkeld programma.Ik raad je Photoshop niet aan
waarom? Photoshop is een bitmap-georiënteerd programma, hiermee wordt bedoelt dat hij alles in pixels renderd. Wanneer je je logo gaat vergroten/verkleinen zal photoshop pixels weg/bijrekenen waardoor je HEEL snel kwaliteitsverlies krijgt.
Welk programma moet ik dan wel gebruiken? Adobe Illustrator, dit is een vector-georiënteerd programma. Het verschil t.o.v. pixels is dat een vector gebaseerd is op een wiskundige formule (punt A naar punt B, ook wel ancor genoemd). Zo behoud je altijd je kwaliteit tijdens het vergroten/verkleinen van je logo.
Photoshop heeft overigens wel een aantal vector-georiënteerde functies (pen tool bijvoorbeeld) alleen deze zijn niet echt onderhoudsvriendelijk mbt jouw doel in het designen.
-
Dat kan wimmpie, voor een chat zal je al snel met socket.io moeten gaan werken. Dan maak je gewoon per client een constante verbinding met een willekeurige server waar deze ook gehost word.
-
Voor een gratis dienst kan je inprincipe niet snel aansprakelijk gesteld worden, maar de wet bepaalt dat degene wie een ander schade bezorgt bij een wanprestatie uit een contract, deze moet vergoeden.
Dit kunnen allerlei dingen zijn als bijv: downtime of gemiste omzet maar soms ook het inhuren van een externe reparateur om maar wat geks te zeggen.
Verder is het aan de rechter om te bepalen of die schade met opzet of grove nalatigheid zijn gemaakt. Een belangrijke factor wat je schade enorm kan beperken wanneer jij dit kan aantonen dmv e-mail verkeer etc.
-
Wat @Ferhat zegt en voor een gratis alternatief kan je eventueel ook Libgdx gebruiken alleen dat is wel ingewikkelder denk ik omdat je veel zelf moet maken
-
Grote kans dat niet mogelijk is doordat Adobe in zijn voorwaarden het volgende heeft opgenomen:
CitaatAls de Software een Update voor een eerdere versie van Adobse-software (de “Eerdere versie”) is, dan
mag de Klant deze Update alleen gebruiken wanneer deze de Eerdere versie bewaart. Als de Klant
derhalve deze Update op een geldige manier overbrengt overeenkomstig artikel 4.6, moet de Klant de
Eerdere versie tegelijkertijd overbrengen. Als de Klant deze Update wil gebruiken naast de Eerdere
versie, mag de Klant dit alleen doen op dezelfde Computer waarop de Eerdere versie is geïnstalleerd en
gebruikt. Zodra deze Update beschikbaar is, is Adobe mogelijk niet langer verplicht om Eerdere versies
gedurende de Licentietermijn te ondersteunen. De Update mag niet op een andere manier worden
gebruikt. Aanvullende updates kunnen in licentie aan de Klant worden verstrekt door Adobe met
aanvullende of andere voorwaarden.Erg jammer dat Adobe zoveel geld vraagt voor een licentie, tuurlijk hebben hun ook ontwikkelkosten maar hun prijslijsten zijn bizar hoog. Het wordt dus zoeken naar een CS6 versie met een licentie die niet verloopt ...
-
NFC staat bij Apple heeeeeel bewust uit voor ontwikkelaars. Ze introduceren Apple Pay wat werkt met NFC, waarom zou je dan nu al je eigen ruiten gaan ingooien door NFC in de development kid te stoppen?
Hiermee voorkomen ze gewoon dat er alternatieven komen en hun die markt monopoly maken, want natuurlijk zal Apple een percentage willen hebben voor instellen van Apple Pay bij ondernemers. Daarnaast is het een feit dat overstappen van bepaalde software voor bedrijven erg duur is, waardoor ze een soort van gedwongen aan Apple vast zitten die hun "Apple Pay" software verzorgd.
-
Opnieuw installeren en alle serials etc. weghalen? Hier biedt Adobe als het goed is een programma voor aan die al je files delete...
Anders: Hier een linkje
Mocht het om een illegale versie gaan, kunnen wij jou niet verder helpen omdat wij dit niet toestaan op ICTScripters
-
Citaat
zo kan je een foto niet echt een png van maken omdat je dan echt kwaliteitsverlies hebt.
Kwaliteitsverlies bij een lossless compressie...? PNG heeft juist geen kwaliteitsverlies
Edit Over het algemeen gebruik je PNG of GIF voor schetsen, tekst en iconen omdat deze van zichzelf al een klein formaat hebben (weinig kleur / klein opervlakte). Het verschil tussen PNG en GIF zit hem niet in kwaliteit alleen beperkt GIF zich tot 256 kleuren.
Voor foto's en grote afbeeldingen wordt JPG geadviseerd omdat hiervoor deze compressie techniek erg effectief is MAAR JPG heeft wel kwaliteitsverlies.
Samengevat:
GIF
Kwaliteitsverlies: Nee (Lossless compressie)
Beperkt in kleuren: Ja, 256 kleuren
Gebruiken voor: Schetsen, Teksten, Iconen/Logos, Kleine afbeeldingenPNG
Kwaliteitsverlies: Nee (Lossless compressie)
Beperkt in kleuren: Nee
Gebruiken voor: Schetsen, Teksten, Iconen/Logos, Kleine afbeeldingenJPG
Kwaliteitsverlies: Ja (Lossy compressie)
Beperkt in kleuren: Nee
Gebruiken voor: Grote afbeeldingen en foto's -
Wat het is weet ik niet maar er gaat iets niet goed, productiefout misschien?
Verder is een i7 niet altijd sneller dan bijv. een i3, dit hangt er helemaal vanaf wat je ermee gaat doen. Een i7 is sneller op kleine processen maar dingen als games kan het zomaar zijn dat een i3 beter presteert dan een i7 omdat je dan geen hyperthreading gebruikt en/of zelfs maar 2 cores...